Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@21:12:33 GMT

رشد ۳.۷ درصدی قیمت مسکن در بهمن ۹۸

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۱۳۳۴

رشد ۳.۷ درصدی قیمت مسکن در بهمن ۹۸

بر اساس آمار رسمی وزارت راه در بهمن امسال متوسط قیمت مسکن ۳.۷ درصد در مقایسه با دی ۹۸ افزایش یافته است. ارزش معاملات در ماه گذشته ۱۵۹۰۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش مشرق، مطابق آمار دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در بهمن 98 متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با رشد 3.7 درصدی از 13 میلیون و 882 هزار تومان به 14 میلیون و 405 هزار تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین متوسط قیمت مسکن مربوط به منطقه یک با 29 میلیون و 427 هزار تومان است. متوسط قیمت در این منطقه طی بهمن 98 در مقایسه با ماه پیش از آن (دیماه) بالغ بر 2.6 درصد کاهش یافته است. کمترین متوسط قیمت نیز متعلق به منطقه 18 با 6 میلیون و 907 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

حذف درآمد ۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت در بودجه فرمان جهش فعلی قیمت ارز در دستان کیست؟ خرید آپارتمان در منطقه دولت آباد چقدر تمام می‌شود؟ +جدول

در بهمن امسال 12014 فقره مبایعه‌نامه در مناطق 22گانه شهر تهران ثبت شد که در مقایسه با دیماه 98 حدود 24.3 درصد رشد را نشان می‌دهد. در دیماه امسال 9664 فقره قرارداد مسکن در تهران ثبت شده بود.

همچنین ارزش ریالی معاملات در بهمن 98 بالغ بر 15900 میلیارد تومان بود که در مقایسه با ارزش معاملات دی ماه (حدود 12 هزار میلیارد تومان) 33.7 درصد افزایش یافته است. بیشترین ارزش معاملات امسال پیش از این مربوط به اردیبهشت ماه با 13هزار و 300 میلیارد تومان بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا رشد قیمت قیمت مسکن میلیارد تومان هزار تومان متوسط قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، امیر برومند بیان کرد: از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در راستای ساخت و بهسازی مسکن در روستا‌ها و شهر‌های کوچک استان بوشهر صورت گرفته است.

وی افزود: ساخت چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان آغاز شده، که در این راستا ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن و یک‌هزار و ۸۰۰ واحد دیگر به‌صورت گروه ساخت در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: همچنین ساخت ۵۰۰ واحد مسکن ویژه محرومان استان بوشهر نیز آغاز شده و در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند.

وی از پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن روستایی در استان خبر داد و اضافه کرد: با اقدامات انجام شده، ب میزان مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان بوشهر به ۶۴ درصد رسیده است.

برومند یادآور شد: سال گذشته در طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی چهار هزار فقره وام کم‌بهره ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور