Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@10:10:34 GMT

۲ اصل کلیدی برای کاهش شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۰۱۸۰

۲ اصل کلیدی برای کاهش شیوع کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، ویروس مرموز و موزی کرونا پا به خیلی از کشورهای دنیا باز کرده و در سطح جهانی در حال گسترش است. با وجودی که این ویروس در اغلب موارد به وسیله سیستم ایمنی بدن شکست داده می‌شود اما در برخی موارد معدود هم می‌تواند خطرآفرین بوده و مبتلایان را راهی بیمارستان و مرکز مراقبت‌های ویژه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع این بیماری و ضریب گسترش آن در کشورهای جهان بی‌نظیر است و همه شواهد نشانگر این است که این بیماری به اغلب کشورهای دنیا راه خواهد یافت.

اما ۲ نکته خیلی حیاتی درباره جلوگیری از روند رو به گسترش شیوع این بیماری وجود دارد:

۱- نکته نخست این که برای مهار و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، همه مردم چه آنهایی که علایم دارند و چه ندارند باید خود را ناقل بالقوه فرض کرده و مراقبت‌های بهداشتی را کاملا و موبه مو به مورد اجرا گذارند. به بیان دیگر هرفردی باید خود و دیگری  را ناقل این بیماری فرض کرده و سعی کند طوری رفتار کند که این ویروس را به دیگری منتقل نکند یا از فرد مقابل نگیرد.

راه‌های عدم انتقال این ویروس بارها و بارها تکرار شده و مدام از طریق رسانه‌ها تکرار می‌شود که در صدر آنها شستشوی مداوم و مکرر دست‌ها، دست ندادن و روبوسی نکردن و جلوگیری از گسترش ترشحات تنفسی با سرفه و عطسه  به‌ویژه در فضاهای مسقف و شلوغ و حتی در خانه است.

۲- نکته دیگر درباره مهار این ویروس این است که یکی از راه‌های غلبه بر این ویروس جلوگیری از شیوع آن از طریق حداقل جابه‌جایی جمعیت‌های انسانی است. به بیان دیگر هر فردی در هر جایی که هست همان جا بماند و تعاملات اجتماعی و عمومی خود را موقتا تعطیل کند و از خانه بیرون نرود؛ مگر با رعایت اصول بهداشتی و ضرورت انجام کارهای روزانه واجب از جمله خرید و کار و... .

با رعایت این ۲ اصل یعنی "خود ناقل پنداری" و به حداقل رساندن جابجایی جمعیتی (مسافرت) و گردهمایی‌های انسانی می‌توان ضریب رو به رشد و شیوع این ویروس را در سطح جهان کاهش داد و فرصتی در اختیار نظام بهداشت و سلامت قرار داد تا با شیبی کم بتوانند بیماران را درمان کرده و ترخیص کنند. در غیر این صورت و در شرایطی که بدون رعایت ۲ اصل مورد تاکید، اگر مبتلایان به یکباره افزایش یابند و ضریب مبتلایان به نحو محسوس و زیادی افزایش یابد خطر اصلی این است که ظرفیت نظام بهداشتی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله در ایران کفاف بستری بیماران بدحال را ندهد و آمار تلفات این ویروس از چیزی که هست فراتر رود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن ویروس کرونا کرونا در ایران شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی مازندران از کاهش ۶۴ درصدی بیماری دام در استان و برخورد قاطع دامپزشکی در نظارت‌های بهداشتی خبرداد.

حمزه آقاپور کاظمی چهارشنبه ۸ فروردین در دیدار با آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر گفت: اداره کل دامپزشکی مازندران در حوزه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و همچنین نظارت بر مراکز تولیدی تا مرکز نگهداری و عرضه تحت عنوان نظارت از مزرعه تا سفره انجام وظیفه می‌کند.

وی کاهش ۶۴ درصدی بیماری‌های دامی و طیور در استان را یکی از دستاوردهای این اداره کل دانست و افزود: با مدیریت بیماری‌های دامی و طیور اقدامات دامپزشکی نظیر واکسیناسیون، سم پاشی جایگاه و اماکن دامی، ویزیت و درمان؛ همچنین دوره‌های آموزشی با اولویت رسیدگی به مناطق محروم و کم برخوردار صورت گرفت و علیرغم درگیری استان در سال‌های گذشته به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته گزارشی از این بیماری در استان نداشتیم و استان عاری از این بیماری بود.

آقاپور کاظمی در خصوص نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی گفت: این نظارت‌ها از زمان واردات نهاده‌های دامی، تولید خوراک دام تا زمان رسیدن فرآورده‌های خام دامی بر سفره مردم صورت می‌گیرد که در طول سال به صورت طرح‌های تشدید نظارت بهداشتی اجرا شد.

وی ادامه داد: جلوگیری از ورود ۱۰هزار و ۵۰۰ تن نهاده فاسد به کشور از اقدامات نظارتی دامپزشکی استان بوده است کما اینکه همکاران ما با جدیدت در مقابل تخلفات بهداشتی در مراکز فروش و نگهداری، سردخانه و غیره ایستادگی می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: در راستای نظارت عرضه داروهای دامپزشکی این اداره کل از قاچاق بیش از ۱۱هزار قلم دارو جلوگیری کرد.

این مسئول در پاسخ به سوالات آیت الله معلمی در خصوص آخرین وضعیت مرکز تشخیص بیماری‌های دوک گفت: باتوجه به پیگیری‌های مستمر و رایزنی‌های صورت گرفته؛ اداره کل دامپزشکی موفق شد با وجود اینکه بسیاری از تجهیزات غیرفعال و از کار افتاده بود با جذب اعتبارات، بسیاری از آن‌را احیا کند تا بتواند با هدف آزمایشگاه سطح ۱ در کشور فعالیت خود را ادامه دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • ۵ ابرماده غذایی ارزان که کلید کاهش وزن و جلوگیری از طاسی هستند
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره