Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:06:24 GMT

یونیسف، وضعیت کودکان سوری را فاجعه‌بار دانست

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۸۱۹۱

یونیسف، وضعیت کودکان سوری را فاجعه‌بار دانست

هنریتا فور روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه برگزار شد، افزود برابر گزارش های رسیده در ادلب از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون نزدیک به ۳۰۰ نفر کشته شده اند و شرایط هر روز بدتر می شود.

وی ادامه داد افزایش تنش جنگی در شمال سوریه از دسامبر ۲۰۱۹ تا کنون، بیش از ۹۰۰ هزار نفر که نیم میلیون آنها را کودکان تشکیل می دهند، آواره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی یونیسف با این ادعا که در ۲ روز گذشته، ۱۰ مدرسه مورد حمله قرار گرفته اند، اضافه کرد: ما همچنین گزارش‌هایی از مرگ کودکان در اثر سرما را شنیده و خوانده‌ایم. وقتی که چوب تمام می شود، خانواده‌ها هرچیزی را که می یابند آتش می زنند تا گرم شوند و غذا تهیه کنند.

فور، دسترسی به مراقبت های بهداشتی را تقریبا محال یا با هزینه بالا دانست و اظهار کرد حمله به بیمارستان‌ها ادامه دارد به گونه ای که ۷۲ بیمارستان ارائه خدماتشان را به خاطر این جنگ، به حالت تعلیق درآورده‌اند.

وی درباره اثرات جنگ ۹ ساله در سوریه هم گفت: با نابودی  ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه های فیزیکی و نیم تریلیون دلار ضرر و زیان اقتصادی، اقتصاد در حال سقوط است. پوند سوریه نزدیک به ۵۰ درصد از ارزش خود را در سال گذشته از دست داده است.

مدیر اجرایی یونیسف با بیان اینکه ۱۱ میلیون نفر در سراسر سوریه که نیمی از آنها کودکان هستند، به کمک‌های فوری نیاز دارند، افزود: ۶.۵ میلیون نفر در سوریه به خاطر ناامنی غذایی هر روز گرسنه هستند. قیمت مواد غذایی نسبت به سال شروع جنگ، ۲۰ برابر شده است. این در شرایطی است که ۸۰ درصد مردم این کشور ویران شده، زیر خط فقر زندگی می کنند.

فور یادآور شد کودکان بدون واکسن، درمان پزشکی یا دیگر خدمات بهداشتی به خاطر هزینه های بالای این خدمات به سر می برند، اظهار کرد: یک سوم کودکان سوری مدرسه نمی روند. ۶.۷ میلیون سوری از آغاز جنگ تا کنون مهاجرت کرده اند و ۶.۲ میلیون نفر آنها در داخل کشور بی خانمان هستند. تقریبا یک دهه جنگ در سوریه، خانواده ها را مجبور کرده است از منازل خود دور شوند.

وی ادامه داد: شدت و سرعت وحشتناک این بحران، نیاز به کمک‌های نخست زندگی را چند برابر کرده است. در سال گذشته، یونیسف ۱.۸ میلیون مادر و کودک را به خاطر سوء تغذیه تحت نظر قرار داد و به بیش از ۲ میلیون نفر مشاوره بهداشتی ارائه کرد.

مدیر اجرایی یونیسف اضافه کرد: بیش از ۷.۴ میلیون نفر در سراسر سوریه، آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی همچون ارتقای دسترسی به آب، کیت‌های بهداشتی و قرص‌های تصفیه دریافت کردند. ما به ۱.۸ میلیون کودک کمک کردیم تا تحصیل خود را ادامه دهند. برای بیش از ۳۷ هزار کودک هم لباس زمستانی و پتو فراهم کردیم.

فور با بیان اینکه نزدیک به ۶۰۰ هزار کودک زیر یکسال سوری را واکسن زده اند، اظهار کرد: این تنها بخشی از هزاران کودکی هستند که ما به آنها دسترسی یافتیم و این کار را در طول ۹ سال ادامه دادیم. اکنون به اعتبار بیشتری برای حمایت از زندگی‌ها و ارائه خدمات به سوری‌ها هستیم تا به یک آینده بهتر و صلح آمیزتری برسند.

وی از شورای امنیت خواست برای حمایت از کودکان سوری بایستند و صدای واحدی داشته باشند.

مدیر اجرایی یونیسف از همه طرف ها خواست تا در درگیری‌ها از کودکان و زیرساخت‌های شهری محافظت کنند و گفت سوریه نیازمند بازسازی است، وقتی که جنگ متوقف شود و راه حل سیاسی به حرکت درآید.

فور بر لزوم آتش بس فوری در شمال غربی سوریه تاکید کرد و گفت: ما نیازمند توقف درگیری برای کمک انسانی هستیم تا شهروندان غیرنظامی بتوانند در صورت تمایل، به طور ایمن از منطقه خطر خارج شوند.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به مردم به موثرترین و به موقع ترین راه به منظور ارسال کمک‌های انسان دوستانه در سراسر سوریه چه از داخل و چه از طریق کشورهای همسایه نیاز داریم، اظهار کرد: این موضوع، شامل اجازه دسترسی به جاده برای کاروان‌های بشردوستانه که تجهیزات پزشکی از دمشق یا از طریق مرز به شمال شرقی سوریه ارسال می کنند و همچنین هرگونه ویزا و مجوز سفر می شود.  

مدیر اجرایی یونیسف نسبت به شرایط کودکان در مناطق تحت کنترل داعش ابراز نگرانی کرد و گفت ما از مقامات می خواهیم که کودکان را از بازداشت گاه ها آزاد کنند و آنها را در یک مکان مناسب تحت مراقبت قرار دهند.

فور از شورای امنیت هم خواست یک بار و برای همیشه از یک گفت‌وگو برای راه حل سیاسی به طور موثر حمایت کنند. همانطور که دبیرکل سازمان ملل متحد در این هفته گفت، "برای بحران سوریه هیچ راه حل نظامی وجود ندارد و تنها راه ممکن باقی‌مانده، سیاسی است.

برچسب‌ها شورای امنیت سازمان ملل گروه تروریستی داعش سوریه یونیسف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل گروه تروریستی داعش سوریه یونیسف شورای امنیت سازمان ملل گروه تروریستی داعش سوریه یونیسف مدیر اجرایی یونیسف شورای امنیت میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

 آنتونیو گوترش با ابراز نگرانی عمیق از آنچه به دلیل جنایات صهیونیست ها در خاورمیانه می گذرد، گفت: خاورمیانه بر لبه پرتگاه قرار گرفته است. تشدید اخیر تنش ها در منطقه ، اهمیت حمایت از تلاش های همراه با حسن نیت برای یافتن صلح پایدار در خاورمیانه و تشکیل یک فلسطین مستقل و باثبات را بیش از هر زمان دیگر افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مقایسه شدت حمله اسرائیل با چهارشنبه سوری در کرج ! |‌ تصاویر
  • دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • فریاد عدالت‌خواهی «کن لوچ» در سینما
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل است
  • شهادت ۱۳ فلسطینی در دور جدید بمباران غزه/ وضعیت بغرنج کودکان+فیلم
  • نمایشگاهی که سکوت در برابر شهادت کودکان غزه را محکوم می‌کند