Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: عدم تعیین حدود اراضی و اطلاع رسانی مناسب از دلایل تصرف ملی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام در جلسه پیشگیری از رشد و گسترش مناطق جدید بافت های ناکارآمد شهری اظهار کرد: عدم تعیین حدود اراضی و عدم اطلاع رسانی مناسب درباره محدوده زمین های ملی را از دلایل مهم تصرف اراضی ملی و ایجاد مناطق حاشیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کوتاهی در این موارد به منزله قصور در انجام وظیفه است و با مقصرین برخورد جدی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: یکی از وظایف قانونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اشراف کامل برحدود واقعی املاک، مستحدثات و اراضی درکشور است تا بتواند پایه و اساس تثبیت و استقرار مالکیت مشروع صاحبان املاک را فراهم و  میزان اراضی دایر، بایر و موات شهری و موقوفات را تعیین نماید و برای این منظور سیستم کاداستر که اطلاعات هندسی جامع از محدوده کلیه املاک کشور(نقشه املاک) را همراه با شماره هر ملک،‌ مشخصات مالک و حدود حقوق مالک در ملک را بطور کامل مشخص می‌کند.

وی بیان داشت: متاسفانه عده‌ای با نظرات غیر کارشناسی در مورد اراضی تصرف شده و ساخت و سازهای غیر مجاز، سبب ایجاد حق برای افرادی که به صورت غیر مجاز در این اراضی اقدام به ساخت و ساز کرده، شده است.

بخشنده تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان از ارائه خدمات به کسانی که در اراضی ملی اقدام به تصرف نموده خودداری کنند.

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام رشد اراضی ملی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

اسماعیل عبدالله‌وند رئیس اداره منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری بوکان گفت: این مقدار اراضی‌ملی توسط افراد سودجو، کشت شده بود که با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همکاری دستگاه‌قضایی و نیروی‌انتظامی از متصرفان بازپس‌گیری شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تصرف دوباره این مقدار اراضی بیش از ۲۵ کیلومتر از این محوطه با استفاده از ادوات مختلف پی‌کنی و با استفاده از حفاری جداسازی شد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری بوکان با قدردانی از دستگاه‌های نظامی و انتظامی به ویژه دستگاه قضایی این شهرستان افرود: امیدواریم با مشارکت همه آحاد جامعه و نهاد‌های دولتی از عرصه‌های‌ملی بیش از پیش با مشارکت مردم حفاظت و صیانت کنیم.

عبدالله‌وند ادامه داد: تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت در این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های‌مردمی برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی‌ملی توسط سودجویان و متصرفان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری