Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@18:01:05 GMT

دلار از ۱۶ هزار تومان هم گران تر می شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۷۲۸۴

دلار از ۱۶ هزار تومان هم گران تر می شود

شهرام مرصعی گفت: چه دلیلی دارد نرخ دلار کم شود؟ شما اگر می ببینید در سال ۶۸ نرخ تا ۱۹ هزار تومان هم امده و بعد یا کنترل شد یا تدبیری بود که برگردد وقتی که نرخ ها به صورت هیجانی تغییر پیدا می کند این هیجان یک بازگشتی خواهد داشت.

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: نرخ دلار طی روزهای گذشته وارد کانال ۱۶ هزار تومان شد موضوعی که می تواند تحت تاثیر علل مختلفی از جمله شیوع ویروس کرونا    باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه شهرام مرصعی رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ضمن بر شمردن دو شاخصه که از دلایل مهم افزایش قیمت دلار است گفت: من بارها به این نکته اشاره کرده ام که به دو شاخص بستگی دارد یکی قیمت جهانی طلا و دیگری نرخ برابری دلار با ریال در بازار ازاد.

وی افزود: متاسفانه نرخ برابری دلار با ریال مدتی است که تغییر کرده و بالاتر و بالاتر رفته اما در جریان هستید که هیچ عکس العمل خاصی از طرف بانک مرکزی در این راستا دیده نشده است  تا جایی که احساس می شود که همه این موضوع خارج از دغدغه، توان و کنترل بانک مرکزی باشد و شاید یکی از آن مواردی است و عمدا رها شده تا  به قیمت بالاتر برسد شاید از این طریق جبران کسری ریالی که در پایان سال دولت با ان مواجه می شود جبران کند.

مرصعی در خصوص دلایل این افزایش قیمتی گفت:  نرخ جهانی طلا به شدت بالا رفته و شیوع ویروس کرونا هم قطعا در این افزایش قیمتی تاثیر گذار بوده و اقتصاد چین را با مشکل مواجه کرده که بالطبع اقتصاد بین الملل را هم دچار مشکل کرده است و گرایش مردم هم به حفظ و خرید طلا در دنیا روز به روز بالا تر می رود  که همه اینها باعث شده خواه ناخواه قیمت طلا در سطح جهانی تغییر پیدا کرده  و بالا برود.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی ادامه داد:همه ساله در کشور شاهد ۲۰ الی ۲۰ و اندی درصد افزایش قیمت نرخ ارز هستیم البته سالهایی را داشته ایم که بنابر سیاست های خاص نرخ ارز تغییر کرده و سیستم بانکی آن را درست کرده است را درست کرده است که باز هم بوده سالهایی که یا این نرخ درست نشده یا به همان شکل رها شده است ولی به هر حال هر ساله و با توجه به این افزایش ۲۰ و چند درصدی باید در انتهای سال نسبت به ابتدا سال ۲۵ درصد رشد برابری ارز را داشته باشیم. اما ماه هایی از سال وجود دارد که سیستم بانک مرکزی می تواند کنترل بیشتری نسبت به نرخ ارز داشته باشد مثل فروردین ماه که درخواست برای ارز کم می شود می توانیم انتظار در دو ماه فروردین و اردیبهشت نظارت اندکی به صورت ظاهری و شعار گونه از بانک مرکزی داشته باشیم که می گویند ما نرخ ارز را کنترل کردیم و پایین اوردیم اما اساسا به خاطر این است که تقاضا در ان ماه ها کمتر است و این ها همه اگر و اما و شاید است برای اینکه نرخ برابری دلار و ریال شاخص اقتصادی جز کوچکی در بر میگیرد باید اصل داستان شاخص اقتصادی باشد

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نرخ دلار از ۱۶ هزار تومان هم عبور کند گفت: بله چرا که نه، چه دلیلی دارد که کم شود؟ شما اگر می ببینید در سال ۶۸ نرخ تا ۱۹ هزار تومان هم امده و بعد یا کنترل شد یا تدبیری بود که برگردد وقتی که نرخ ها به صورت  هیجانی تغییر پیدا می کند این هیجان یک بازگشتی خواهد داشت. دیدی که به ۱۹ هزار تومان رسید ولی برگشت ولی من معتقدم دردراز مدت با بگیر و ببند اقتصای این قضیه درست نمی شود و نیاز به عقلانیت دارد و برنامه ریزی و حرکت های هیجانی و شعار گونه بحث را به جایی نمی برد که می بینید تاکنون هم نبرده و آن قیمت دلار ۱۱ هزار تومان را که با آن همه سر و صدا کنترل کردیم و به زیر ۱۰ هزار تومان رساندیم و لی الان شما شاهد آن هستید که در حال حاضر به ۱۶ هزار تومان رسیده است ولی علل قاعده در دوماه اول سال این رقم کاهش پیدا می کند ولی پیش بینی من برای خرداد ما این است که... ه. باید بگویم خدا عاقبتمان را بخیر کند.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گرانی دلار ۱۶ هزار تومان هزار تومان هم افزایش قیمت بانک مرکزی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد

به گزارش قدس خراسان، مهدی لسان طوسی اظهار کرد: طبق ماده ۶۲ قانون نظام صنفی، فروش و عرضه کالاهای مستعمل یا تاناکورا ممنوع است و هر جا فروش آن دیده شود از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آن برخورد خواهد شد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد دلیل افزایش فروشندگان لباس‌های مستعمل در مشهد را کم شدن قدرت خرید مردم و افزایش تقاضا برای این نوع پوشاک عنوان و اضافه کرد: این موضوع به شدت در دست بررسی است زیرا ادامه فعالیت آن‌ها به ضرر بخش تولید و عرضه کنندگان قانونی پوشاک در مشهد است.

وی در پاسخ به این سوال که به چه علت واحدهای عرضه کننده پوشاک دست دوم از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری معتبر در حال فعالیت هستند گفت: دلیلش آن است که صاحب واحد صنفی یا فروشگاه پیش از این پروانه کسب برای فروش پوشاک نو گرفته اما بعد نسبت به عرضه پوشاک مستعمل در همان محل اقدام کرده است.

لسان طوسی گفت: با توجه به این که زمستان گذشته سرمای زیادی در مشهد اتفاق نیفتاد و پوشاک زمستانی نیز فروش زیادی در این شهر نداشت از این رو صاحبان واحدهای صنفی مجبور شدند اجناس خود را به قیمت خرید (بدون در نظر گرفتن سود قانونی) بفروشند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد افزود: در فروردین ماه هم صاحبان صنوف پوشاک در مشهد خرید جدید لباس نداشتند و خریدهای جدیدشان از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، لذا قیمت‌ها هم تغییری نداشته و مربوط به سال قبل بوده است و در مجموع نمی‌توان گفت این رسته صنفی در فروردین ماه گران فروشی کرده است.

وی اضافه کرد: قیمت تمام شده تولید پوشاک به دلیل هزینه‌های جانبی و سربار که هر ساله رو به افزایش است، زیاد شده و به طور قطع بر قیمت پوشاک اثرگذار بوده است اما واحدهای صنفی پوشاک مشهد در فروردین ماه گران فروشی نداشته و اجناس ماهیتاه دلیل بالا بودن قیمت تمام شده تولید، گران هستند با این حال نمی توان بروز تخلف گران فروشی از برخی صنوف را هم انکار کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات هافبک‌ها در تاریخ فوتبال / کوتینیو در صدر
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳/ طلا گران شد، سکه عقب رفت
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات دروازه‌بان‌ها در تاریخ فوتبال / کپا آریزابالاگا در صدر