Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی امروز پنجشنبه به نقل از منابع مطلع نوشته متحدان آمریکا در اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس نگرانند سیاست دولت « دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا به از دست رفتن شانس آغاز مذاکره با ایران منجر شود. 

اخبار سیاسی - دو مقام ارشد کشورهای منطقه غرب آسیا که به طور منظم با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران در تماس هستند گفته‌اند انتظار ندارند ایران به زودی مذاکرات جدیدی با آمریکا را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزنامه نیویورک‌تایمز امروز پنجشننبه نوشته این دو مقام ارشد کشورهای خاورمیانه گفته‌اند ایران برای تدوین راهبردی جدید، منتظر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد ماند. 

نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌ها و کارشناسان مدعی شده بن‌بست بین ایران و آمریکا دست‌کم برای یک سال دیگر ادامه خواهد داشت. 

این رسانه در بخشی از این گزارش به موضع متحدان اروپایی آمریکا درباره سیاست واشنگتن در قبال ایران پرداخته و نوشته هم کشورهای اروپایی و هم کشورهای حاشیه خلیج فارس نگران این هستند که فشارهای آمریکا تمامی شانس‌ها برای مذاکره با ایران بر سر توافقی جدید را از بین خواهد برد.

یک دیپلمات اروپایی گفت بسیاری از کشورهای اروپایی نگران هستند که دولت ترامپ به دنبال تغییر نظام حاکم ایران است. او گفته با آنکه حوادث اخیر باعث ایجاد شوک‌هایی برای حکومت تهران شده سقوط آن بعید است. 

طبق این گزارش، دیپلمات‌ها انتظار اینکه ایران دست از حمایت از متحدانش در خاورمیانه بردارد را هم ندارند. کشورهای عربی هشدار داده‌اند در صورتی که ایران احساس کند تحت فشار زیادی از سوی آمریکا قرار گرفته است ممکن است خشونت در منطقه گسترش پیدا کند. 

یک مقام آمریکایی گفت احساس‌های ضد آمریکایی در عراق همین حالا شدت گرفته است. یک دیپلمات خاورمیانه هم با نسبت دادن حملات انجام‌شده علیه تأسیسات نفت سعودی به ایران مدعی شده ایران برای محک زدن دولت ترامپ حملات بیشتری از این دست انجام خواهد داد. 

نیویورک‌تایمز نوشته حتی «لیندسی گراهام»، یکی از سناتورهای تندرو و ضد ایرانی هم به این دریافت رسیده که دولت ترامپ انگیزه‌ کافی برای آمدن ایران به میز مذاکره ایجاد نکرده است. 

دیپلمات‌های بین‌المللی همچنین به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته‌اند «مایک پامیئو»، وزیر خارجه آمریکا به دنبال اضافه کردن طرف‌های بیشتر از جمله اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به مذاکرات با ایران است. 

نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از این گزارش در توضیح درباره ناکارآمدی سیاست ترامپ علیه ایران نوشته مقام‌های اطلاعاتی آمریکا هم در جمع نمایندگان کنگره گفته‌اند حکومت ایران حتی تحت فشار هم باثبات است. 

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحریم مقام‌های بلندپایه ایران روی آورده است. 

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» هدف این سیاست را آوردن ایران به میز مذاکره و گفت‌وگو بر سر توافقی جامع‌تر نسبت به برجام دانسته است.

ترامپ در ماه‌های گذشته به دلیل ناکارآمد بودن این سیاست و دامن زدن به تنش‌ها با ایران در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ اخبار سیاسی ایران حاشیه خلیج فارس کشورهای عربی آمریکا دونالد ترامپ نیویورک تایمز گفته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران

وبگاه خبری آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی درباره حمله رژیم صهیونیستی به ایران گزارش کرد: ارزیابی ما این است که ایران به هر حمله بزرگ و اعلام شده اسرائیل به خاک خود پاسخ خواهد داد.

همچنین یک مقام آمریکایی به شبکه خبری الجزیره گفت: ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به پیامد‌های استراتژیک حمله به ایران فکر کنند.

به گزارش ایسنا؛ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد وزیران کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواستند در پاسخ به حمله ایران درنگ کند و منتظر تشکیل ائتلافی در منطقه علیه ایران باشد.

این منبع گفت فشار‌های بین‌المللی زیادی بر رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود تا از پاسخ به ایران جلوگیری شود.

منبع مذکور در ادامه اعلام کرد: ابتکاری برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به عنوان جایگزینی برای پاسخ اسرائیل مطرح شده است.

همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد موضوع انجام یک حمله بزرگ گزینشی علیه ایران به مرور زمان در حال کم‌رنگ شدن است.

در همین رابطه، روزنامه «فایننشال تایمز» هم به نقل از یک مقام صهیونیستی نوشت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ترس واشنگتن از اغراق در پاسخ به ایران را در نظر می‌گیرد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای عدم حمله به ایران، به تل‌آویو سفر خواهند کرد.

ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

«سرلشکر محمد باقری» رییس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هشدار داده «چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد».

tags # اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • نیویورک تایمز : اشتباه محاسباتی اسرائیل باعث تنش شد / عصبانیت امریکا بعد از حمله اسرائیل به دمشق
  • نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد