Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید احمدی به مناسبت روز بسیج جامعه پزشکی در یادداشتی نوشت: یک بیمارستان صحرایی با کمترین امکانات که هفته ها داشت مجروحین جنگ را مداوا میکرد و در روزهای آخر، تعداد تخت هایش را به ۸۵۰ تا رسانده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید احمدی به مناسبت روز بسیج جامعه پزشکی در یادداشتی نوشت: یک بیمارستان صحرایی با کمترین امکانات که هفته ها داشت مجروحین جنگ را مداوا میکرد و در روزهای آخر، تعداد تخت هایش را به ۸۵۰ تا رسانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده بیمارانش با گازهای شیمیایی خردل و اعصاب و ترکیبات سیانید دچار مصدومیت شده بودند.
حوالی ساعت ۹/۳۰ بود که ده فروند هواپیمای بعثی بیمارستان را بمباران تخریبی و بعد شیمیایی کردند.
دو بمب در نزدیکی درب ورودی اورژانس افتاد در حالیکه بیش از ۱۰۰ نفر از پزشکان و پرستاران در حال مداوای بیماران بودند.

اگر چه سترون حوادث و ضعف تبلیغات باعث شد، هزاران صحنه بدیع از رشادت و شرافت که به دست کادر درمانی رقم خورد، در تارک تاریخ ثبت نگردد و اغلب ایرانیان هیچ روایتی از این نادر ترین جنایت جنگی را نشنیده باشند؛
اما حالا ۲۴ سال بعد در همان روز ، همان صحنه های بدیع در جای جای مراکز بستری و درمان بیماران مبتلا به #کرونا در حال خلق است...

ایثار یکی از والاترین جلوه های حیات_طیبه انسانی است ، صفتی که حالا میشود خارج از باغ موزه دفاع مقدس و یا بیرون از رمان های جنگ ، حقیقت زنده آن را در همین همکاران مان به عینه نظاره کنیم، بعضی از آنها بعد از چند شیفت سخت کاری برای در کردن اندک خستگی ترجیح میدهند به خانه نروند،  چون نگران انتقال بیماری اند.
بعضی از آنها ماه هاست منتظر دریافت معوقات خود بابت اضافه کاری های اجباری اند.


بابت بد اخلاقی ها، نابرابری های سیاستی و اجرایی در نظام_سلامت ....
اما امروز همه این ها را فراموش کرده اند تا این دشمن که هنوز هم ابهامات زیادی در مورد منشا و  نحوه مقابله با آن وجود دارد از بین برود .

 ۸اسفند را به یاد سپیدجامگان آسمانی  بیمارستان فاطمه الزهرا س روز بسیج جامعه پزشکی نامگذاری کرده اند.
اگر این حسن انتخاب دلیلش انتقال عملی ان فرهنگ والا بود، پس امروز نه تنها همه اعضا متعهد #جامعه_پزشکی بلکه هر کدام از شهروندانی که در مسیر عدم اشاعه بیماری کرونا قدمی برمیدارند عضوی از این سازمان هستند .
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان ناصر

بامداد امروز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مجتمع پزشکی ناصر واقع در غرب خان‌یونس یورش برده و شماری از نیروهای پزشکی و همچنین پناهجویان را بازداشت کردند.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • پیگیری های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • فیلم/ یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان ناصر
  • بسیج اساتید یزد جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه را محکوم کرد
  • فعالیت اصناف مختلف زیر ذره بین بازرسان کرمان
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است
  • تسلیم کارزار ۱۶ هزار نفری جامعه پزشکی به قوه قضاییه
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • پشت پرده ماجرای دردناک مرگ دکتر «پرستو بخشی»