Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@10:43:34 GMT

نماز جمعه در رشت و برخی شهرهای گیلان برگزار نمی شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۸۴۱۵

نماز جمعه در رشت و برخی شهرهای گیلان برگزار نمی شود

حجت الاسلام ولی عادلی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم مومن و خداجو و رعایت حقوق شهروندی آنان نماز جمعه این هفته رشت برگزار نخواهد شد.

وی به اسامی سایر شهرهای استان  که این هفته نماز جمعه در آنها برگزار نمی شود اشاره نکرد و آن موکول به تصمیم گیری نهایی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما امروز امامان جمعه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل هم در بیانیه ای مشترک اعلام کردند:اقامه نماز جمعه این هفته در این شهرستان ها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و برگزار نمی شود. 

در این بیانیه تصریح شده است :از آنجا که حفظ جان آدمی قوت می گیرد دین به داد آدم می رسد و با تخفیف در اعمال و مناسک به او آرامش می بخشد .

حجج اسلام محمد علی کریمی و سید جواد سلیمانی امامان جمعه لاهیجان و سیاهکل عنوان کردند : طبق تصمیم وزارت بهداشت و رصد شورای تامین درباره مراقبت های مردم برای مهار ویروس کرونا به این نتیجه رسیدیم که نماز جمعه ۹ اسفند در لاهیجان و سیاهکل لغو شود.

در این بیانیه با اشاره به اینکه امکانات ضد عفونی مناسب بامساجد این دوشهر وجود ندارد، آمده است : حفظ سلامتی در اولویت است و در آینده نزدیک با همراهی شما مردم ، کرونا را شکست خواهیم داد و از عموم مردم برای عدم برگزاری عذر خواهی می کنیم.

فرماندار انزلی هم امروز اعلام کرد که بر اساس تصمیم گیری انجام شده نماز جمعه شهرستان برگزار می شود.

 بیانیه ای هم از سوی ستاد نماز جمعه املش منتشر شده و طی آن اعلام گردید که در همین راستا نماز جمعه در شهرستان های رضوانشهر ، انزلی و لنگرود برگزار نخواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا حقوق دین علی کریمی نماز جمعه وزارت بهداشت انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

 نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند افزود : امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود : انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت : در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می کند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد تاکید کرد : نماز جمعه به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی ، جناحی و گروهی شود و باید فضای عمومی و محتوایی نماز جمعه به گونه ای باشد که همه سلایق سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نماز جمعه شوند.

او گفت : مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته ترین طلبه ها که در این زمینه آموزش دیده اند ، برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان مهمترین امتیازات گلستان را همزیستی مسالمت آمیز و وحدت و همدلی شیعه و سنی در آن بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی