Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس قانون بستن کوچه یا معبر با زنجیر، غیر قانونی و جرم است و برای مرتکبین این عمل مجازات قانونی در نظر گرفته شده که باید طی کنند.

کوچه و خیابان جزء املاک عمومی به حساب می‌آیند و هیچ فردی نمی‌تواند از آن‌ها استفاده شخصی کند و اقدام به بستن  سر کوچه یا ته کوچه با استفاده از زنجیر کند و همچنین هیچ فردی حق ندارد اجازه ورود افراد مختلف به کوچه را سلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق با قانون هر کوچه یا فضای سبز و مکان تفریحی که در شهر ایجاد شده باشد جزء اموال عمومی به حساب می‌آید و هیچ فردی حق بستن آن را ندارد و در صورت انجام این کار باید مجازات قانونی شود.

اما اگر کوچه از لحاظ قانونی خصوصی به حساب آید و جزء قانون نقشه شهرداری نباشد، فرد می‌تواند کوچه محل زندگی خود را ببندد و این کار هیچ منع قانونی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بستن معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه قانونی ، مبنی بر اخذ مالیات از مهریه نداریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، موحدی سخنگوی سازمان مالیاتی کشور در گفتگو با برنامه نمودار رادیو ایران در خصوص اخذ مالیات از مهریه گفت :طبق ماده ۱۴۴ جهیزیه منقول و مهریه اعم از منقول و غیرمنقول معاف از مالیات هستند.

مجری: در روزهای اخیر برخی رسانه ها خبری با این مضمون منتشر کردند که قرار است از این پس مهریه مشمول مالیات شود یک عدد و ارقامی هم برای این ادعایشان مطرح کردند، ما برای این شایعات که در فضای مجازی و خیلی جاها دست به دست چرخید و ذهن همه را مشغول کرده است که در این رابطه گفتگو می کنیم.

موحدی:  همان طور که هم شنوندگان برنامه و همه شما بزرگواران استحضار دارید سازمان امور مالیاتی یک سازمان مجری قانون است و طبق اصل ۵۱ قانون اساسی در واقع مکلف است که به قوانینی که مجلس محترم وضع می‌کند و در قالب پایه‌های جدید مالیاتی یا نرخ‌های جدید مالیاتی را اعلام می‌کند و به عبارتی تصویب می‌کند، مبتنی بر آن اصطلاحاً عمل کند، تا به این لحظه که خدمت شما عزیزان هستیم قانون جدیدی که تحت عنوان قانون جدید مهریه است تصویب نشده پس بنابر این سایر قوانین گذشته حاکم خواهد بود.

سوال: پس پایه این شایعه چه می توانسته باشد؟

موحدی:  تا به این لحظه که خدمت شما هستیم قانون جدیدی که حکم کند مبنی بر وصول مالیات از مهریه تصویب نشده و طبیعتاً در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته است که بخواهد بیاید و مبتنی بر آن یک چنین مالیاتی را بخواهد وصول کند و طبق ماده ۱۴۴ جهیزیه منقول و مهریه اعم از منقول و غیرمنقول و الی آخر معاف از مالیات خواهد بود. کما این که این ماده اصلاح نشود و یا تغییری پیدا نکند طبیعتاً مهریه هم معاف از مالیات خواهد بود.

سوال: آیا طرحی از جانب دولت یا لایحه ای از جانب دولت تقدیم مجلس دارد می شود و آیا سازمان امور مالیاتی در مرکز پژوهش های خودش یا در مراکز تصمیم سازی خودش در تدارک چنین کاری است؟

موحدی: من در ریز جزئیاتی که قرار است طرح شود یا چنین اتفاقی بخواهد بیافتد قضیه نیستم یعنی ممکن است باشد ولی بنده در جریان آن نیستم من صرفاً الان آن گزارشگری که دارم خدمت شما انجام می دهم از سمت سازمان است و طبیعتاً این طرح از سمت سازمان هم ارائه نشده، اگر لایحه ای بخواهد باشد این لایحه از سمت سازمان یا از سمت وزارت اقتصاد نبوده بلکه اگر نیاز به نظرخواهی باشد، اگر نیاز به اصطلاحاً کاری باشد که از سمت سازمان بخواهد صورت بگیرد قطعاً اگر اطلاعاتی باشد خدمت شما اعلام خواهیم کرد ولی الان در مرحله ای هستیم که پیش از تصویب این قانون هستیم، اگر یک چنین قانونی تصویب شود طبیعتاً سازمان امور مالیاتی به عنوان مجری اگر تصویب شود طبیعتاً مجری قانون خواهد بود و باید اصول مالیات از مهریه را داشته باشد اما تا قبل از آن ما طبق ماده ۱۴۴ حق وصول مالیات از مهریه را نخواهیم داشت.

سوال: اگر قرار باشد پرداختی برای مهریه صورت گرفته شود در قالب ماشین، در قالب سکه، در قالب طلا، در قالب ملک به هر حال نقل و انتقالات خودش یک مالیاتی دارد یعنی شما اگر اکنون اگر سکه می خرید یا اگر منزلی را نقل و انتقال می کنید این مالیات ها را پرداخت می کنند افراد، من می خواهم بدانم این طرحی که شما از آن صحبت می کنید که ممکن است تصویب شود مالیاتی علاوه بر این موارد قرار است که تصویب شود، مدنظر وجود دارد یا این که شهروندان به طور مستقل این را پرداخت می کنند؟

موحدی: ما یک قواعد عمومی پیرامون حوزه مالیات داریم که آن قوانین عمومی مان نازل به نقل و انتقال هر ملکی یا نقل و انتقال خودرویی بخواهد باشد طبیعتاً طبق آن قواعد عمومی حوزه مالیات بر آن هم حاکم خواهد بود پس طبیعتاً صرفاً شامل مهریه نخواهد بود اما فقط به طور خاص مهریه اگر ما بخواهیم بگوییم طبیعتاً موقعی که داریم بحث از مهریه می کنیم یعنی انتقال صورت گرفته، یعنی انتقال در قالب مهریه قرار است صورت بگیرد، بنابر این هر انتقال مالکیتی و یا هر انتقال دارایی اعم از منقول و غیرمنقول که در قالب مهریه می خواهد انتقال پیدا کند مقننین این را در ماده ۱۴۴ قانون مالیات های مستقیم معاف از مالیات دانسته است.

سوال: این یعنی دو بار مالیات. اگر آقا و خانمی با هم ازدواج کنند و خانم در مهریه خودش یک باب منزل یا یک باب مغازه یا یک زمین یا مثلاً یک ماشین را به عنوان مهریه طلب کند، حال خدایی نکرده آن دو بزرگوار بخواهند طلاق بگیرند در وضع موجود شما یک بار بابت نقل و انتقال یک مهریه مالیات می گیرید حال اگر احیاناً این قانون تصویب شود می شود دو بار مالیات یعنی یک بار شما می آیید بابت نقل و انتقال مالیات می گیرید، مالیاتی که مجری قانون مشرف بر این اطلاعات دارد که این مهریه است، یک بار هم مثلاً قرار است بابت مهریه مالیات گرفته شود، این را توضیح بفرمایید، نازل بر این مثال؟

موحدی: شما دارید راجع به قانونی از من می پرسید که بنده اطلاعی نازل به جزئیات این طرح، لایحه و یا بحثی که قرار است به تصویب نمایندگان محترم برسد، نیست. اما مهریه لزوماً زمانی که منجر به طلاق شود، ازدواجی منجر به طلاق شود طبیعتاً وصول نمی شود بلکه قبل تر از آن ممکن است به هر شکل ممکن صورت بگیرد ولی هر انتقالی که بخواهد صورت بگیرد نازل به آن قواعد عمومی اش مشمول مالیات است اما خود این دارایی مشمول مالیات نخواهد بود.
سوال: آیا یک بار برای نقل و انتقال فقط مالیات گرفته می شود یا این که نه شما می فرمایید یک بار برای نقل و انتقال، یک بار به خاطر این که این مهریه است مالیات جداگانه می دهید؟

موحدی: نه خیر، بابت مهریه، بابت خود عنوان مهریه یعنی دارایی که به عنوان مهریه دارد اتفاق می افتد اساساً مشمول مالیات نیست، معاف از مالیات است فقط صرفاً برای آن انتقالی که در واقع دارد صورت می گیرد طبق قواعد عمومی این انتقال مشمول مالیات خواهد بود.

سوال: اکنون سقفی هم برای مهریه در نظر گرفته شده طبق همان قانون قبلی؟

موحدی:   حکم قانون ۱۴۴ مالیات مستقیم یک حکم عام است یعنی هیچ آستانه‌ای و هیچ میزانی را به عنوان میزان معافیت برایش لحاظ نمی‌کند بلکه به طور کلی همه آن اموال منقول و غیرمنقولی که در قالب مهریه قرار است که به همسر برسد مشمول معافیت می‌داند.

دیگر خبرها

  • رفع خلاء قانونی برخورد با سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • فیلم/ بستن پل سانفرانسیسکو در اعتراض به حمایت اسرائیل
  • آمادگی پليس کردستان برای اجرای طرح نور "عفاف و حجاب"
  • نیروی انتظامی حتی حق دادن تذکر لسانی را هم ندارد
  • مصوبه قانونی ، مبنی بر اخذ مالیات از مهریه نداریم
  • محرومیت از سفر‌های خارجی برای بی‌حجابان
  • اجرای طرح عفاف و حجاب در کردستان
  • معاون رئیسی در شبکه غیرقانونی از قانون نوشت
  • فردی که قانون حجاب را رعایت نکند، از سفر خارجی محروم می‌شود
  • پلمپ سبزی فروشی‌های میدان کارگر و شهیدبجنورد