Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس موسوی افزود: تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا در استان بیشتر از این میزان است، ولی تعداد قطعی افرادی که نمونه اشان مثبت بوده به ۱۱ نفر رسیده است که در مراکز درمانی و بیمارستانی تحت درمان قرار دارند.

وی رعایت خود مراقبتی و راهکار‌های پیشگیرانه از جمله جلوگیری از اجتماعات و مسافرت‌های غیر ضروری را مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در استان مازندران دانست و گفت که تعطیلی دانشگاه‌ها و یا مدارس به منظور انجام مسافرت نبوده، بلکه در راستای طرح‌های پیشگیرانه و جلوگیری از انتشار بیماری است و به مردم استان توصیه می‌شود تا تعطیلی این مراکز را فرصتی برای مسافرت‌ها قرار ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران قدرت بالای انتشار ویروس کرونا را دلیل اصلی برای برخی اقدام‌های پیشگیرانه در استان بیان کرد و خواهان رعایت موارد خود مراقبتی از سوی شهروندان شده است.

دکتر موسوی استقرار گیت‌های تب سنجی در مبادی ورودی مازندران از تهران را یکی از اقدامات پیشگیرانه مهم در استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور بیان و اضافه کرد: تمام مسافران ورودی در این گیت‌ها تب سنجی می‌شوند و در صورتی که تب بالا به عنوان یکی از نشانه‌های ویروس کرونا را داشته باشند، به مراکز درمانی مجهز شده در مناطق چهارگانه انتقال داده می‌شوند.

مازندران دارای ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران با مدیریت جداگانه است. پیش از این چهار مورد نمونه گیری به ویروس کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مثبت اعلام شد و در مجموع آمار جمعیت ابتلا به ویروس کرونا در استان به ۱۵ نفر رسید.

دانشگاه علوم پزشکی بابل هم پنجشنبه شب بیماران کرونا مثبت زیر پوشش این دانشگاه را چهار نفر اعلام کرد.

آزمایش ۲ بیمار مشکوک به کرونا در دزفول مثبت شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: آزمایش ۲ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در شهرستان دزفول مثبت و قطعی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، مهدیه توکلی افزود: تاکنون از ۹ بیمار بستری در بخش بیماری‌های حاد تنفسی بیمارستان بزرگ دزفول ۲ مورد مثبت و قطعی شده و نتیجه آزمایش یک نفر منفی است.

وی حال عمومی این ۲ بیمار را مناسب اعلام کرد و اظهار داشت: برای صیانت از کارکنان بیمارستان بر اساس دستورالعمل‌های ایمنی از وسایل حفاظت فردی استفاده می‌شود و این موضوع نباید باعث نگرانی مردم باشد.

توکلی مردم را از مراجعه غیرضروری به بیمارستان برحذر داشت و از سالمندان، مادران باردار و افراد با سابقه داشتن بیماری زمینه درخواست کرد برای ملاقات بیماران از مراجعه به بیمارستان خودداری کنند.

نمونه 4 بیمار مشکوک کرونا در بابل مثبت اعلام شد

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد که نمونه چهار بیمار مشکوک به کرونا در شهرستان بابل مثبت شده است.

این روابط عمومی پنجشنبه شب با انتشار اطلاعیه شماره ۱۷ خود نوشت که در حال حاضر ۴۶ بیمار مشکوک به کرونا در ۲ بیمارستان ویژه کرونا در بابل بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم به خبرنگار ایرنا گفت که یکی از بیماران بستری در بیمارستان میناگر بابل که نمونه او به کرونا مثبت بود، پس از بهبودی ترخیص شد.

فرزاد جلالی افزود: هم اکنون به صورت میانگین روزانه یکصد بیمار به کلینیک‌های سرپایی به خاطر نگرانی از ابتلا به کرونا مراجعه می‌کنند.

وی گفت: بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل به عنوان بیمارستان دوم در بستری بیماران مشکوک به کرونا آغاز به کار کرده است.

جلالی همچنین گفت که نخستین مورد مشکوک ابتلا به کرونا ویروس چهارشنبه هفته قبل شناسایی شد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل با پیام " کرونا را شکستم می‌دهیم " و " هر خانه یک پایگاه سلامت "، تاکنون ۱۷ اطلاعیه در راستای کنترل کرونا ویروس صادر کرد.

بیمارستان میناگر بابل نخستین مرکز درمانی در مازندران بود که به عنوان مرکز قرنطینه و مداوای بیماران کرونایی این استان تعیین شد.

بیمارستان میناگر بابل در جوار بیمارستان آیت الله روحانی واقع، ولی مستقل است.

در حال حاضر به دلیل پر شدن ظرفیت بیمارستان میناگر بابل از بیماران مشکوک به کرونا، بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل نیز برای پذیرش این نوع بیماران آغاز به کار کرد.

ابتلای ۲ گلستانی به کرونا قطعی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به ضرورت استمرار اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم، ابتلای ۲ شهروند این استان به ویروس کرونا را تایید کرد.

سراج‌الدین عارف‌نیا بدون اشاره به تعداد پاسخ‌های دریافتی از آزمایشگاه اظهار داشت: تاکنون آزمایش ۷۹ فرد بستری مشکوک به این بیماری از گلستان به آزمایشگاه تهران ارسال شده است. به طور متوسط روزانه ۷۰ نفر به دلایل بیماری تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

به گفته عارف نیا احتمال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در گلستان وجود دارد.

طبق اعلام مسولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان همه روزه شهروندان زیادی با ظن ابتلا به کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند که تاکنون ۳۳۰ نفر بستری شده اند.

بیماری جدید کرونا با نام "کووید-۱۹" از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت که بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

ساختار ویروس‌های کرونا به گونه‌ای است که افرادی را که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و یا کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می‌دهد.

با این که ویروس‌های کرونا بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند، اما هفت نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وزارت بهداشت چین اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن افزایش یافته است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که ایران با ۲۱ مورد، بیشترین موارد مرگ و میر پس از چین را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دزفول مازندران گلستان بابل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بابل بیمارستان میناگر بابل بیمار مشکوک به کرونا ویروس کرونا ۲ بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارائه خدمات درمانی به ۹۳ هزار و ۵۷ بیمار در بازه زمانی ۲۹ اسفند تا ۷ فروردین در بیمارستان‌های استان فارس خبر داد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ فروردین در حاشیه نشست نورزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در بازه زمانی مذکور، ۹۳ هزار و ۵۷ بیمار به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان مراجعه و خدمت درمانی خود را دریافت کردند و ۲ هزار و ۲۸۵ عمل جراحی نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی، ۱۱هزار و ۹۰۷ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی ۱۸۴ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان، تعطیلی ۲۴ مرکز متخلف در موازین بهداشتی و معدوم‌سازی بیش از ۵ هزار و ۹۱۳ کیلوگرم لیتر مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

حسینی در ادامه از خدمت‌رسانی به ۵۷ هزار و ۶۰۴ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس و ویزیت توسط پزشک از ابتدای فعالیت ستاد سلامت نوروزی تا هفتمین روز از سال جدید خبر داد.

وی با تصریح این که از آغاز فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ۲۹ اسفند تا هفتمین روز از بهار سال جاری، ۴۹۷ مورد بازدید از سطح داروخانه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های مواد غذایی از سوی کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه انجام شد، افزود: در این بازه زمانی، درخواست‌های ۷۸۶ مراجعه کننده به میز خدمت معاونت غذا و دارو واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه پیگیری شد.

حسینی از مجموع ۸ هزار و ۶۰۹ ماموریت اورژانس از ابتدای فعالیت ستاد سلامت نوروزی تا هفتم فروردین سال جاری، هزار و ۳۳۰ مورد را مربوط به سوانح ترافیکی اعلام کرد و افزود: در این سوانح، یک هزار و ۶۵۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد، هزار و ۲۴۵ مصدوم بستری شده و ۴۱۲ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم چنین ۶۸ مورد از ماموریت‌های اورژانس در این بازه زمانی را مربوط به موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید