Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع امنیتی مسئول در گفت‌وگو با خبرگزاری یمنی سبأ اعلام کرد که آمریکایی‌ها در زمان علی عبدالله صالح، دیکتاتور سابق یمن فشار‌های بسیاری بر او آورده تا سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های ارتش را به بهانه اینکه تروریست‌های القاعده به آن‌ها دست نیابند، تخریب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع گفت: هیئتی از مسئولان آمریکایی از جمله رئیس دفتر اسلحه‌زدایی وزارت خارجه، افسر و کارشناس اطلاعاتی و فنی و مسئول روابط خارجی  همراه با کاردار نظامی سفارت آمریکا در صنعاء با مسئولان وزارت دفاع در آن زمان دیدار کرده و آن‌ها را برای تخریب تجهیزات دفاعی تحت فشار قرار دادند، اما با مخالفت مسئولان یمنی مواجه شدند.

این منبع فاش کرد که «عمار محمد عبدالله صالح» پسرعموی علی عبدالله صالح که مسئول امنیت ملی یمن بود از طرف این دیکتاتور خائن مامور شد تا مسئولان وزارت دفاع را قانع کند تا موشک‌ها را به کمک دفتر اسلحه زدایی آمریکا منهدم کنند و در مقابل امتیازاتی را دریافت کنند.

هیئت آمریکایی از اوت ۲۰۰۴ موشک‌ها را جمع آوری و خنثی کردند و این بر اساس توافقی بود که با مسئول امنیت ملی یمن و نه وزرات دفاع صورت گرفته بود.

خبرگزاری سبأ در ادامه نوشت که شرکت «رنکو» آمریکا در چند بخش موشک‌های ارتش یمن را منهدم کرد:

بخش اول موشک‌های پدافند هوایی در تاریخ ۲۸/۲/۲۰۰۵ در منطقه جدعان در استان مأرب بود که شامل: ۱۰۷۸ موشک سام ۷، ۶۲ موشک سام ۱۴ و ۲۰ موشک سام ۱۶ که در مجموع ۱۱۶۱ موشک است و ۱۳ موشک انداز دستی و ۵۲ باطری موشک را نیز منهدم کردند که ویدئوی آن به زودی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

بخش دوم در تاریخ ۲۷/۷/۲۰۰۹ در پایگاه نظامی در منطقه حلحلان در استان مأرب بود که شامل: ۱۰۲ موشک سام ۷ و ۱۴ و ۲ موشک سام ۱۶ بود و همچنین ۴۰ قبضه موشک انداز دستی و ۵۱ باطری موشک منهدم شدند.

به گفته این منبع امنیتی، آمریکایی‌ها در این اقدامات جنایتکارانه موشک و موشک انداز و تجهیزات پدافند هوایی یمن را که می‌توانست روزی حامی زنان و کودکان در حمله متجاوزان باشد، تخریب کردند و این حقایق بخشی از نقش مخرب آمریکا در یمن است که به وسیله آن ارتش یمن را تضعیف کرد تا راه برای متجاوزان به خاک یمن هموار شود.

مرکز رسانه ای انصارالله یمن نیز اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر فیلم انهدام موشک ها در سال ۲۰۰۵ را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انصارالله یمن دیکتاتور سابق پدافند هوایی وزارت خارجه آمریکا پدافند هوایی موشک سام موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

صدای شنیده شده در بامداد امروز جمعه ۳۱ فروردین در تبریز به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

به گزارش ایسنا، وضعیت تبریز عادی است و صدایی که بامداد امروز در این شهر شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

در حال حاضر هیچ مشکلی در تبریز وجود ندارد.

بامداد امروز چندین ریزپرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی مورد اصابت قرار گرفته و نابود شدند.

دیگر خبرها

  • ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!
  • فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات
  • آسمان ایران امن تر از همیشه
  • پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • تخمین رسانه انگلیسی از تعداد موشک های ایران | پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد/نباید قدرت موشک‌ها و پهپادهای ایران را دست‌کم گرفت
  • سامانه‌های راداری،موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • لحظات شکار پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی سپاه