Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@09:50:04 GMT

شارژ کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها ادامه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۱۴۲۲

شارژ کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها ادامه می‌یابد

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: شارژ کالاهای اساسی و شوینده‌ها در این فروشگاه‌ها بی وقفه ادامه خواهد دشات.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، 

محمدرضا کلامی با اشاره به اینکه کشور به هیچ عنوان با کمبود کالایی روبرو نیست، گفت: در سال‌های اخیر به رغم شدیدترین تحریم ها کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت‌های متعارف و مصوب تامین شده و در شرایط کنونی نیز با هدف ایجاد آرامش در بازار حجم کالاهای عرضه شده به بازار افزایی بیش از 50 درصد را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره کالاهای مذکور توضیح داد: تولید کنندگان شوینده‌ها بر اساس توافق سه شیفت در حال فعالیت هستند و تامین نیاز کشور به طور کامل در این بخش صورت می‌گیرد از سوی دیگر مرغ و گوشت و برنج و شکر و روغن و سایر کالاهای اساسی نیز بدون هیچ وقفه‌ای در بازار عرضه می‌شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت با حساسیت بالا شرایط در این حزه را رصد می‌کند .

وی با اشاره به اینکه همواره در ماه پایانی سال عرضه کالا افزایش می‌یابد، گفت: امسال میزان عرضه به بازار افزایشی 50 درصدی دارد تا هر میزان مردم محترم نیاز دارند، خرید صورت گیرد.

او با تاکید بر اینکه لازم است مردم به شایعات برخی سودجویان در فضای مجازی و رسانه‌های معاند گوش ندهند، تاکید کرد: مردم با خیال راحت مصرف خود را مدیریت کنند و طمینان داشته باشند روند توزیع گوشت و مرغ و سایر اقلام بدون وقفه تداوم دارد و با اطمینان به این موضوع مصرف را مدیریت نمایند.

وی از آغاز عرضه گوشت وارداتی ارزان قیمت به بازار نیز خبر داد و گفت: همه امکانات برای عبور از این شرایط سخت بسیج شده است و ستاد تنظیم بازار به صورت روزانه شرایط بازار را رصد می‌کند.

وی گفت: توافقی با فروشگاه‌های زنجیره ای برای افزایش عرضه انجام شده است و شارژ کالاهای اساسی و شوینده‌ها در این فروشگاه‌ها بی وقفه ادامه دارد تا در دسترسی مردم به کالا هیچ خللی ایجاد نشود.

او در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال قرنطینه وجود دارد یا خیر؟ گفت: قرنطینه برای کسانی که خدای ناکرده علائم بیماری را دارند ضروری است اما وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، سازمان دامپزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت با تمام قدرت شرایط بهداشتی کالاهای عرضه شده از مواد پروتئینی گرفته تا سایر کالاها را بررسی می کنند و نگرانی در این امر وجود ندارد.

وی گفت: به این ترتیب روند توزیع کالا بی وقفه در تمامی کشور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: تنظیم بازار کالاهای اساسی کالاهای اساسی فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو

سعیدی مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: در بازار طلا و شمش بر اساس هفدهمین حراج شمش طلا طی امروز از  ۲۹۰ کیلو گرم طلایی که عرضه شده  ۱۲۴ کیلوگرم معامله شده که میانگین قیمت آن ۴ میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد:  در مقایسه با هفته قبل  حراج تفاوتی نداشته  و حراج سکه  هم  حال انجام است و براساس برنامه از قبل از ساعت ۱۲ تا ۱۵ سفارش گیری انجام شد  و در پایان ساعت ۱۸ اسامی  افرادی که سکه به آنها تخصیص یافته اعلام می‌شود. هر سه نوع سکه از جمله نیم سکه، ربع سکه و تمام به متقاضیان اختصاص داده می‌شود و بعد از گذشت هفت روز کاری افراد می‌توانند از شعبی که انتخاب کرده اند سکه‌های خود را  تحویل بگیرند.

سعیدی در خصوص ارز‌های تعیین شده برای کالا‌های اساسی ودارو  با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان گفت: در بخش کالا‌های اساسی کشاورزی از جمله  گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی  ۳۶۷ میلیون دلار و برای دارو وت جهیزات پزشکی هم ۵۹ میلیون دلار اختصاص یافته که در مجموع ۴۲۶ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص تامین ارز صنایع هم گفت: برای حوزه صنایع حمل ونقل و خودرو ارز نیمایی به میزان ۲۷۸ میلیون دلار تامین شده و در بخش ارز واردات در مقابل صادرات ۱۴۶ میلیون دلار و  در بخش صنایع تجهیزات برق و الکترونیک ۹۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳ میلیون دلار اختصاص یافته شده است که در مجموع ۱۰۲۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۱۲ میلیون دلار هم ارز در مقابل واردات و صادرات اختصاص یافته شده است.

سعیدی گفت:  آخرین اعداد نرخ اسکناس  دلار ۴۳ هزار و  ۵۶۷ تومان و نرخ حواله هم ۴۰ هزار و ۴۶۷ تومان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو