Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این گزارش که روز جمعه از منطقه ادلب مخابره شده، گفته شد: نیروهای ترکیه در پاسخ به حمله هوایی که بر اثر آن دست کم دو نظامی ترکیه کشته و دو نظامی دیگر مجروح شده اند، به سوی هواپیماهای روسیه و مواضع ارتش سوریه در استان ادلب تیراندازی می‌کنند.  

به گفته پادوبنی، هواپیماهای نیروی هوایی سوریه و نیروی هوافضای روسیه با پروازهای منظم بر فراز استان ادلب، حملات تروریست ها را دفع و پیشروی آنها را متوقف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

در گزارش شبکه روسیه ۲۴ گفته شد که نظامیان ترکیه و تروریست ها در ادلب از تسلیحات پدافند هوایی دوش پرتاب (قابل حمل) استفاده می کنند. هواپیماهای روسیه و سوریه پس از بمباران مراکز تروریست ها، برای اینکه هدف قرار نگیرند، اشیاء داغ پرتاب می کنند تا موشک های پرتاب شده به آن اصابت کند.  

در هفته های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری ان با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه های تروریستی بر تنش ها به شدت افزوده است.

به گزارش رسانه ها، یکی از مسایل مهم در عملیات سرنوشت‌ساز ارتش سوریه و متحدان آن در استان ادلب، به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه تلاش آنکارا برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه است.

شامگاه جمعه «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه در سخنانی در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه، گفت که دولت آنکارا هر کاری لازم باشد می‌کند تا به قول او «ثبات» به سوریه باز گردد؛ حتی اگر «گزینه نظامی» مورد نیاز باشد.

اردوغان اعلام‌کرد: علیرغم آنکه تعداد زیادی از نیروهای ترکیه در «ادلب» حضور دارند، مسکو همچنان برای از بین بردن تروریست‌ها به بمباران‌های خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص به روسیه هشدار داد که صبر ترکیه رو به پایان است و مسکو به توافقات خود در قالب (نشست‌های) آستانه و سوچی در خصوص سوریه پایبند نیست. "به روسیه اعلام کردیم که صبر ما در مقابل بمباران‌های پی در پی و افزایش تنش‌ها در ادلب رو به پایان است".

در واکنش به سخنان اردوغان، وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که مسکو به تمامی تعهداتش در قبال سوریه پایبند است.

ارتش ترکیه هم اکنون به طور غیر قانونی بیش از ۱۲ پایگاه دیده‌بانی در استان ادلب و شرق حلب ایجاد کرده است.

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه آخرین بار جمعه گذشته تلفنی در خصوص اوضاع منطقه ادلب مذاکره کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد:در مرکز توجه دو طرف، بار دیگر اوضاع متشنج منطقه امن ادلب قرار داشت. پوتین از ادامه اقدامات خصمانه گروه های افراط گرا در این منطقه ابراز نگرانی جدی کرد. 

رئیس جمهوری روسیه بر ضرورت احترام بدون قید و شرط به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ترکیه کرد.

برچسب‌ها روسیه سوریه ترکیه پروندهٔ خبری جنگ پشت دیوارهای ادلب سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سوریه ترکیه روسیه سوریه ترکیه تروریست ها ارتش سوریه استان ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گوسِف، فرماندار منطقه ورونژ روسیه اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه پدافند هوایی ارتش این کشور سومین پهپاد را ظرف ۳ ساعت در این منطقه منهدم کرد.

به گفته گوسِف این حادثه خسارت و تلفات جانی نداشته است.

ساعاتی پیش نیز رسانه‌های روسی از سرنگونی دو پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه ورونژ خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۵۰ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند. بنابر این بیانیه این پهپادها در مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک، تولا، اسمولنسک، ریازان، کالوگا و مسکو رهگیری و منهدم شدند.

پیش از آن نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه دست‌کم دو نفر کشته شدند.

وی دراین‌باره گفت: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که در پس سقوط دو پهپاد در مناطق مسکونی در روستای بوروز، یک خانه کاملا در آتش سوخت و در نتیجه آن دو نفر جان باختند و یک خانه دیگر نیز به‌شدت آسیب دیده است.

ویاچسلاو گلادکوف پنج‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.به گفته گلادکوف در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6087145

دیگر خبرها

  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • «حزب‌الله» و «القسام» مواضع نظامیان صهیونیست را راکت‌باران کردند
  • بازداشت ۳۶ مظنون داعشی در ترکیه
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه
  • مواضع صهیونیست‌ها در شومیرا از سوی حزب الله هدف قرار گرفت