Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون محمدی رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به خبرنگار مهر گفت: سفرهای نوروزی و سفرهای دیگر با توجه به اینکه اکنون درگیر ویروس کرونا در کشور هستیم نیازمند یک تصمیم گیری خاص هست. این تصمیم گیری در واقع در سطوح بالاتر کشوری باید گرفته شود به ویژه وزارت بهداشت که متولی اصلی تصمیم گیری است و می‌تواند بگوید دامنه شیوع بیماری در روزهای آتی بیشتر می‌شود یا نه و آیا سفرهای نوروزی انجام خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی بیان کرد: مردم به صورت خانوادگی سفر می‌کنند طبیعی است هر طور حساب کنیم بلاخره سفر اتفاق می‌افتد پس باید ستاد سفر آمادگی‌های لازم را داشته باشد. در این زمینه نیز کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است. دبیرخانه نوروز از قبل ایجاد شد مانند سال گذشته و در برخی جاها بهتر از سال قبل در تمام سطوح آمادگی وجود داشت اما یکباره با موضوع کرونا مواجه شدیم فکر نمی‌کردیم این ویروس به ایران بیاید و چند استان نیز به آن مبتلا شوند.

وی افزود: درباره سفرهای نوروزی منتظریم ببینیم تصمیم گیران بهداشتی کشور چه تمهیداتی دارند آیا سفرها به قوت قبل و بلامانع می‌تواند انجام شود و یا نه. با این وجود کارهای لازم را انجام خواهیم داد و آمادگی لازم را داریم.

محمدی تصریح کرد: در هفته دیگر جلسه کمیته بهداشت درمان و سلامت ستاد سفر ویژه ویروس کرونا برگزار خواهد شد رئیس این کمیته در ستاد سفر دانشگاه علوم پزشکی است. اگر تا آن زمان وزارت بهداشت اعلام کرد که سفرهای نوروزی نباید انجام شود ما هم می‌گوئیم در آن سطح محدود تمهیدات ویژه خود را داشته باشند و اگر گفت که سفرها عادی انجام شود که در آن صورت این کمیته باید وظایف بیشتری را انجام دهد و تمهیدات ویژه بهداشتی اعمال شود. بنابراین تا رسماً درباره سفرهای نوروزی اعلامی به ما نشود نمی‌توان گفت که این سفرها به سیاق قبل خواهد بود یا نه.

وی در پاسخ به اینکه چرا ستاد سفر در این روزها بر خلاف همیشه که درباره هر موضوعی اطلاعیه می‌داد بسیار منفعل اقدام کرده و حتی اطلاعیه‌ای درباره سفرها نداده است گفت: این سکوت نیست. منتظر ماندن برای تعیین خط مشی و سیاست‌های وزارت بهداشت است. البته همه جا اعلام کرده‌اند که مردم برای جلوگیری از انتقال ویروس به سفر نروند. اگر ما هم این اطلاعیه‌ها را می‌دادیم تکرار مکررات بود. ما می‌خواهیم اطلاعیه محکم‌تری را تهیه و ارسال کنیم.

کد خبر 4864979 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری سفرهای نوروزی ویروس کرونا ویروس کرونا رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی گردشگری ترجمه ادبیات ادبیات جهان بازار نشر نمایشگاه کتاب تهران میراث فرهنگی نقد کتاب نشر مرکز نشر نو آلمان سفرهای نوروزی وزارت بهداشت تصمیم گیری ستاد سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: در ایام نوروز پنج میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشته‌ایم. 

وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در تعطیلات نوروز، یک میلیون بستری و ۱۸۰ هزار عمل جراحی انجام شده که ۱۳۰ هزار عمل جراحی اورژانسی و بقیه جراحی غیر اورژانسی بوده است. 

کریمی بیان کرد: در تعطیلات نوروز ۱۰۶۰ بیمارستان فعال و ۱۶۰ هزار تخت نیز فعال بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در تعطیلات نوروز، ۲۳ هزار متخصص، ۱۰ هزار پزشک عمومیو  همچنین ۴۷۰۰ فوق تخصص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به فعالیت بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • رضایت ۷۵ درصدی مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه‌های کشور