Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فراکسیون امید مجلس در یادداشت اینستاگرامی ضمن قدردانی از تلاش پزشکان و کادر درمانی کشور در مبارزه با ویروس کرونا و بهبود بیماران، پیشنهادهای سه گانه ای را در خصوص کرونا مطرح کرد و گفت: درباره کرونا با مردم شفاف و صادق باشیم.

به گزارش ایرنا؛ «محمدرضا عارف»، رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در یادداشت اینستاگرامی ضمن قدردانی از تلاش پزشکان و کادر درمانی کشور در مبارزه با ویروس کرونا و بهبود بیماران، پیشنهادهای ۳ گانه ای را در خصوص کرونا مطرح کرد و نسبت به احتمال لغو تعطیلی مراکز آموزشی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت آمده است: ویروس کرونا کماکان در دنیا در حال پیش روی است و متاسفانه تعداد قربانیان این ویروس روند صعودی را طی می کند. در کشور ما نیز تمهیدات نسبتا خوبی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس از سوی مسئولان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی پزشکان و کادر درمانی برای مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران، چند نکته را باید در این خصوص در نظر داشت؛ متاسفانه اعتماد عمومی مردم به حاکمیت به دلایل مختلف از جمله عدم صداقت و شفاف بودن با افکار عمومی خدشه دار شده است باید ضمن درنظرگرفتن جو روانی جامعه از هرگونه پنهان کاری درباره بیماری کرونا پرهیز کرد.

عارف در این یادداشت عنوان کرد: اطلاع رسانی به موقع، درست و شفاف و از یک منبع مشخص، یکی از راه های جلب اعتماد عمومی است. پرهیز از اظهارنظرهای غیرکارشناسانه که باعث ملتهب شدن جو روانی جامعه می شود و تداوم تعطیلی مراکز پرتردد به ویژه مدارس و دانشگاه ها.

وی در این یادداشت تصریح کرد: اخبار جسته و گریخته درباره لغو تعطیلی مدارس و دانشگاه ها شنیده می شود، ضمن هشدار به احتمال اتخاذ چنین تصمیمی، از مسئولان و ستاد مدیریت و پیشگیری کرونا می خواهم تا زمانی که ویروس کرونا در کشور کنترل نشود از لغو تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بپرهیزد. امید است با همکاری همه از جمله مردم و مسئولان و کمک به یکدیگر و توفیقات الهی بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم.

لینک کوتاه: asriran.com/0030Gx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محمدرضا عارف مدارس و دانشگاه ها ویروس کرونا لغو تعطیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید

ویدا معزی اظهار کرد: هاری یکی از بیماری‌های ویروسی، خطرناک، شدیداً کشنده و مشترک بین انسان و حیوان بوده که بیشتر حیوانات خونگرم نسبت به این بیماری حساس هستند.

وی افزود: انتقال بیماری از راه گازگرفتن حیوانات مبتلا به انسان و حیوان انجام می‌گیرد، همچنین بزاق مبتلایان نیز منبع سرشاری از ویروس هاری است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این بیماری در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد و در ایران به شکل بومی یکی از مشکلات مهم بهداشت عمومی به شمار می‌رود؛ اما این در حالیست که هاری در کشورهایی چون اسکاندیناوی، بریتانیا، ایرلند، اسکاتلند، استرالیا و نیوزلند دیده نمی‌شود و این حالت بیشتر در ارتباط با وضعیت جغرافیایی این کشورها بویژه محصور بودن آن‌ها به وسیله آب است.

وی با بیان اینکه بسیاری از حیوانات مبتلا به هاری در ابتدا علامت واضحی ندارند، بیان کرد: هرگونه گزیدگی توسط حیوانات اهلی یا وحشی را هار گزیده تلقی کنید و انتقال دهندگان اصلی بیماری سگ، گوشت خواران وحشی(بویژه گرگ) و همچنین روباه و حیواناتی همچون گرگ، شغال، خرس، کفتار، گربه وحشی، سمور، راسو، موش خرما، خدنگ، گورکن، راکون، پلنگ، الاغ، گاو، اسب و گوسفند هستند.

معزی گفت: گزش توسط خرگوش، سنجاب، موش فاضلاب، همستر و خوکچه هندی نیازی به واکسن هاری ندارد.

وی تاکید کرد: از تحریک سگ و گربه بپرهیزید، زیرا بیشترین موارد گزیدگی توسط این حیوانات ایجاد می‌شود.

در راستای پیشگیری از بیماری هاری در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۴ هزار قلاده سگ صاحبدار به صورت رایگان توسط ادارات دامپزشکی شهرستان واکسینه شد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در صورت نگهداری حیوان در منزل، واکسیناسیون آن را جدی بگیرید و نسبت به قلاده گذاری آن اقدام کنید، در صورتیکه حیوان دارای علائم مشکوک به هاری شامل حیوان مضطرب و حمله کننده، خروج کف از دهان، صدای خشن و عدم میل به غذا بود، تحت هیچ شرایطی به حیوان نزدیک نشوید.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به روند رو به افزایش حیوان گزیدگی و مبتلایان هاری در حیوان و انسان مسوولان امر اعم از سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محیط زیست، شهرداری و وزارت کشور باید در ارتباط با واکسیناسیون سگ‌ها، اتلاف سگ‌های ولگرد و روش‌های مناسب جهت کنترل و واکسیناسیون وحوش حساس به بیماری را در دستور کار خود قرار داده و مساله را جدی بگیرند تا این بیماری مشترک بین انسان و دام و معضل بهداشتی اقتصادی را به حداقل برسانند.

معزی ادامه داد: روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان با هماهنگی با اداره دامپزشکی شهرستان نسبت به واکسیناسیون سگ‌های خود (سگ‌های صاحب دار ) بویژه سگ‌های گله اقدام کنند چرا که انسان و حیوان هار گزیده در صورت ابتلا به بیماری با علایم بالینی سخت و مرگ مواجه می‌شوند.

وی تاکید کرد: چنانچه فردی دچار حیوان گزیدگی شد، محل گزش را به مدت ۲۰ دقیقه با آب و صابون شستشو داده و فورا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: هم استانی‌ در صورت مشاهده تغییر رفتار در حیوانات محل سکونت اعم از آرامش و یا خشونت غیر عادی، موضوع را با همکاران ما در ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها مطرح کرده تا بررسی و اقدامات مربوطه صورت پذیرد.

وی بیان کرد: در راستای پیشگیری از بیماری هاری در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۴ هزار قلاده سگ صاحبدار به صورت رایگان توسط ادارات دامپزشکی شهرستان واکسینه شده و به منظور ارائه توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری هاری توزیع بروشور و حدود ۱۱ هزار مورد آموزش افراد صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • تعطیلی ۲۴ مرکز متخلف در فارس
  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • برقراری حدود ۶۴ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ / فوت ۲۱ نفر در حوادث ترافیکی
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید