Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@18:04:15 GMT

نقش لوبیا سبز در رژیم غذایی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۹۰۹۹

نقش لوبیا سبز در رژیم غذایی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مصارف لوبیا سبز در پخت و پز بسیار متنوع است. این ماده غذایی را می‌توان در بیشتر خوراکی‌ها گنجانید و از ارزش غذایی این خوراکی بی‌نظیر بهره برد. محتوای غذایی لوبیا سبز شامل فیبر، ویتامین، مواد معدنی، و مقدار ناچیزی کربوهیدرات است.

لوبیا سبز هم‌چنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر خوراکی، آهن و چند ماده‌ی مغذی ضروری دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوبیا سبز هم‌چنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر خوراکی، آهن و چند ماده‌ی مغذی ضروری دیگر است. میزان آنتی‌اکسیدان لوبیا سبز شگفت‌آور است و حتی فواید قلبی-عروقی نیز دارد.

خواص لوبیا سبز برای پوست و مو

لکتین موجود در لوبیا سبز در مقادیر بالا می‌تواند سبب ایجاد انواع مشکلات گوارشی شود. لوبیا سبز و سایر حبوبات ممکن است در برخی افراد باعث واکنش‌های آلرژیک و حساسیت شوند.

- جوان سازی پوست صورت: لوبیا سبز حاوی مقادیر بالایی ویتامین A و آنتی اکسیدان‌های لووتیان، نئوکسانتین، بتا کاروتن و ویولاکسانتین است که چین و چروک پوست را کاهش داده و به جوان سازی پوست صورت کمک می‌کند.

- درمان مو‌های خشک و شکننده: مقادیر بالای بیوتین موجود در لوبیا سبز برای تقویت و افزایش رشد مو ضروری است و علاوه بر این به درمان مو‌های خشک و شکننده کمک می‌کند.

تهیه ماسک تقویت کننده مو با لوبیا سبز: تعدادی لوبیا سبز را در آب بجوشانید تا عصاره‌ی آن در بیاید بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را بر روی مو‌های خود بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

خواص درمانی لوبیا سبز برای سلامتی بدن

- لاغری و کاهش وزن: لوبیا سبز حاوی مقادیر بالای فیبر و چربی و کالری پایینی است که باعث کاهش اشتها شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند. بهترین روش استفاده از لوبیا سبز برای کاهش وزن این است که آن را به صورت خام به سالاد خود اضافه کنید.

- بدنسازی با لوبیا سبز: لوبیا سبز یکی از مواد غذایی حاوی مقادیر بالای پروتئین و فیبر و کالری پایین است که متابولیسم بدن را افزایش داده و به روند ساخت عضله در بدنسازان سرعت می‌بخشد.

- درمان دیابت و قند خون: حبوباتی مانند لوبیا سبز که شاخص گلیسمی پایینی دارند برای پیشگیری و درمان دیابت و تنظیم سطح قند خون در افراد دیابتی مفید می‌باشند.

- درمان نقرس: مقادیر بالای اسید فولیک موجود در لوبیا سبز به طور طبیعی اسید اوریک خون را کاهش داده و برای پیشگیری و درمان بیماری نقرس مفید می‌باشد.

- پیشگیری از عفونت: تعدادی از ویتامین‌ها مانند نیاسین و تیامین که در لوبیا سبز یافت می‌شود منبع خوبی برای آن دسته از مواد مغذی است که از بسیاری از عفونت‌ها در بدن پیشگیری می‌کنند.

- مفید برای جنین و زنان باردار: لوبیا سبز یک منبع عالی اسید فولیک است که در دوران بارداری برای سلامتی زنان باردار و برای رشد طبیعی و سالم جنین در رحم و جلوگیری از نقص لوله عصبی جنین ضروری است. مقادیر بالای آهن و فولات موجود در لوبیا سبز می‌تواند باروری را در زنان افزایش دهد.

نکته مهم: دقت داشته باشید که پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک مشورت کنید.

- خواص لوبیا سبز برای نوزادان و کودکان: لوبیا سبز حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی ضروری، پروتئین، فیبر، آهن و اسید‌های چرب امگا ۳ می‌باشد و به عنوان یکی از حبوبات مفید برای بهبود رشد نوزادان و کودکان محسوب می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که لوبیا سبز خام را هرگز به نوزادان و کودکان ندهید، چون لکتین موجود در آن باعث خونریزی معده می‌شود.

- حفظ کننده‌ی مایعات سلول‌ها و بدن: محتوای پتاسیم موجود در لوبیاسبز به بدن کمک می‌کند که تولید سلول و جریان مایعات در بدن را بهتر حفظ کند.

- کنترل بیماری‌های قلبی -عروقی و فشار خون: محتوای پتاسیم موجود در لوبیاسبز برای کنترل فشار خون و دیگر بیماری‌های مربوط به قلب نیز مفید است.

- درمان نفخ معده و دستگاه گوارش: لوبیا سبز حاوی مقادیر بالایی فیبر است که برای درمان مشکلات گوارشی از جمله نفخ معده، یبوست، هموروئید یا بواسیر، بیماری ریفلاکس معده و سلامت دستگاه گوارش مفید می‌باشد.

- درمان انواع سرطان: مقادیر بالای فیبر و کلروفیل موجود در لوبیا سبز برای پیشگیری و درمان سرطان کولون مفید می‌باشد. همچنین مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌های کاروتنوئید موجود در لوبیا سبز باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، پروستات و لوسمی می‌شوند.


خواص لوبیا سبز

- ویتامین K: ویتامین K نقش برجسته‌ای در لخته شدن خون و ترمیم جراحت دارد. هم‌چنین در سنین پیری استحکام استخوان‌ها را حفظ می‌کند.

- ویتامین C: ویتامین C منبعی فوق‌العاده برای آنتی‌اکسیدان است، که در از بین بردن رادیکال‌های آزاد خیلی خوب عمل می‌کند. واکنش‌های این رادیکال‌های آزاد منجر به محصولات جانبی و فرآیند‌هایی می‌شود که ممکن است سرطان‌زا باشد. آنتی‌اکسیدان موجود در لوبیا سبز برای بدن بی‌نهایت مفید است.

- کم کالری: لوبیاسبز تازه کالری خیلی کمی دارد. برای همین آدم‌هایی که مراقب کالری مصرفی‌شان هستند نباید نگران باشند و می‌توانند مقدار زیادی از آن را بخورند. هم چنین لوبیاسبز حاوی مقدار کمی سدیم، چربی اشباع، و کلسترول است.

- فیبر: لوبیاسبز منبعی غنی برای فیبر خوراکی است. فیبر خوراکی فواید زیادی برای سلامتی دارد. فیبر برای کسانی تجویز می‌شود که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند.
محتوای فیبر لوبیاسبز به پیشگیری و درمان یبوست، بواسیر، دیورتیکولوز کمک می‌کند. محتوای فیبر زیاد موجود در لوبیاسبز به کنترل میزان کلسترول و قند در بدن کمک می‌کند.

- فولات: لوبیا سبز منبعی غنی برای فولات نیز هست که برای تقسیم سلولی و سنتز DNA مفید است. خوراکی‌های سرشار از فولات برای زنان در طول دوره‌ی قبل از بارداری و بارداری مفید است.

- ویتامین A: ویتامین A موجود در لوبیاسبز برای تامین آنتی‌اکسیدان و نیز تولید ترکیباتی که از فرآیند پیری جلوگیری می‌کند مفید است.

- منگنز: محتوای منگنز موجود در لوبیاسبز برای مهار واکنش رادیکال آزاد مفید است، چون یک عامل مشترک برای آنتی‌اکسیدان است. این معمولا باعث می‌شود تناسب اندام و سلامت‌تان را حفظ کنید.

عوارض مصرف لوبیا سبز

لوبیا سبز یکی از حبوبات از خانواده باقلا است، این گیاه بسیار کم کالری بوده و برای کاهش وزن گزینه بسیار مناسبی است و فواید بسیار زیادی نیز برای سلامتی دارد.

- طبع لوبیا سبز سرد است. به همین خاطر افراد با مزاج سرد باید از خوردن لوبیا بپرهیزند.

- لکتین موجود در لوبیا سبز در مقادیر بالا می‌تواند سبب ایجاد انواع مشکلات گوارشی شود. لوبیا سبز و سایر حبوبات ممکن است در برخی افراد باعث واکنش‌های آلرژیک و حساسیت شوند.

- مقادیر بالای ویتامین K موجود در لوبیا سبز ممکن است با دارو‌های ضد انعقاد خون خون مثل کومادین یا وارفارین تداخل دارویی ایجاد کند.

- لوبیا سبز مقادیر بالایی اگزالات دارد و برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی و کیسه صفرا مضر است.

فاویسم: لوبیا سبز به دلیل اینکه یکی از اعضای خانواده‌ی باقلائیان است بنابراین بهتر است که افراد مبتلا به بیماری فاویسم از خوردن آن اجتناب کنند.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوبیا سبز غذای سالم کربوهیدرات ها پیشگیری و درمان لوبیا سبز مشکلات گوارشی آنتی اکسیدان لوبیا سبز برای سلامتی فیبر خوراکی کاهش وزن هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • بازدارندگی موجود نتیجه هدایت‌های داهیانه رهبری است