Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کرواسی در پی شیوع کرونا و در بیانیه‌ای مطبوعاتی به تشریح اقدامات دولت ایران در مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

در این بیانیه آمده است: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور چین، جمهوری اسلامی ایران با توجه به سرعت شیوع و چگونگی گسترش آن، راهکار‌های مقابله‌ای را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا سلامت عمومی و اجرای مقررات بین المللی بهداشت (IHR) تضمین سلامت جامعه جهانی بسیار حائز اهمیت است. سازمان بهداشت جهانی بار‌ها توانایی ساختاری و اجرایی ایران در حفاظت از سلامتی شهروندان و مبارزه با بیماری‌های فراگیر را ستایش کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: همزمان با شیوع بیماری از چین (اول بهمن ۹۸) بلافاصله ۹ ایستگاه کشوری کنترل کرونا با ۱۲ کمیته بین بخشی در وزارت بهداشت ایران ایجاد و جلسات منظم روزانه برگزار شد. اطلاعات جدید هر روز ساعت ۱۳ منتشر می‌شود و لذا تا این لحظه مجموعا ۲۴۵ مورد ابتلای قطعی گزارش شده، ۲۶ نفر از بیماران جان خود را از دست داده اند و ۵۴ نفر نیز در روند بهبودی قرار گرفته اند. باید توجه داشت که طبق استاندارد‌های جهانی مرجع اعلام آمار در مورد ویروس کرونا، فقط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران است و وقتی مقامات ایران از ابتلای خودشان به ویروس کرونا خبر می‌دهند، این نه تنها پنهانکاری نیست، بلکه به دلیل بازتاب گسترده و جهانی آن، نمادی مهم از «بیان حقیقت» است.

سفارت ایران در زاگرب خاطرنشان کرده است: ایران بر اساس مسئولیتی که در چارچوب مقررات بین المللی بهداشت بر عهده کشور‌ها گذاشته شده، اطلاعات را بهنگام با کشور‌های دیگر به اشتراک گذاشته و لذا انتظار دارد سایر کشور‌ها نیز به تعهدات خود پایبند باشند و به اجرای جمعی مقررات بهداشتی و به بیماران کمک کنند.

این بیانیه می‌افزاید: ایران همچنین از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت دعوت کرده تا از اقدامات بهداشتی و درمانی در مسیر مبارزه با ویروس کرونا بازدید و هرگونه مشاوره و تجربه دیگر کشور‌ها در این زمینه را در اختیار ایران قرار دهند.

در این بیانیه آمده است: «کرونا» نشان داد که تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی دولت آمریکا علیه ملت ایران، تهدیدی برای بهداشت بین المللی نیز به حساب می‌آید. این ویروس تاکنون مردم بیش از ۴۰ کشور را درگیر خود ساخته و در این میان، تحریم‌های آمریکا دسترسی مسئولان بهداشتی و مردم ما به امکانات و لوازم بهداشتی را با تاخیر مواجه ساخته است.

در پایان این بیانیه آمده است: جامعه بین المللی باید برای مقابله با ویروس کرونا که یک تهدید جمعی است، متحد عمل کند. شرم آور است اگر به عنوان ابزاری سیاسی برای «ایران هراسی» از آن استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا بین المللی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن رئیس رئال مادرید به استفاده ابزاری از برنابئو

یک چهره سیاسی در کشور اسپانیا رئیس باشگاه رئال مادرید را به استفاده ابزاری از دارایی‌های باشگاه متهم کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیرین مونترو، نماینده حزب «پودموس» در انتخابات پارلمان اسپانیا و یکی از وزرای سابق این کشور، فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید را به استفاده ابزاری از جایگاه مدیران ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به عنوان محلی برای پیشبرد اهدافش متهم کرد.

یکی از اقدامات متداول باشگاه رئال مادرید در دوران ریاست فلورنتینو پرس، دعوت از مقامات احزاب سیاسی حاکم در اسپانیا برای حضور در جایگاه ویژه سانتیاگو برنابئو و تماشای بازی‌های کهکشانی‌ها در کنار پرس بوده است. آخرین مورد آن هم حضور خوسه لوئیس مارتینس آلمیدا، شهردار مادرید در این جایگاه برای تماشای بازی سه‌شنبه هفته گذشته رئالی‌ها برابر منچسترسیتی در دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بوده در حالی که او طبق اعتراف خودش طرفدار اتلتیکومادرید است.

مدیر اجرایی لورکوزن: آلونسو روزی سرمربی رئال مادرید خواهد شد

مونترو با اشاره به این موضوع در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مسئله رفتن به جایگاه ویژه باشگاه رئال مادرید، به فوتبال دوست بودن یا نبودن ربطی ندارد، حتی به اینکه چپ‌گرا باشی یا طرفدار رئال مادرید، چون کلی آدم را آنجا می‌بینی که هم چپ‌گرا هستند و هم طرفدار رئال مادرید. مسئله‌اش این است که جایگاه ویژه محلی برای خودنمایی فلورنتینو پرس است تا نشان دهد که بدون شرکت در هیچ انتخاباتی، از هر وزیری بیشتر نفوذ دارد. مشکل آن جایگاه این است که میهمانانش برای زانو زدن برابر فلورنتینو پرس دعوت می‌شوند. فلورنتینو به خودش این امتیاز ویژه را می‌دهد که به تمام اسپانیا روشن و واضح بگوید که او آنقدر قدرت دارد که به صورت شهردار مادرید سیلی بزند و هفت وزیر را به جایگاه ویژه بکشاند.

پرس رئیس بزرگترین شرکت عمرانی اسپانیا به نام «ACS» است و گفته می‌شود که از حزب پوپولار که مارتینس آلمیدا نماینده‌اش محسوب می‌شود نیز حمایت مالی می‌کند. این در شرایطی است که ACS در چند مورد فساد در مورد مناقصه‌های دولتی نقش داشته، اگرچه پرس شخصاً هرگز به هیچ تخلفی متهم نشده است. یکی از تازه‌ترین این موارد، متهم شدن فرمانداری مادرید به چشم‌پوشی از تخلفات صورت گرفته در پروژه احداث یک پارکینگ در نزدیکی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو است که اجازه دسترسی زیرزمینی به ورزشگاه را می‌دهد و از محل احداث آن طی یک بازه زمانی 40 ساله درآمدی حدود به 500 میلیون یورو نصیب شرکت پیمانکاری «استادیو رئال مادرید» خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • اندیشمند مصری: حمله ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را در هم شکست/ تهران نشان داد که از پاسخ هراسی ندارد
  • متهم شدن رئیس رئال مادرید به استفاده ابزاری از برنابئو
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز