Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:20:32 GMT

حاجی میرزایی: آموزش تعطیل نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۹۴۲۰

حاجی میرزایی: آموزش تعطیل نمی‌شود

محسن حاجی میرزایی نوشت: ملت هشیار ایران در گذر از گردنه های سخت، آموخته چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست. در اجرای دستور رییس جمهوری با برنامه ریزی انجام گرفته دانش آموزان با هدایت معلمان دروس را از طریق رسانه ملی و فضای مجازی پیگیری می کنند.

#آموزش_تعطیل_نمی‌شود              

وزیر آموزش و پرورش همچنین ساعاتی پیشتر گفت: از این پس در صورت تعطیلی مدارس کشور، معلمان ضمن حضور در مدارس آموزش‌های لازم را از طریق فضای مجازی به دانش آموزان ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی ظهر پنج شنبه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان شهید رجایی برگزار شد؛ با تقدیر از زحمات مدیران کل در یک سال اخیر اظهار کرد: حوادث طبیعی هرچند تلخ است و سلب آسایش را در پی دارد و عده‌ای را به زحمت می‌اندازد و رنج مردم را نیز به دنبال دارد، اما در عین حال فرصتی برای قوی‌تر شدن و ظهور و بروز خلاقیت‌هاست.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، افزود: شرایط ایجاد شده در کشور مجالی برای تبدیل این تهدید به فرصت است؛ بنابر این، از وضع پیش آمده باید برای نهادینه کردن فرهنگ رعایت مسایل بهداشتی استفاده کرد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اگر لازم است باید همه امکانات موجود برای ضدعفونی کردن محیط مدارس بسیج شوند و از این تهدید یک فرصت اجتماعی برای آموزش و پرورش به وجود آوریم.

وی افزود: شرایط حاکم شده بر مدارس، فرصتی است تا مدارس در حوزه اطلاع رسانی، برخط شوند و به صورت مستمر این موضوع ادامه یابد.

اخبار تعطیلی مدارس منحصراً در اختیار ستاد ملی کروناست

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: اختیار تعطیل کردن مدارس از شورای تأمین استان‌ها سلب شده و  شورای امنیت ملی بر اساس مصوبه‌ای که از سوی رهبر معظم انقلاب نیز تفویض شده، این موضوع را به ستاد ملی پیشگیری از شیوع کرونا محول کرده است. لذا مبنای هرگونه تصمیم و عمل در موضوع کرونا منحصراً در اختیار ستاد پیشگیری است.

حاجی میرزایی ادامه داد: بر اساس تصمیم های ستاد مذکور، مدارس هر منطقه‌ای در کشور که آلوده باشد، تعطیل اعلام می‌شود.

معلمان در صورت تعطیلی مدارس ملزم به آموزش در فضای مجازی می‌شوند

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: تحرک زیاد جمعیت و انجام سفرها یکی از مشکلات جدی در مسیر پیشگیری از بیماری کروناست؛ بنابر این اطلاع رسانی در خصوص تعطیلات تنها از طریق استان‌ها انجام می‌شود.

حاجی میرزایی اظهار کرد: ما باید از تهدید موجود برای توسعه آموزش‌های مجازی به فرصت بهره‌مند شویم، به نحوی که از این به بعد مدرسه عملاً تعطیل نمی‌شود؛ بلکه در موارد تعطیلی معلمان در مدرسه حضور دارند و آموزش‌های لازمه را از طریق فضای مجازی ارائه می‌دهند. بنابر این در این صورت، تعطیلی مدارس مفهومی نخواهد داشت.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس تعطیلی مدارس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس تعطیلی مدارس حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی ویروس کرونا مدارس تعطیلی مدارس آموزش و پرورش تعطیلی مدارس حاجی میرزایی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- با اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و تقلیل ساعات کار هفته از 44 ساعت به 40 ساعت بحث اضافه شدن یک روز تعطیل دیگر جدی شد و اتاق‌های بازرگانی به تکاپو افتادند و خواستار آن شدند این تعطیلی روز شنبه باشد تا جمعه و شنبه تعطیل باشند زیرا اگر قرار بر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها باشد رابطه کاری ایران با دیگر کشورها بیشتر قطع خواهد بود.

  در حالت فعلی شنبه‌ها و یکشنبه طرف‌ها تجاری تعطیل‌اند و جمعه هم ما و در عمل نیز پنج‌شنبه‌ها تق و لق است و از 7 روز هفته 3 روز باقی می‌ماند!

  منطق اقتصادی و تجاری می‌گوید شنبه‌ها اما چون شنبه روز تعطیل و فراغت یهودیان است قبلا هم نوشتم حساسیت ایجاد می‌شود چرا که در 10 فرمان موسای پیامبر هم آمده که 6 روز کار کن و روز هفتم هیچ کاری انجام نده و به فراغت بگذران زیرا خداوند (یهوه) جهان را در 6 روز آفرید و روز هفتم به استراحت پرداخت.

  پدرام سلطانی فعال بازرگانی در نکته سنجی جالب توجهی گفته اشتراک با صدها میلیون مسلمان که جمعه و شنبه تعطیل‌اند نادیده گرفته شده و همۀ نگاه‌ها به 15 میلیون یهودی است که شنبه‌ها تعطیل‌اند.

  یک بار از بهروز افخمی که مواضع شاذ امروز را نداشت رسیدم در کمیسیون فرهنگی مجلس (ششم) برای سینما چه می کنید؟ به طعنه و خارج از مصاحبه رسمی گفت کار من این است که به صرافت قانون نویسی برای سینما نیفتند چون قانون با خواست شما شروع می‌شود ولی در ادامه آن قدر اضافه و پیرایه و تبصره به آن می‌بندند که به قانون دیگری بدل می‌شود!

  روشن است که دولت ابراهیم رییسی که نه گفتمان اختصاصی دارد نه ابتکار ویژه نمی‌تواند تصمیم بگیرد. خود رییس جمهور هم تنها ادبیات رسمی را تکرار می‌کند و تقریبا در هیچ زمینه‌ای نظر مستقل ندارد چون با این حال و هوا بیگانه است و ۴۰ سال در دستگاه قضایی با باید و نباید سپری کرده به عکس احمدی‌نژاد که ابتکارات خاص خود را داشت یا روحانی که کلید مشکلات را در دیپلماسی می جست یا خاتمی که در توسعه سیاسی و تعادل گفتمان های اقتصادی.

  پس این انتظار که دولت رییسی بتواند به تصمیمی درباره پنج شنبه یا شنبه یا هر تصمیم مهم دیگر برسد خطاست. مجلس هم اعلام مراعا کرده یعنی بلاتکلیف. در این فضا روزنامه شهرداری تهران در راستای ماموریت مصرح خود به این موضوع ورود کرده و دو روز پنج شنبه و جمعه را مذهبی و مناسب تعطیل اعلام کرده و شنبه را طبعا مردود دانسته است.

  به این موضوع خیلی پیش‌تر پرداخته بودم و قابل حدس بود اما غرض این است که در حالی که بحث سینمایی نیست ناگهان بگوبم حق با بهروز افخمی بود! افخمی متاخر را نمی‌گویم که زیاده از حد بانمک و شور شده. همان افخمی اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ منظور است که یک چند از پشت دوربین برخاست و بر کرسی نمایندگی مجلس نشست. همین که گفته بود برخی موضوعات اگر قانون نداشته باشند بهتر است یا دست کم مسکوت بمانندچون می خواهی ابرو درست کنی چشم کور می شود و حالا حکایت افزودن تعطیلی پنج شنبه هاست که طبعا برای کارمندان شیرین تر است ولو در برخی ادارات و شرکت ها اجرا شده اما بازرگانان به دنبال شنبه بودند و حالا می بینند پنج شنبه هم دارد اضافه می شود.

  در عرصه ای دیگر خانم کولایی هم درباره رژیم حقوقی دریای خزر همین دیدگاه را داشت که چون به جای اتحاد شوروی و در ساحل خزر با ۴ کشور طرف هستیم وضعیت فعلی که رژیم حقوقی نهایی نشده به نفع ماست.

  بله. گاهی می خواهی ابرو درست کنی و چشم کور می شود و احتمالا اتاقی ها حالا این  حس را دارند. خوش به حال آقای رییسی که موضع خاصی ندارد و در همین سفر پاکستان و سریلانکا همه جا یک حرف را مدام تکرار می کرد. با این وصف باید دید مراعای مجلس و نظر شهرداری به کجا می رسد تا یادمان بیاید حق با بهروز افخمی بود. گاهی دست نزنی بهتر است. مثل قانون بودجه که احمدی نژاد دیر به مجلس ارایه می داد تا کمتر دست کاری کنند و یک بار هم با سی‌دی خالی آنان را دست انداخت!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها؛ چرا احتمال مخالفت قم زیاد است؟

دیگر خبرها

  • همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • بارش شدید باران مدارس یزد را تعطیل کرد
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان