Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیگیریها از سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد، بعد از ابلاغ مجوز افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل ده قانون مدیریت خدمات کشوری، احکام حقوقی کارمندان (رسمی) در اسفند ماه با بخشنامه مذکور هماهنگ خواهد شد. ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ماجرای افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری نخستین بار در سنوات گذشته  توسط سازمان مالیاتی کشور اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی بعد با صدور مجوز از سوی هیئت دولت، وزارت جهاد کشاورزی نیز پیگیری دریافت این مجوز شد تا امتیازات مربوط به فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان این دستگاه  نیز افزایش یابد.

بر این اساس ظاهرا تعداد قابل توجهی از دستگاههای اجرایی نیز خواستار  افزایش  امتیازات مذکور، شده بودند. این موضوع به صورت مستقیم باعث افزایش حقوق کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی خواهد شد.

پیگیریها نشان می‌دهد، ظاهرا برخی دستگاهها (به صورت محدود) پیش از ابلاغیه اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه اقدام به اعمال افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت  خدمات کشور نموده بودند.

بر این اساس با صدور مجوز جدید از سوی سازمان برنامه و بودجه با توجه به لحاظ شدن سقف افزایش 50 درصدی امتیازات، هیچ دستگاهی مجوز افزایش حقوق بیش از سقف لحاظ شده را نخواهد داشت.

به عبارت دیگر اگر یک دستگاه پیش از ابلاغیه جدید سازمان برنامه و بودجه 30 درصد امتیازات مربوطه را در فیش حقوقی کارمندان خود اعمال کرده بود، در فیشهای حقوقی اسفند ماه تنها مجوز افزایش 20 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را خواهد داشت.

همچنین توجه به این نکته نیز ضروری است که اگر دستگاهی بیش از سقف مجاز (یعنی همان 50 درصد مورد اشاره)، اقدام به افزایش امتیازات فصل دهم نماید، دیوان محاسبات به این موضوع ورود خواهد کرد.

بر این اساس، بعد از ابلاغ مجوز افزایش 50 درصدی امتیازات فصل ده قانون مدیریت خدمات کشوری، احکام حقوقی کارمندان (رسمی) در اسفند ماه با بخشنامه مذکور هماهنگ خواهد شد.

به گزارش تسنیم، سازمانهای ذی ربط اعم از سازمان برنامه بایستی در خصوص عدالت در پرداختها بعد از صدور این مجوز شفاف سازی کنند. به عبارت دیگر، آیا افزایش حقوق کارمندان دستگاههای مختلف اعم از نهاد ریاست جمهوری و  سازمان مالیاتی با کارمندان دستگاهی مثل آموزش و پرورش به یک میزان خواهد بود؟

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT4 واژه های کاربردی مرتبط حقوق های نجومی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حقوق های نجومی حقوق های نجومی قانون مدیریت خدمات کشوری سازمان برنامه و بودجه فصل دهم قانون مدیریت درصدی امتیازات فصل امتیازات فصل دهم مجوز افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید شورای عالی کار درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران/ وزیر کار چه عددی را برای حقوق کارگران پیشنهاد داد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه دیروز شورای عالی کار بعد از ۷سال مذاکره بدون نتیجه پایان یافت و بقیه چانه زنی ها برای تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران به امروز ۲۷ اسفند ماه در جلسه بعدی شورای عالی کار موکول شد.

صولت مرتضوی, وزیرکار در جلسه شورای عالی کار با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که به قانون عمل کنیم خطاب به شرکای اجتماعی گفت: ما باید به قانون عمل کنیم.ما می گوییم مرجع آمار مرکز آمار ایران است، بنابراین باید به قانون عمل کنیم. مسائل مملکت را باید در تعیین حقوق و دستمزد در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: ما به عنوان دولت جانب دار کارگر یا کارفرما نیستیم؛ ما طرف قانون و اجرای قانون هستیم؛ ما نباید جامعه کارگری را نگران نگه داریم؛کارمندان و کارگران نیازهای شبیه همه دارند, مانند لباس, خوراک و...

مرتضوی گفت: پیشنهاد ما این است که آنچه در بودجه برای کارمندان در نظر گرفته شده است، به اضافه ۲درصد برای کارگران حداقل بگیر لحاظ کنیم. اگر موافق هستید صلوات بفرستید. در غیر این صورت ختم جلسه امروز را اعلام می کنم و بقیه مذاکرات به جلسه فردا موکول می شود. اما درخواست من این است بدون حاشیه پردازی از جلسه شورای عالی کار با توجه به قانون دستمزد کارگران را تعیین و آنها را از این نگرانی رها کنیم.

تسنیم در گزارشی نوشت: آیت اسدی، نماینده کارگری در انتقاد به اظهارات وزیر گفت: کارگران هیچ وقت نگفته اند که قانون را قبول نداریم. ۸۰ درصد وقت در جلسه شورای عالی کار با دولت چانه زنی کردیم. مزایایی که کارمندان دریافت می کنند به اندازه حقوق کارگران نیست. بنابراین نمی توانیم حقوق کارگران با کارمندان مقایسه کنیم.

علیرضا میرغفاری، عضو شورای عالی کار و نماینده جامعه کارگری درباره حداقل دستمزد ۱۴۰۳کارگران در جلسه شورای عالی کار گفت: طبق نرخ تورم ۴۲.۵ درصدی بهمن امسال، همچنین برمبنای دهک چهارم و بعد خانوار ۳.۳(طبق سرشماری سال ۱۳۹۵) و نیز مطالعات انستیتو تغذیه ایران عدد سبد معیشتی مطلوب ۲۱میلیون و ۶۶۸هزار تومان به دست می‌آید. این عدد سبد معیشتی مطلوب بدون در نظر گرفتن تورم انتظاری سال ۱۴۰۳است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885044

دیگر خبرها

  • فوری | تکلیف حقوق کارگران مشخص شد | حقوق کارگران از کارمندان پیشی گرفت | تصویب ردیف حقوقی خاص در احکام کارگزینی برای نخستین بار
  • صدور حکم رتبه بندی برای ۵۳۶۰ فرهنگی بازنشسته
  • انتقاد صریح عباس عبدی از مخالفت دولت با افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران و کارمندان
  • خبر جدید شورای عالی کار درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران / وزیر کار چه عددی را برای حقوق کارگران پیشنهاد داد؟
  • حل مشکل حقوق پایان سال معلمان با مجوز سران قوا
  • رویکرد تبعیض آمیز مسئولان در خصوص افزایش حقوق کارگران/ چرا به افزایش حداقل بگیران دولتی استناد نمی‌کنید؟
  • پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲ درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیرکار
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد / ادامه مذاکرات در جلسه امروز شورای عالی کار
  • خبر جدید شورای عالی کار درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران/ وزیر کار چه عددی را برای حقوق کارگران پیشنهاد داد؟
  • قوانین و اساسنامه مناطق آزاد مانع اتصال به درگاه ملی مجوزها