Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، این ویروس شبه آنفولانزا که از شهر ووهان یعنی یکی از مراکز لجستیک در استان هوبی شیوع پیدا کرد، تنها در چین ۲ هزار و ۷۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از ۷۸ هزار نفر را آلوده کرده است و کبمود نیروی کار که خود از قرنطینه شهرها ناشی شده است، موجب بروز اختلالی بزرگ در فعالیت بنادر این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین بزرگ‌ترین اداره کننده محموله‌های کانتینری جهان است و در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰ درصد از ترافیک جهان معادل روزانه ۷۱۵ هزار کانتینر را مورد پردازش و بارگیری قرار داد اما وضع تدابیر سختگیرانه زنجیره تولید تمامی کالاها از کتانی و قطعات خودرو گرفته تا اجزای محصولات تکنولوژی و مواد غذایی را تحت الشعاع قرار داد.

میانگین زمان انتطار کشتی‌های کانتینری در ژوشان در جنوب چین، (سومین بندر کانتینری بزرگ جهان از حیث ظرفیت پردازش سالانه) از یازدهم تا هفدهم فوریه (همزمان با اعمال محدودیت‌های تردد برای کارگرانی که از تعطیلات تمدید شده سال نو چینی باز می‌گشتند) به بیش از ۶۰ ساعت افزایش پیدا کرد.

این رقم در مقایسه با هفته پیش از شروع تعطیلات حدود ۱۵ ساعت بیشتر بود و علاوه بر این نسبت به میانگین زمان انتظار در اوایل ژانویه و پیش از اعمال محدودیت‌های مسافرتی، نزدیک به ۲۰ ساعت طولانی‌تر بود.

براساس اعلام مدیر مؤسسه بین المللی ترابری شانگهای (SISI) «نقطه عطف فرا رسیده است. تراکم کاهش پیدا کرده و لجستیک در حال احیا شدن است.

کمبود رانندگان کامیون برای جابجایی کانتینرها به داخل و خارج از بنادر دردسرساز شده است. شهر نینگبو که ژوشان را نیز در بر می‌گیرد، ۲۴ هزار راننده کامیون ثبت شده دارد که ۹۵ درصد آنان از مناطق دیگر هستند و این در حالی است که تا ۱۲ فوریه شهر تنها ۸۰۰ راننده کامیون برای جابجایی در اختیار داشته که برای ساماندهی یک بندر معمولی هم کافی نیست.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ویروس کرونا صادرات کالا تجارت چین سازمان بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور

دو تیم استقلال و تراکتور از سری رقابت‌های هفته ۲۵ لیگ برتر ایران روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در تبریز به مصاف هم خواهند رفت. این بازی در ساعت ۱۷ به وقت ایران برگزار خواهد شد. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال پایان یافت.

tags # استقلال ، تراکتورسازی تبریز سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • بولگاری و نازک ترین ساعت مچی مکانیکی جهان‌/ چرخ دنده ها را چطور داخل آن جای داده اند؟! (عکس)
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • محموله کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی به مقصد نرسید