Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم پرسپولیس یکی دیگر از رقبایش در مسیر فتح چهارمین قهرمانی پیاپی را مغلوب کرد و در دیدار هفته بیست و یکم مقابل شهرخودرو مشهد موفق شد این تیم را شکست بدهد تا فاصله‌ در صدر جدول با رقبا را افزایش دهد.

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار دو تیم پرسپولیس و شهرخودروی مشهد در چارچوب هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال آغاز فرار سرخپوشان به سوی فتح لیگ نوزدهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقه که از ساعت 18:30 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی شروع شد که پرسپولیس به برتری 3 بر یک مقابل شاگردان سابق یحیی دست یافت . وحید امیری (9)، بشار رسن (16) و مهدی ترابی (64 - پنالتی) گل‌های پرسپولیس را به ثمر رساندند و فرشاد فرجی (52) تک گل شهر خودرو را وارد دروازه میزبان کرد.

فاصله زیاد پرسپولیس با سایر مدعیان وقتی پررنگ تر می شود که بدانیم این تیم با همه حریفان اصلی و بالانشین خود بازی کرده است و با شکست تراکتور، شهرخودرو و احتمالا سپاهان با حکم انضباطی ، و همچنین تساوی در مصاف مستقیم با استقلال ، دیگر تقابل رودر رویی با مدعیان نخواهد داشت و تیم های حریف نیز در هفته های باقیمانده باید به مصاف هم بروند که این موضوع باعث اتلاف امتیاز بین آنها خواهد شد و همین موضوع هم به سود صدرنشین سرخ تمام خواهد شد.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشویچ، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، وحید امیری، بشار رسن (84 - کریستین اوساگونا)، مهدی ترابی (90 - سیامک نعمتی) و علی علیپور (3+90 - امید عالیشاه).

ترکیب شهرخودرو: سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، روح‌الله سیف‌اللهی، اکبر صادقی، حسین مهربان (60 - محمد قاضی)، علی نبی‌زاده (71 - علی طاهران)، محمدعلی فرامرزی، امین قاسمی‌نژاد، مرتضی خراسانی (78 - میروسلاو اسلاوو) و حسین مرادمند.

داور:علی صفایی

وحید امیری و مهدی ترابی دو ستاره پرسپولیس در این دیدار بودند که کار خود را با یک گل و یک پاس گل به نتیجه رساندند.درعین جال بوژیدار رادوشویچ با چند سیو دیدنی بازهم از بهترین های تیمش بود.

 

دقیقه 3: ضربه ایستگاهی برای شهر خودرو از فاصله‌ای دور توسط روح‌الله سیف‌اللهی به سمت دروازه پرسپولیس شلیک شد که رادوشویچ تن به کرنر داد.

دقیقه 11: مهدی ترابی این بار قصد داشت با پاس در عرض هم‌تیمی‌های خود را صاحب موقعیت گل کند که مهدی رحمتی تن به کرنر داد.

دقیقه 13: علی علیپور با پاس در عمق محمد نادری را صاحب موقعیت کرد که شوت او راهی اوت شد.

دقیقه 24: وحید امیری اقدام به پرتاب اوت بلند کرد که فرشاد فرجی توپ را برگشت داد تا توپ به بشار رسن برسد و این بازیکن بار دیگر اقدام به شوتزنی کرد، اما ضربه او به بیرون رفت.

دقیقه 28: علی علیپور شوتی را به سمت دروازه شهر خودرو شلیک کرد که توپ پس از برخورد با دو مدافع این تیم راهی کرنر شد.

دقیقه 43: شهر خودرو پس از 40 دقیقه که نتوانسته بود حمله مناسبی روی دروازه پرسپولیس انجام دهد، صاحب موقعیت خوبی شد که ضربه محمدعلی فرامرزی را رادوشویچ مهار کرد.

دقیقه 45: نقشه قبلی شهر خودرویی‌ها بار دیگر تکرار شد که این بار حسین مهربان روی پاس قاسمی‌نژاد صاحب موقعیت شد. ضربه او این بار با اثرگذاری رادوشویچ همراه شد، اما توپ پس از عبور از دروازه‌بان پرسپولیس توسط خلیل‌زاده از دهانه دروازه دور شد.

