Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدرضا صدرالحسینی» کارشناس مسائل منطقه در تشریح دلایل و ابعاد جاسوسی نخست‌وزیر اسرائیل از رقیب انتخاباتی خود در آستانه دور سوم انتخابات کنست در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: موضوع انتخابات در رژیم صهیونیستی به یکی از چالش‌های جدی در سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده و این وضعیت آرام آرام باعث ایجاد مشکلات سیاسی شده که در نهایت شکاف داخلی را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سطح از اختلاف‌ها و شکاف‌ها تا جایی ادامه پیدا کرده که برخی از تحلیلگران در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر نیازی به افشاگری در خارج از محیط اسرائیل نیست، بلکه مهره‌ها و عناصر مهم و باسابقه این رژیم به جایی رسیده‌اند که نه تنها علیه یکدیگر افشاگری می‌کنند بلکه کار به جایی رسیده که علیه یکدیگر اعلام جرم می‌کنند و حتی از تهدیدهای علنی دست نمی‌کشند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که شرایط در داخل تل‌آویو به جایی رسیده که ضعف آنها کاملاً نمایان است و هر چه به روز انتخابات (دور سوم انتخابات کنست) نزدیک می‌شویم دایره اتهام‌زنی و افشاگری تنگ‌تر می‌شود. این در حالی است که دو بار انتخابات کنست برگزار شد اما هیچ‌کدام از طرفین (بنیامین نتانیاهو و بنی‌گانتس) نتوانستند دولت ائتلافی تشکیل دهند. عدم تشکیل دولت در بسیاری از کشورهای منطقه و حتی فرامنطقه‌ای بارها رخ داده و یک امر طبیعی در عالم سیاست به حساب می‌آید اما مساله اینجاست که اسرائیل با ویترین‌سازی رسانه‌ای و فریب افکار عمومی طی دهه‌های اخیر به گونه‌ای خود را نشان داده که گویا هیچ مشکل و اختلاف سیاسی میان احزاب و مقام‌ وجود ندارد، اما حالا می‌بینیم که این هیمنه تا حد زیادی فرو ریخته است و تمام احزاب و چهره‌های سیاسی در سرزمین‌های اشغالی به دنبال برگزاری مجدد انتخابات کنست هستند. به همین دلیل هرچه به دور سوم انتخابات کنست که قرار است چند روز دیگر (۱۲ اسفند) برگزار شود نزدیک می‌شویم شاهد تشدید اختلاف‌ها و دعواهای حزبی هستیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اقدام اخیر تیم نتانیاهو برای غلبه بر رقیب انتخاباتی خود، گفت: اخیراً منابع رسانه‌ای در اسرائیل اعلام کرده‌اند که نزدیکان نتانیاهو به دستور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با یکی از شرکت‌های فناوری اطلاعات کانادا قراردادی را منعقد کرده‌اند که طی این قرارداد، شرکت مذکور باید از بنی گانتس رهبر حزب آبی و سفید و رقیب انتخاباتی نتانیاهو جاسوسی فنی کند و اطلاعات آن را در اختیار نتانیاهو قرار دهد. این اقدام غیراخلاقی نتانیاهو نشان می‌دهد که او به هر روشی که شده به دنبال آن است تا بنی‌گانتس را گردونه انتخابات به نفع خود خارج کند. برخی‌ فکر می‌کردند سفر اخیر نتانیاهو و گانتس به آمریکا و دیدار با ترامپ باعث شده تا اختلاف‌ها میان هر دو طرف برطرف شود، اما داده‌ها نشان می‌دهد که چنین اتفاقی رخ نداده است و نزاع سیاسی همچنان پابرجا است.

صدرالحسینی افزود: این اقدام نتانیاهو به خوبی نشان می‌دهد که او به نزدیکان و کسانی که به هر حال با یکدیگر سال‌ها در تماس بوده، رحم نمی‌کند و از پشت به آنها خنجر می‌زند. نتانیاهو به هر قیمتی که شده به دنبال آن است تا در انتخابات آتی برنده شود و به همین دلیل از هیچ اقدامی علیه رقیب خود کوتاهی نمی‌کند. از جهتی دیگر اخیراً بنی گانتس اعلام کرده بود که قرار است پرونده فساد مالی نتانیاهو (موسوم به پرونده ۵۰۰۰) را علنی کند و من فکر می‌کنم بخشی از جاسوسی نتانیاهو و تیمش از گانتس برای اعمال فشار بر او، به همین دلیل بوده است. نتانیاهو از مفتوح شدن مجدد پرونده‌های قضایی و فساد خود ترس دارد و نمی‌خواهد این اتفاق در آستانه انتخابات مجدداً افکار عمومی را علیه او بسیج کند. او برای فرار از این وضعیت حتی دست به بزرگنمایی‌های بیش از حد در مورد پرونده معامله قرن زده است و به دنبال آن است تا بتواند آراء راستگراهای افراطی را به سمت خود متمایل کند و در نهایت مجدداً به عنوان نخست‌وزیر در صحنه سیاسی اسرائیل باقی بماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید نتانیاهو توانسته است از ماه‌های گذشته تاکنون آراء زیادی را به سمت خود جلب کند که البته تبلیغات و پروپاگاندای پیاپی وی به علاوه سفرهای منطقه‌ای‌اش هم در این میان نباید نادیده گرفتته شود. به همین دلیل احتمال دارد او بتواند در انتخابات دور سوم کنست پیروز شود اما مساله فقط پیروزی یا عدم پیروی نتانیاهو در انتخابات  اخیر نیست؛ بلکه مساله اصلی این است که چه نتانیاهو یا شخص دیگر به پیروزی برسد، دولت بعدی در سرزمین‌های اشغالی بسیار شکننده خواهد بود و ما شاهد یک دولت یکدست نخواهیم بود. واقعیت این است که شکاف‌های سیاسی، فرهنگی، ایدئولوژیک و حتی تضاد منافع در تل‌آویو باعث شده تا آینده روشنی پیش‌روی دولت بعدی در آنجا نباشد. به همین دلیل معتقدم دولت بعدی اسرائیل به یک شرکت سهامی شبیه خواهد بود تا یک دولت منسجم و منظم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو اسرائیل حزب لیکود بنی گانتس حزب آبی و سفید سرزمین های اشغالی رقیب انتخاباتی انتخابات کنست همین دلیل بنی گانتس دور سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات

کمپین ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان در بیانیه‌ای اعلام کردند که آن‌ها برای استخدام بیش از ۱۰۰ هزار وکیل و داوطلب در ایالت‌هایی که انتظار می‌رود، رقابت‌های انتخاباتی در آن‌ها فشرده و تنگاتنگ باشد، آماده می‌شوند.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این بیانیه آمده است آن‌ها در نظر دارند شمار زیادی از ناظران انتخاباتی را استخدام کنند که روند بی نظمی‌های احتمالی در مکان‌های اخذ رای را ارزیابی کنند.

این برنامه به پیشنهاد کمپین ترامپ و رئیس جدید کمیته حزب جمهور‌خواه مایکل واتلی و لارا ترامپ، عروس دونالد ترامپ برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات طراحی شده است.

در همین حال، وکلایی در اتاق‌های جنگ حزب جمهوری خواه در ایالت‌هایی که رقابت در آنجا فشرده است، مستقر خواهند شد، اتاق‌هایی که در آنجا کارکنانی برای پاسخ به تماس‌های ناظران انتخاباتی و رای دهندگانی که شاهد یک بی نظمی احتمالی بوده‌اند، هستند.

همچنین دونالد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد داشتن افراد درستکاری برای شمارش آرا به اندازه مشارکت رای دهندگان در روز انتخابات حایز اهمیت است. در حال حاضر جمهوری خواهان برای حفاظت از آرا و تضمین پیروزی بزرگ در انتخابات ۵ نوامبر با یکدیگر همکاری می‌کنند.

این در حالی است که کمیته ملی جمهوری خواهان برنامه همبستگی رای دهندگان را در جریان انتخابات کنگره در سال ۲۰۲۲ نیز اجرا کرده بود.

براساس بیانیه صادر شده، در جریان انتخابات سال جاری، کمیته ملی جمهوری خواهان در ۸۲ دعوی قانونی مرتبط با یکپارچگی انتخابات در ۲۵ ایالت حضور داشته است.

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز کمپین انتخاباتی ترامپ در اواخر سال ۲۰۲۲، وی همچنان به طرح ادعای تقلب گسترده در بین رای دهندگان در انتخابات ۲۰۲۰ ادامه داده است در حالی که وی هیچ گونه مدرکی در این باره ارائه نداده است.

اعلام این خبر در حالی است که دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی در حال برگزاری است.

براساس این گزارش یک هیئت منصفه ۱۲ نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

دقایقی بعد از تعیین هیئت منصفه دادگاهی که قرار است به پرونده دونالد ترامپ، در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن رسیدگی کند، فردی در مقابل این دادگاه خودش را به آتش کشید.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا ۱۳۰ هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

ترامپ در جریان یک مصاحبه در محوطه بیرونی دادگاه، بار دیگر قاضی این پرونده را فردی شیاد و پرونده را توطئه‌ای برای کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی پیش رو دانست.

وی پیشتر نیز در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا، قاضی این پرونده را فردی فاسد و حق باز نامید.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می‌تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود ۷۰ سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود ۰/۶ درصد در تازه‌ترین نظرسنجی‌های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

دیگر خبرها

  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات