Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@07:04:08 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۲/۰۹

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۰۹۸۷

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۲/۰۹

رویداد۲۴ به نقل از رویترز، در حالی که پس از جهش یک درصدی قیمت طلا سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود، اما به دلیل نگرانی‌ها از شیوع سریع ویروس کرونا افت قیمت چندان محسوس نبود.

در عین حال، قیمت فلز پالادیوم پس از رسیدن به رقمی بی سابقه در روز پنجشنبه، به دلیل برداشت سود‌ها توسط سرمایه گذاران امروز شاهد افت ۵ درصدی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۶۳۵ دلار و ۳۹ سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون حدود ۳ درصد رشد داشته و در مسیر ثبت سومین افزایش ماهانه متوالی قرار دارد. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۳ درصد افت به ۱۶۳۷ دلار رسید.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «موضوع کرونا خیلی جدی شده است. سرمایه گذاران نگران اند که ممکن است نیاز به اقدامات محرک اقتصادی بیشتری باشد و این یعنی پایین آمدن نرخ بهره.» وی افزود، در عین حال بالا رفتن قیمت‌ها موجب برداشت سود از سوی برخی فعالان بازار شده است.

همزمان با افزایش موارد شیوع کرونا در خارج از چین، کشور‌های مختلف از ایران تا استرالیا اقدام به تعطیلی مدارس، لغو رویداد‌های بزرگ، ذخیره سازی تجهیزات پزشکی و آماده سازی برای واکنش‌های اضطراری کرده اند.

بر اساس گزارش‌ها در طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰ کشور از مشاهده اولین موارد ابتلا به بیماری کرونا خبر داده اند و سازمان بهداشت جهانی از تمام کشور‌ها خواسته تا خود را برای مقابله با این ویروس آماده کنند.

ارزش سهام در بازار‌های مالی جهان در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ قرار دارد و سرمایه گذاران از ترس تبعات اقتصادی ویروس کرونا به بازار‌های امن نظیر بازار طلا هجوم برده اند. منبع: تسنیم لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rYB خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت جهانی طلا قیمت طلا سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس تغییر جهت داد

شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ۱۳ هزار واحد کاهش داشت امروز تغییر جهت داد و افزایشی شد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) ۱۰۶۹ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم وزن نیز ۰.۶۱ درصد رشد کرد و در کانال ۷۶۳ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۵۳ هزار معامله به ارزش ۷۹ هزار میلیارد ریال انجام شد و اغلب نمادهای بازار در دامنه مثبت معامله شدند.

نمادهای فملی، شبندر، فایرا و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و باعث رشد بازار سرمایه شدند. در مقابل نمادهای پارسان و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروزرشد کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز بازار سهام، گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را داشت و گروه فلزات اساسی نیز پس از خودرویی ها بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • بورس تغییر جهت داد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