Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده آمریکا به دنبال حملات اخیر به غیرنظامیان در سوریه، مدعی شد که دولت این کشور مسئول حملات بوده و باید اقدامات خشونت‌آمیز در این منطقه را متوقف کند.

به نقل از آناتولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه خود اظهار کرد: ما به دنبال گزینه‌هایی هستیم که بتوانیم از ترکیه در این بحران بیشتر حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز پنجشنبه ایالات متحده آمریکا با ترکیه، هم‌پیمانش در ناتو، ابراز همبستگی کرد و خواستار «پایان فوری حملات دولت بشار اسد به شمال غربی سوریه و استان ادلب» شد.

وی همچنین مدعی شد: ما در کنار هم‌پیمانانمان در ناتو و نیروهای ائتلافی ترکیه ایستاده‌ایم و همچنان خواستار خاتمه فوری حملات حکومت بشار اسد، نیروهای روسیه و نیروهای تحت حمایت ایران هستیم.»

یک مقام رسمی ترکیه اعلام کرد در حمله هوایی اخیر در ادلب، دست‌کم ۳۳ سرباز ارتش ترکیه کشته و ۳۶ نفر زخمی شدند.

ایالات متحده آمریکا خواستار پایان دادن هرچه سریعتر به این حملات شده است.

 

سناتور آمریکایی :ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ادلب

به دنبال تشدید درگیری‌ها در ادلب، سناتور آمریکایی خواهان ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ادلب سوریه شد.

 به نقل از شبکه روسیا الیوم، لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای مدعی شد: "جهان نشسته و «ویرانی» ادلب به دست بشار اسد و روسیه را نگاه می‌کند! من اطمینان دارم که اگر جهان با رهبری آمریکا در مقابل اسد و همپیمانانش بایستد آن‌ها عقب‌نشینی می‌کنند و همین مسئله راه را در مقابل مذاکرات سیاسی برای پایان جنگ در سوریه هموار می‌کند."

نیروهای ارتش سوریه کنترل بخش‌های اعظم استان ادلب را در دست گرفته‌اند. این استان مقر اصلی تروریست‌ها در سوریه است.

از سوی دیگر منابع ترکیه‌ای اعلام کردند حمله هوایی نیروهای دولتی سوریه به کشته شدن ۲۹ سرباز در ادلب منجر شد اما دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گوید دستکم ۳۴ سرباز کشته شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید/

درگیری خونین در ادلب/ ۳۳ سرباز ترکیه کشته شدند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: کره شمالی اولین رزمایش ضدحمله هسته ای خود را برای شبیه سازی سیستم مدیریت «ماشه هسته ای» خود با هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام داد تا «هشداری آشکار به دشمنانش» باشد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، در این تمرین کره شمالی روز دوشنبه چندین موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. به عنوان بخشی از آزمایش سیستم مدیریت هسته ای سراسری، موسوم به ماشه هسته ای، نیروهای توپخانه این کشور در نمایش توانایی های هسته ای متنوع و اعتراض به مانورهای نظامی «تحریک آمیز و تهاجمی آمریکا و کره جنوبی» به اولین رزمایش این کشور پیوستند.

رهبر کره شمالی بر تمرین‌های شبیه‌سازی شامل نیروهای مانور در موقعیت ضدحمله هسته‌ای، و شلیک توپخانه با کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی، در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای نظارت داشت. گمان می رود کره شمالی پس از قرار دادن موفقیت آمیز یک ماهواره شناسایی در مدار در ماه نوامبر، در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر است.

کد خبر 846622 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و کره شمالی كيم جونگ اون کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا