Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از یزد، معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد یزد همراه با معاون علوم پزشکی و مدیر توسعه سلامت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با حضور در بیمارستان شاه‌ولی این دانشگاه از بیماران بستری در بخش‌های مختلف عیادت کردند.

طباطبایی در این دیدار و بازدید از بیمارستان با توضیحات مسعود خوشبین رئیس بیمارستان شاه‌ولی یزد در جریان چگونگی روند ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران مراجعه‌کننده در این ایام -که کشور با ویروس کرونا درگیر است- قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از تلاش‌ پزشکان و پرستاران شاغل در بخش‌ها در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هرچه بهتر به مردم، تلاش و ازخودگذشتگی آنان در کنترل و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا را ایثار و خدمت به مردم دانست و توفیق روزافزون و اجر الهی برای آنان خواستار شد.

محمد حلوانی معاون علوم پزشکی و مسعود کلامی مدیر توسعه سلامت و درمان دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد هم از تلاش و خدمات ارزنده کادر درمانی و پزشکی بیمارستان شاه‌ولی و امور بهداشت و درمان دانشگاه برای ارائه خدمات به مراجعان در این ایام تجلیل کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با هیئت همراه پزشکی دانشگاهی استان یزد علاوه بر سرکشی از بیماران بستری و اطلاع از نحوه ارائه خدمات به بیماران، نحوه اجرای پروتکل‌های ابلاغی برخورد با بیماران کرونا را ارزیابی و از حسن اجرای آنها ابراز رضایت کردند.

بیمارستان و بخش اورژانس شاه‌ولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به‌صورت شبانه‌روزی با حضور پزشکان عمومی و متخصصان آنکال در همه رشته‌ها در ارائه خدمات درمانی به مراجعان فعال است و اکنون این بیمارستان با کسب رتبه درجه یک، ICU درجه یک و نشان برنزی سازمان انتقال خون، قطب درمان سرطان کشور نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

108 / 31 دانشگاه آزاد یزد معصومه طباطبایی بیمارستان شاه ولی کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد یزد معصومه طباطبایی بیمارستان شاه ولی کرونا دانشگاه آزاد اسلامی بیمارستان شاه ولی ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید

محمدرضا دهقانی‌اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تأکید بر اینکه همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید به شعار سال پایبند باشند و برنامه‌ها خود را در راستای این شعار تنظیم و اجرا کنند، اظهار کرد: همواره بخش مهمی از شعار‌های سال که توسط رهبر انقلاب بیان شده اقتصادی و تولیدی بوده شعار سال امسال نیز عصاره کل شعار سال‌های گذشته است.

وی افزود: وجه تمایز شعار سال جاری با سال‌های دیگر مردمی‌سازی تولید است مانند دیگر جریان‌های که با مردم خروجی خوبی داشته و کمک کرده که اهداف محقق شود.دانشگاهیان و اندیشمندان باید تلاش کنند فهم درستی از شعار سال داشته باشند تا بتوانند جهش تولید و مشارکت مردمی را تبیین کنند. به دلیل اینکه مشارکت مردم ابعاد گوناگونی دارد که شامل مشارکت مالی، فنی، مهارتی و مشارکت در تک تک ایستگاه‌های زنجیره تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تأکید کرد: باید شعار‌های سال را درست فهم کنیم و برداشت علمی و دقیقی داشته باشیم همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند این شعار محصول بررسی‌های مفصل علمی است؛ بنابراین بر عمق واژه‌ها و ترکیب شعار دقت شود.

دهقانی‌اشکذری بیان کرد: تأکید شعار امسال بر رفع موانع، فعال کردن ظرفیت‌های مردمی و حضور فعال آنان در راستای جهش تولید است تا مردم باید در همه زنجیره تولید کشور فعال شوند. در همین راستا اگر بخواهیم تولید را مردمی‌سازی کنیم باید همه نهاد‌ها، رسانه‌ها و کسانی که تریبون در دست آنان بوده فرهنگ کار در کشور تقویت کنند در غیرانصورت شعار مردمی‌سازی تولید که عصاره آن در کار است محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان نظام باید در ورود همه نسل‌های جامعه و همه جنسیت‌ها برای جریان مردمی‌سازی تولید با لحاظ کردن نقش خود ورود کرده و این مهم را فرهنگ سازی کنند در غیر اینصورت موفق نخواهیم بود. نمونه این موضوع را در دفاع مقدس شاهد بودیم و نمونه دیگر آن زمان شیوع کرونا بود که مردم در تولید ماسک ورود کردند تا نه تنها واردات ماسک قطع شد؛ بلکه ماسک صادر کردیم اگر همین مدل تولید ماسک در کرونا تبیین و گسترش دهیم شعار سال محقق خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: برای اینکه شعار‌های سال تبدیل به برنامه‌های اجرایی شوند باید دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها باید از تجربیات علمی کشور‌های دنیا استفاده کرده و از دل این شعار‌ها اهداف و پروژه‌های علمی تعریف و عملیاتی کنند. در غیرانیصورت این شعار‌ها که اهداف بلند مدت و چشم انداز مسیر کشور بوده اگر تبدیل به برنامه‌های اجرایی، بسته‌های کاری و راه کنش‌ها نشوند بی فایده خواهند بود و خروجی ملموسی نخواهند داشت.

دهقانی‌اشکذری مطرح کرد: اگر به ۶ عامل تولید دقت کنیم این نکته بسیار مهم است که در کدام بخش از این عوامل باید چگونه مردم ورود کنند و موانع آنها را چگونه باید دولت برطرف کند تا مردم حضور فعال داشته باشند.نخستین عامل تولید بحث مواد اولیه بوده که در صنایع مختلف متفاوت است و متناسب با صنایع مواد اولیه تغییر می‌کند. برای جهش تولید مردم باید در تهیه مواد اولیه مشارکت داشته باشند.

وی تجهیزات و فناوری بخش مهم و فنی از تولید برشمرد و مطرح کرد: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان باید وارد عرصه تولید شوند و سعی کنند که فناوری تولید را به روز کنند. یکی از عواملی که تولید کشور به وضع مطلوب نرسیده همین فناوری به روز نشده است، نخبگان و دانشگاهیان که جزیی از مردم محسوب می‌شوند می‌توانند با به‌روزرسانی این فناوری‌ها در راستای تحقق شعار سال کوشا باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ادامه داد: یکی از عوامل مهم و کلیدی رونق تولید نیروی کار ماهر، متعد، متخصص، خلاق و کارآمد و اثربخش است و از مهم‌ترین بخش‌هایی بوده که برای شعار سال باید روی آن کار شود. در همین راستا باید برای زنجیره سنی منابع انسانی از اقشار فعال میانگین سنی دانشجویی تا سن میانسالی و کهنسالی تعریف داشته باشیم. آماری که در دنیا اعلام شده این است که یک نفر کار می‌کند و کمتر از دو نفر مصرف‌کننده داریم، اما در کشور ما یک نفرکار می‌کند ۲.۳ مصرف کننده داریم و این نسبت باید به سمت تولید کردن حرکت کند.

دهقانی‌اشکذری اضافه کرد: این مهم زمانی محقق می‌شود که فرهنگ ایرانی اسلامی را لحاظ کنیم. نباید در ایران اسلامی مدل فرهنگ کشور‌های غربی و شرقی که فقط تکنولوژی و توسعه را مدل قرار می‌دهند قرار بدهیم؛ زیرا در آن مدل‌ها خانواده، نقش و کرامت زن لحاظ نشده؛ بنابراین نیازمند مدل‌سازی هستیم که چگونه بانوی مسلمان ایرانی در کنار اینکه بنیاد خانواده را حفظ می‌کند در کسب و کار خانگی و حتی کسب و کار‌های خارج از خانه با نسبت منطقی نقش خود را در جریان جهش تولید ایفا کند.

وی افزود: این یکی از بخش‌های مهمی است که باید روی آن کار شود و تلاش کنیم مدل‌های را نسبت به کشور طراحی کرد تا همه اقشار و جنسیت‌ها وارد زنجیره تولید شوند. موافق کار کودکان، بانوان به صورت تمام وقت نیستیم؛ بنابراین می‌توان با طراحی مدل‌هایی با توجه به ویژگی‌های جسمی و روانشناسی زن و منطبق با اسلام و ایران  و طرح‌های برای استفاده از مردان میان سال و کهنسال جهش تولید را به همه اقشار مردم گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه تولید نیازمند به نقدینگی دارد، گفت: وابستگی مالی صنایع کنونی کشور به بانک‌ها و منابع دولتی است که با مشکلات بسیاری روبرو هستند. جمع‌سپاری مالی نیز از مدل‌هایی بوده که به‌صورت تعاونی‌ها سرمایه‌های خرد مردم وارد تولید شده و از این مسیر‌ مردم نقش پررنگی در تولید خواهند داشت؛ البته مستلزم این است سود‌های هنگفت بورس و دلالی در مقابل سود‌های تولید منطقی شوند و ناترازی بزرگ را به ناترازی منطقی تبدیل کنیم تا مردم سرمایه‌های خود را به شکلی منطقی وارد چرخه تولید کنند ضمن تضمین و اعتباری که باید به مردم داده شود. 

دهقانی‌اشکذری بیان کرد: بازار عامل دیگر در تولید است اگر بازار محصول را نداشته باشیم قطعا جهش تولید منجر به انبار کردن محصولات مازاد خواهد شد و این نه تنها مشکل جهش را حل نمی‌کند؛ بلکه یک زیان انباشته هم به صنایع تحمیل خواهد کرد. برای حل این مشکل باید مردم الگوی مصرف کالای داخلی را رعایت کنند؛ زیرا تا زمانی که مردم کالای ایرانی را مصرف نکنند موجب افزایش کیفیت این محصولات نخواهد شد. استفاده از کالای ایرانی موجب ایجاد اشتغال و جهش تولید اتفاق خواهد افتاد.

وی تأکید کرد: دولت باید در زمینه انتخاب بازار خارجی بررسی بیشتری انجام دهد در همسایگی کشور یک جمعیت ۶۰۰ میلیونی وجود دارد؛ اما این روابط تجاری نشده؛ اگر دولت کارآفرینی که در همه برنامه‌های خود اقتصاد را ملاک قرار ندهد قطعا این جریان جهشی در بازار خارجی اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد توضیح داد: نقطه ضعف دیگر در بازار تولید شرکت‌های میانجیگر بین شرکت‌های تولید کننده هستند. برای حل مشکل تجاری با همسایه‌های خارجی باید از افراد شاغل در شرکت‌های دانش‌بنیان که در امر بازرگانی تخصص دارند استفاده کنیم که بتوانند واسطه فروش محصولات کشور شوند تا جریان تولید با خروج و تقاضای بیشتر شود که این امر تبدیل به جهش تولید می‌شود.

دهقانی‌اشکذری گفت: چهار نوع کسب داریم که شامل کسب و کار‌های خرد، کوچک، متوسط و بزرگ می‌شود به نظر می‌رسد که تمرکز شعار سال روی دو کسب و کار اول یعنی کسب و کار خرد و کوچک باشد. از یک تا ۹ نفر را کسب و کار خرد می‌گوییم و از ۱۰ تا ۴۹ نفر را کسب و کار کوچک می‌گویند. کسب و کار خانگی، روستایی و حتی شهری بهتر می‌توانند مردم را با یک زنجیره آسان و ارزان وارد جهش تولید کنند.

وی بیان کرد: کشور از لحاظ تولید در صنعت، کشاورزی، معدن، خدمات و فناوری‌های نوین بخش‌های متنوعی دارد که باید دقت داشت مردم در کدام یکی از بخش‌های تولید می‌توانند بهتر ورود کنند هر چند که همه صنایع مردمی هستند؛ اما در صنایع بزرگ مردم نمی‌توانند نقش مؤثری داشته باشند تا آن جهش تولید اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تبیین کرد: برای بخش تولید در دولت نیازمند بازنگری هستیم هر چند اصل ۴۴ تأکید دارد و اقداماتی انجام شده؛ اما به نظر می‌رسد کافی نیست. باید دولت در حوزه‌های مختلف برون سپاری کند و مسئولیت خود را در امر تجارت با اعتماد به مردم بسپارد و مشارکت را فقط در مواقع ویژه از مردم مطالبه نکند. دولت به‌عنوان مشتری بزرگ خرید محصولات و در واگذاری امر تولید به مردم نقش کلیدی دارد. باید دولتمردان نقش خود را به خوبی در این زمینه‌ها ایفا کنند تا اتفاقات خوبی در جهش تولید بیفتد.

دهقانی‌اشکذری با بیان اینکه  دانشگاه آزاد در تربیت نیروی کارآماد و ماهر پیشتاز است، عنوان کرد: دانشگاه‌ها در همه عرصه‌های تولید شامل تهیه مواد اولیه تولید محصولات، به‌روزرسانی تجهیزات و فناوری‌های، نیروی کارآماد و ماهر، تأمین مالی و جمع سپاری، نوآوری روش‌ها و در حوزه بازار می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند و دانشگاه آزاد تأکید جدی بر بازار داخلی دارد.

وی مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یزد پروژه‌های خوبی را در استان در زمینه تولید آغاز کرده و امیداریم این جریان را در کل کشور بتوانیم گسترش دهیم و موجب تحقق سریعتر شعار جهش تولید با مشارکت مردمی باشیم.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه مردمی از مردم و برای مردم است و یکی از الگو‌هایی که می‌تواند در حوزه آموزش عالی به عنوان یک مدل موفق مورد مطالعه و الگوبرداری قرار بگیرد این دانشگاه بوده که اکنون نیز در حوزه فناوری، کارآفرینی و اجتماعی پررنگ‌تر از قبل در حال نقش آفرینی است. امیدواریم امسال نیز بتوانیم به وظیفه شرعی، قانونی، اخلاقی و اجتماعی خود در تحقق شعار سال عمل کنیم.

انتهای پیام/

حسین عقابی

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • نارضایتی مردم از خدمات‌دهی بیمارستان کوثر سنندج + فیلم
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • مراجعه بیش از ۳۷۰۰ بیمار به بیمارستان بهشتی کاشان