دقیقه 48: ارسال نوراللهی به محوطه جریمه توسط علی علیپور تبدیل به گل شد، اما داور مسابقه به دلیل حضور مهاجم پرسپولیس در آفساید این گل را آفساید اعلام کرد.

دقیقه 53: روح‌الله سیف‌اللهی بار دیگر ارسالی خطرناک روی دروازه پرسپولیس داشت که در سراسیمگی مدافعان این تیم، کامیابی‌نیا توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 63: علی نبی‌زاده که در کورس با مهدی ترابی موفق به مهار این بازیکن نشده بود، در محوطه جریمه با تکلی روی پای او به پرسپولیسی‌ها پنالتی داد.

دقیقه 86: ارسال فرامرزی روی دروازه پرسپولیس ضربه سر قاضی را به دنبال داشت که رادوشویچ تن به کرنر داد.

دقیقه 87: کرنر خطرناکی روی دروازه پرسپولیس ارسال شد که رادوشویچ موفق به دفع توپ شد، اما خطر همچنان روی دروازه این تیم وجود داشت تا شهر خودرو به کرنر دیگری برسد.

دقیقه 89: از سمت راست ارسال خطرناک دیگری به محوطه جریمه و روی تیر دوم ارسال شد که ضربه سر بازیکنان شهر خودرو بازهم توسط رادوشویچ مهار شد.

دقیقه 90: امین قاسمی‌نژاد اقدام به شوتزنی از پشت محوطه جریمه کرد و توپ از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه 4+90: بی‌توجهی داور به خطای هند پنالتی مدافع شهر خودرو اعتراض شدید وحید امیری را به دنبال داشت تا داور او را با کارت زرد جریمه کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران آیت الله بهجت پنومونی ایرج حریرچی لیله الرغائب معصومه ابتکار پرسپولیس تابناک ورزشی قهرمانی پوکر پرسپولیس شهر خودرو کروناویروس کرونا در ایران آیت الله بهجت پنومونی ایرج حریرچی لیله الرغائب معصومه ابتکار روی دروازه پرسپولیس محوطه جریمه صاحب موقعیت وحید امیری مهدی ترابی علی علیپور شهر خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم کهنه قرمزها سرانجام شکست | پایان ماجراجویی سرمربی محبوب

به گزارش همشهری‌آنلاین، یورگن کلوپ در فصل آخر دوران ۹‌ساله‌اش در آنفیلد توانسته یادگارهای زیادی برای مربی آینده باقی بگذارد؛ پدیده‌هایی مثل کانر بردلی، الیوت، کرتیس جونز و حتی واتارو اندوی پا به سن گذاشته. او در این سال‌ها تمام جام‌ها را برای لیورپول به‌دست آورده اما با وجود این تنها یک‌قهرمانی لیگ برتر در کارنامه دارد. او امسال هم با لیورپول شانس زیادی برای فتح لیگ جزیره دارد اما به‌نظر می‌رسد ماجراجویی‌هایش با قرمزها در رقابت‌های اروپایی دیگر به پایان رسیده است. این تیم پنجشنبه شب در خانه با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب آتالانتا شد؛ نتیجه‌ای که به عقیده خیلی‌ها نمی‌توان آن را در بازی برگشت و برگامو جبران کرد.

لیورپول بعد از ۴۱۵‌روز (۱۴‌ماه) در آنفیلد باخت و همچنین بعد از ۱۱۶‌روز موفق به گلزنی در آنفیلد نشد. آخرین باخت خانگی این تیم مقابل رئال با نتیجه ۵ بر ۲ ثبت شده بود. لیورپولی‌ها در ۳۳‌بازی قبلی، ۲۸‌برد و ۵‌تساوی به‌دست آورده بودند.

اسکامکا ستاره بازی با لیورپول بود، مهاجم ایتالیایی آتالانتا که در آنفیلد دبل کرد و پس از ۱۲‌سال به نخستین بازیکن ایتالیایی‌ تبدیل شد که برای یک‌تیم از کشورش در ورزشگاه خانگی قرمزها موفق به گلزنی می‌شود. اسکامکا در ۶‌بازی اخیر، ۶‌گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

تنها ۳‌تیم در تاریخ مسابقات اروپایی لیورپول را حداقل ۲‌بار در آنفیلد برده‌اند؛ رئال‌مادرید، بارسلونا و آتالانتا هر کدام ۲‌بار. آتالانتا یک‌بار با نتیجه ۲ بر صفر و یک‌بار هم با نتیجه ۳ بر صفر در آنفیلد برنده شده. لیورپول برای بار دوم هفته آینده در ورزشگاه اتلتی آتزوری به مصاف آتالانتا خواهد رفت. در بازی اول لیورپول با نتیجه ۵ بر صفر آتالانتا را شکست داده بود.

کلوپ در فصل آخر مقابل تیم‌های بزرگ انگلستان موسوم به بیگ سیکس هم بد نتیجه گرفته؛ منچستریونایتد (تساوی۲-۲ و بدون گل در لیگ و شکست ۴ بر ۳ در جام‌حذفی)، آرسنال (تساوی یک-یک و شکست ۳ بر یک)، چلسی (تساوی یک-یک و شکست ۴ بر یک)، منچسترسیتی (۲‌تساوی یک-یک) و تاتنهام (شکست ۲ بر یک).

آمار تبدیل موقعیت به گل توسط بازیکنان این تیم فاجعه است. در ۳‌بازی اخیر لیورپول در لیگ برتر از مجموع ۸۷‌شوت، ۷‌گل به ثمر رسانده بود. میانگین تبدیل شوت‌های لیورپولی‌ها به گل در ۳۱‌بازی در لیگ برتر این فصل، ۱۱.۵درصد بوده که پایین‌تر از هر دو رقیب قهرمانی است؛ منچسترسیتی (۱۲.۷درصد) و آرسنال (۱۴.۵درصد).

لیورپول با ۷۲‌گل در ۳۱‌بازی همچنان دومین تیم گلزن برتر لیگ است؛ تنها پس از آرسنال صدرنشین (۷۵‌گل). این می‌تواند به‌دلیل حجم زیاد حمله‌ها و ضربه‌ها باشد. تیم کلوپ درمجموع ۶۲۹‌بار (شامل شوت‌های برگردانده شده)، ۷۰‌شوت بیشتر از شوت‌های منچسترسیتی(۵۵۹) و ۱۱۲شوت بیشتر از آرسنال (۵۱۷) داشته است. لیورپول تنها ۷‌گل بیشتر از نیوکاسل یونایتد به ثمر رسانده، با وجود ۱۹۷‌شوت بیشتر.

قرمزها در ۳‌بازی آخر ۷۶‌شوت زده‌اند که تنها ۵تای‌آنها به گل تبدیل شده است.

داروین نونیس تنها با از دست دادن ۳‌فرصت بزرگ گلزنی دیگر در تاریخ لیورپول در یک فصل رکورددار خواهد شد؛ میانگین۱.۱۹ فرصت گلزنی از دست رفته در هر بازی (بیشترین در بین بازیکنان تاریخ لیگ برتر). جدا از این داروین به‌طور میانگین در هر بازی ۱.۳۴‌بار در تله آفساید قرار گرفته (بیشترین میزان در یک فصل تاریخ لیگ برتر). او با نرخ تبدیل ۲۰‌درصدی موقعیت‌های جدی گلزنی، ضعیف‌ترین آمار را در ۵‌لیگ معتبر به نام خودش ثبت کرده است.

کد خبر 843782 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تیم لیورپول لیگ قهرمانان اروپا

دیگر خبرها

  • جعفری: ناداوری نبود ملوان رقیب استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی می‌شد/ سپاهان همیشه خطرناک است
  • تراکتور و سپاهان قهرمان نمی شوند/ نکونام نباید دنبال حاشیه باشد
  • پرسپولیس به دو دلیل جام را از دست استقلال خواهد گرفت | یک مدعی از شرایط عادی خارج شده است
  • فنونی زاده: استقلالی ها احساس خطر کردند که بیانیه دادند/ پرسپولیس مدعی اول قهرمانی است
  • بایرن 2-0 کلن: قهرمانی ژابی به فردا موکول شد
  • اوسمار برای آمار خود کف می‌زند! (عکس)
  • روزهای خوب پرسپولیس با اوسمار ویرا؛ 2.44 امتیاز به ازای هر بازی
  • آمار امیدوار کننده گلر برزیلی/ «پولی» ناجی نساجی در اصفهان
  • تنها استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی می‌جنگند
  • طلسم کهنه قرمزها سرانجام شکست | پایان ماجراجویی سرمربی محبوب