Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@01:22:59 GMT

صادرات تخم مرغ به ۳۳ هزار تن رسید

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۹۶۰۲

به گزارش اکوفارس، رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و در میادین میوه و تره بار شانه‌ای ۱۸ هزار تومان است.

وی بازار تخم مرغ را مساعد دانست و گفت: با توجه به ساختار بازار، قیمت واقعی تخم مرغ در محدوده قیمت مصوب به مصرف کننده عرضه می‌شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکاشوند درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۲ تا ۳۳ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: بنابر تجربه سنوات گذشته از ۱۵ اسفند قیمت تخم مرغ به سبب کاهش تقاضا افت می‌کند که به همین خاطر با حذف گله‌های مسن بالای ۹۰ هفته باید شرایطی ایجاد کنیم تا مرغداران متضرر نشوند و همواره بتوانند برای جوجه ریزی دوره بعد آماده شوند.

 تولید ماهانه ۹۵ هزارتن‌تخم مرغ در کشور بی سابقه است

وی تولید ماهیانه تخم مرغ را ۹۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: تولید روزانه بالای ۳ هزار تن تخم مرغ در کشور بی سابقه است که با توجه به مازاد تولید باید بخشی از نیاز کشور به بازار‌های هدف صادر شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه مرغداران در تامین برخی نهاده‌های دامی با مشکلاتی روبرو هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر مرغداران در تامین برخی نهاده‌ها از جمله ذرت با مشکلاتی روبرو هستند که متاسفانه پیگیری‌های ۲ تا ۳ هفته اخیر نتیجه مثبتی نداد و به همین خاطر از مسئولان تقاضا داریم که تمهیداتی برای این موضوع بیندیشند و اجازه دهند تا با استفاده از ذخایر پشتیبانی بتوانیم نیاز مرغداران را تامین کنیم چرا که در آستانه شب عید با محدودیت‌های ترافیکی مواجه خواهیم بود، به همین خاطر این موضوع باید جدی گرفته شود تا مشکلی ایجاد نشود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۰ تا ۵۷ هزارتومان است، درحالیکه قیمت تمام شده به بالای ۶۵ تا ۶۶ هزارتومان می‌رسد.

به گفته او، روزانه پشتیبانی امور دام هزارتن تا ۲ هزارتن مرغ مازاد را از سطح بازار جمع آوری می‌کند، اما این میزان نتوانسته روند کاهشی قیمت مرغ را متوقف کند.

این مقام مسئول افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان جوجه ریزی فروردین به ۱۳۵ میلیون قطعه برسد.

ابراهیمی ادامه داد: زمانی اقدامات پشتیبانی امور دام می‌تواند در تنظیم بازار موثر باشد که ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ مازاد از سطح بازار جمع آوری شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی راهکار اصلی حمایت از تولید داخل را صادرات مستمر مرغ اعلام کرد و افزود: با توجه به جوجه ریزی ماه‌های اخیر، عرضه مرغ بر مصرف غلبه دارد که در نتیجه این امر منجر به روند کاهشی قیمت در بازار شده است.

به گفته او، بنابر آمار سال گذشته هزارتن مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است، اما بدلیل مازاد تولید و در راستای حمایت از مرغداران باید برای صادرات مستمر برنامه ریزی شود؛ به گونه‌ای که قیمت تولید با بازار همخوانی داشته باشد.

ابراهیمی قیمت هرقطعه جوجه یکروزه را ۳۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت جوجه یکروزه فشار مضاعفی بر تولید وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • صادرات تخم مرغ به بیش از ۱۸ هزارتن رسید
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند