Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: فردی که اخیرا اعلام شده بود در بیمارستان عسلویه به کرونا مبتلا شده است، تا آزمایش نهایی از آزمایشگاه مرجع نیاید، مورد اثبات شده به شمار نمی رود.

سعید کشمیری با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی افزود: تا روز پنج شنبه ۸ اسفند ماه مورد مثبت کرونا در استان بوشهر نداشته ایم و با رعایت بهداشت و عدم تجمع با کرونا مقابله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موارد شبه آنفلوانزا  محسوب می شود و بیماری، کرونا باید نمونه آزمایشگاهی اش مثبت باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار کرد: چون استان های همجوار و دیگر نقاط کشور به این ویروس آلوده شده است، حتما این آلودگی به بوشهر هم خواهد رسید، مردم ضمن خونسردی بهداشت را کاملا رعایت کنند.

وی عنوان کرد: صورت، چشم و دهان محل ورود بیماری است؛ بنابراین شستن دست ها بسیار ضروری است. اگر دست به سطح آلوده رسیده باشد و بدون شست و شو به چشم و دهان برسد بدن آلوده می شود.

کشمیری تصریح کرد: مردم از تجمع و حضور در مکان های شلوغ خودداری کنند. مراسم ترحیم و عروسی نیز لغو یا به صورت محدود برگزار شود. همچنین مردم از سفرهای غیرضروری خوداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت جمعیت هلال احمر برنامه هایی برای پیشگیری از ورود و گسترش ویروس کرونا اجرا کرده است؛ از جمله این که مسافران در مبادی ورودی استان تب سنجی می شوند و با پرسش گری از مسافران، اگر مورد مشکوکی مشاهده شود برای رسیدگی بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده می شود.

این مسئول افزود: با دستور کمیته ملی کرونا دانشگاه ها تا یک هفته دیگر تعطیل است و تعطیلی مدارس پس از تصمیم گیری در کمیته ملی کرونا به اطلاع مردم می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با دستور استاندار و همکاری نیروی انتظامی قلیان ها از مکان های عمومی جمع آوری شدند.

تست تب سنجی ویروس کرونا و بررسی وضعیت مسافران توسط اکیپ‌های بهداشتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از انجام تست تب سنجی ویروس کرونا و بررسی وضعیت مسافران در شهرستان‌های استان توسط اکیپ‌های بهداشتی خبر داد. 

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور حصول اطمینان از جلوگیری انتقال بیماری از استان‌های هم‌جوار اکیپ‌های بهداشتی در تمامی شهرستان‌های استان به ویژه شهر بوشهر اقدام به تب سنجی و بررسی مسافرین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تب سنجی و بررسی وضعیت بهداشتی مسافرین در حال انجام است بیان کرد: اکیپ‌های بهداشتی به صورت مستمر در حال انجام این کار هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در تمامی مبادی ورودی از جمله فرودگاه بوشهر توسط اکیپ‌های بهداشتی تب سنجی و بررسی مسافرین صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با تصویب مدیریت بحران استانداری و ابلاغ استاندار بوشهر کلیه مسافرین ورودی به استان در مبادی ورودی توسط همکاران هلال‌احمر استان از لحاظ وجود علائم این بیماری مورد برسی قرار می‌گیرند.

یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا قلیان است

خواجه‌ئیان یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا را قلیان دانست و گفت: ویروس از طریق قطرات تنفسی به محفظه آب قلیان منتقل‌ شده و زنده می‌ماند و هنگامی‌که نفر بعدی اقدام به استفاده از همان قلیان می‌کند در خطر ابتلا به ویروس قرار می‌گیرد، نکته بسیار مهم این است که تعویض سَری (نی) قلیان هیچ نقشی در عدم انتقال بیماری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مدیریت پیشگیرانه تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا است اضافه کرد: در نتیجه مراقبت‌های انجام‌ شده توسط پرسنل تلاشگر حوزه سلامت استان بوشهر، تاکنون مورد مثبت بیماری در استان نداشته‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه هیچ‌کس از ابتلا به این بیماری مصون نیست، افزود: با توجه به شناسایی موارد مثبت در استان‌های همسایه از جمله خوزستان، فارس و هرمزگان حفظ هوشیاری و به کار گیری دقیق اصول بهداشتی توسط هم استانی‌های عزیزمان لازم و ضروری است.

عبدالمحمد خواجه ئیان خاطرنشان کرد: اکیپ‌های بهداشتی بر اساس مصوبه مدیریت بحران، برای پیشگیری از ترویج ویروس کرونا اقدام به جمع‌آوری قلیان‌ها در شهرها و روستاها کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنفلوانزا كرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر استانی اجتماعی هرمزگان فارس خوزستان درمان کروناویروس کروناویروس عسلویه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اکیپ های بهداشتی ویروس کرونا تب سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب

به گزارش قدس خراسان، مسعود خانی اظهار کرد: در دور نخست سفرهای نوروزی روزانه ٢۰۰ مراجعه‌کننده به بخش اورژانس بیمارستان شهید کامیاب داشتیم که ۶۰ درصد آن‌ها موارد بستری و ۴۰ درصد دیگر هم سرپایی‌ها بودند و این عدد به نسبت مدت مشابه سال قبل تفاوت کاهشی و افزایشی نداشته است.

وی تصریح کرد: در طی ١۰ روز اخیر ۶۰ عمل جراحی اورژانسی در اتاق عمل بیمارستان شهید کامیاب انجام شد که ٩۰ درصد آن ها مربوط به تصادفات شهری و جاده‌ای بود.

مدیر بیمارستان شهید کامیاب با بیان اینکه در این مرکز درمانی تعداد ٣۰۰ تخت فعال داریم و برای ایام نوروز نیز افزایش ٢۵ درصدی تخت‌ها را داشتیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های این بیمارستان اشغال بوده و میانگین بستری بیماران هم ۴٨ ساعت است، خوشبختانه در حال حاضر مورد بد حال و با وضعیت وخیم نداریم.

خانی تأکید کرد: توصیه اکیدمان به مسافران نوروزی این است که در رانندگی‌ها عجله‌ای برای زودتر رسیدن به مقصد نداشته باشند، چرا که بیشترین حوادث در نزدیکی مقصد رخ داده و اکثر بیماران بیمارستان شهید کامیاب هم مصدومان حوادث به وقوع پیوسته در ٣۰ کیلومتری پایانی مقصد بودند.

وی در رابطه با حضور پرستاران بیمارستان شهید کامیاب در مأموریت‌های ایام نوروز ١۴۰٣ در حرم مطهر رضوی، بیان کرد: تعداد ١۵ پرستار بیمارستان در تیم‌های واکنش سریع و بیمارستان صحرایی حرم مطهر رضوی مستقر هستند و در مأموریت‌های ویژه این ایام خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیر بیمارستان شهید کامیاب در خصوص مأموریت ویژه شب‌های قدر، گفت: در شب‌های قدر به جز پزشکان اعضای کادر درمان مستقر در هر شیفت، یک پزشک عمومی، ٢ متخصص اورژانس، ٢ متخصص بیهوشی، ٢ متخصص ارتوپدی، یک جراح مغز و اعصاب، یک جراح عمومی و بیش از ١۰۰ پرستار آماده خدمت‌رسانی هستند.

دیگر خبرها

  • بستری بیش از ۴۷۱ هزار نفر در بیمارستان از آغاز طرح سلامت نوروزی
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی به چهار بیمار
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی با چهار بیمار
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود