Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@21:10:07 GMT

واکنش ناتو به تشدید درگیری‌ها در ادلب

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۱۴۸۴

به گزارش ایرنا، «اوانا لونگسکو» سخنگوی ناتو در مصاحبه با خبرنگار آناتولی اظهار کرد مولود چاووش‌اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه و ینس استولتنبرگ دبیرکل این سازمان تلفنی با یکدیگر گفت وگو کردند.

لونگسکو گفت: استولتنبرگ در این گفت‌وگو حملات سوریه و روسیه به ادلب را محکوم کرده و از آنها خواست حقوق بین‌المللی را رعایت و از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل ناتو همچنین تاکید کرده است که تمام طرف‌ها باید تنش را کاهش دهند و اقدامی را که موجب وخامت بیشتر این وضعیت بسیار خطرناک و شرایط وحشتناک انسانی در منطقه می‌شود، انجام ندهند.

 استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش این کشور با تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست ها در سوریه است.

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان‌های ادلب و حلب، تنش جدیدی را میان آنکارا و دمشق ایجاد کرده و ‌تنش‌های نظامی میان دو طرف را رقم زده است.

استان ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه های اخیر بخش های زیادی از آن را آزاد کرده اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه تایید کرد که لندن تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور افزایش خواهد داد.

سوناک در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، خاطرنشان کرد که تغییرات از امروز آغاز می‌شود و بودجه هزینه‌ها "به طور پیوسته هر سال افزایش می‌یابد. " 

وی تصریح کرد: "طی شش سال آینده، ما ۷۵ میلیارد پوند اضافی برای دفاع خود سرمایه گذاری خواهیم کرد و به طور کامل، بدون افزایش وام یا بدهی، تامین خواهد شد. "

این طرح، انگلیس را به "بزرگترین قدرت دفاعی اروپا و دومین قدرت دفاعی در ناتو" تبدیل خواهد کرد. این طرح در حال حاضر بر تقویت دفاع لندن و تغییر مدل تدارکات این کشور، نوآوری‌ها و حمایت بلندمدت از اوکراین متمرکز است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود