Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@21:07:20 GMT

کارخانه‌های اراک در مقابله با کرونا چه کردند؟

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۰۵۰۹

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهراب بوجاری (رئیس انجمن صنفی مسئولین کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار استان مرکزی) نسبت به عدم اطلاع‌رسانی درست مسئولان وزارت بهداشت در استان مرکزی به انجمن‌های صنفی حفاظت فنی و بهداشت کار انتقاد کرد. 

بوجاری تاکید کرد: برای اجرای سیاست‌های پیشگیرانه در حوزه درمانی باید در همه ساحات زندگی مردم وارد شوید و ایمنی و بهداشت کار، به ویژه بعد از انتشار ویروس کرونا در کشور در صدر آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بهترین راه پیشگیری از کرونا پایین آوردن ارتباط و تماس میان افراد و کنترل و نظارت بهداشتی اکید بر محیط کار است که کارگر بیشترین زمان خود را بیرون از خانه در آن می‌گذراند و در عین‌حال بیش از محیط خانه مستعد انتقال ویروس به افراد است. 

رئیس انجمن صنفی مسئولین کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار استان مرکزی با تاکید بر اینکه انتظار است که نظام سلامت به عنوان متولی پیشگیری از کرونا جلسات موثری با کارشناسان ایمنی و بهداشت کار (HSE) برگزار کند، گفت: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی اراک اطلاعات دقیقی از وضعیت به ما نداده است و ما خودمان در تاریکی حرکت می‌کنیم. تاکنون اطلاعات روشن و صریحی از وضعیت شهر اراک در شیوع ویروس کرونا از مسئولان دانشگاه نداشته‌ایم. 

رئیس انجمن صنفی مسئولین کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار استان مرکزی ادامه داد: اغلب کارگاه‌های اراک تا جایی که در ارتباط هستیم، با تجربیات خودشان پیش می‌روند و کمکی از سوی وزارت بهداشت نداشته‌اند. بالا رفتن قیمت شوینده‌ها، مواد ضدعفونی کننده، ماسک‌ها و دیگر لوازم بهداشتی برای کارگران مشکل‌زا است. اعضای انجمن ما اغلب در صنایع مشغول به کار هستند و مشکلات کارگران را از نزدیک می‌بینند. 

رئیس انجمن صنفی مسئولین کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار استان مرکزی تصریح کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی دستِ‌کم دستورالعمل مکتوب برای واحدها فرستاد و ارتباط بهتری با کارگاه‌ها و انجمن حفاظت فنی و بهداشت کار استان مرکزی برقرار کرد. ابن در حالی است که روز یکشنبه از طرف وزارت بهداشت و درمان یک جلسه اولیه با کارشناسان ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌های استان مرکزی گذاشته شد که ناکافی بوده و به لحاظ راهکاری مفید نبود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مرکزی علوم پزشکی مشکلات وزارت بهداشت بهداشت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک

شهردار اراک گفت: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار و نشست با معاون توسعه حمل‌ونقل وزارت صمت، اظهار کرد: به‌کارگیری اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی، گامی مهم در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک است.

وی افزود: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستیم.

به گزارش ایمنا، در این نشست مشترک که با حضور نادر قلی ابراهیمی نماینده منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با معاونت توسعه حمل و نقل وزارت صمت و نماینده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، پیرامون قول مساعد وزیر صمت در خصوص به‌کارگیری اتوبوس و تاکسی‌های برقی ویژه کلان‌شهر اراک گفت‌وگو شد.

در این جلسه روش‌ها و مدل‌های مختلف تخصیص و به‌کارگیری خودروهای برقی با توجه به ضرورت کاهش و کنترل آلودگی هوا ناشی از ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در سطح شهر اراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافقات اولیه در این زمینه حاصل شد.

همچنین مقرر شد، شهرداری اراک با هماهنگی استانداری مرکزی با بررسی مدل‌های مختلف، مدل بهینه اقتصادی به‌کارگیری خودروهای برقی را با توجه به شرایط و ملاحظات محلی احصاء و در ادامه مذاکرات بعدی با بانک‌های عامل و شرکت‌های خودروساز به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز و سفارش ساخت و تحویل خودروها انجام گیرد.

کد خبر 747575

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد