Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@11:28:28 GMT

نرخ ارز متعادل می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۱۶۰۵

نرخ ارز متعادل می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از تلاش شبانه‌روزی بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز تقدیر کرد و گفت: نرخ ارز به تدریج به تعادل ساختاری و ثبات نسبی می‌رسد.

به گزارش ایمنا، شهباز حسن پور بیگلری با اشاره به بزرگ شدن حباب قیمت ارز در روزهای اخیر، گفت: جو روانی حاکم بر کشور ثبات ارزی را برهم زده اما به زودی حباب قیمت ها از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نرخ ارز به تدریج به تعادل ساختاری باز خواهد گشت، افزود: در حال حاضر نرخ ارز منطبق با متغیرهای واقعی اقتصاد کشور نبوده از این رو با اطمینان می توان از کاهش نرخ ارز گفت.

وی با تاکید بر اینکه در دوره های گذشته نیز شاهد نوسانات دوره ای نرخ ارز بوده ایم، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات فوری بانک مرکزی و همچنین پلیس امنیت اقتصادی در دستگیری و نقش بر آب کردن توطئه های برخی دلالان و سواستفاده کنندگان، نوسانات ارزی به حداقل ممکن می رسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نوسانات اخیر نرخ ارز گواه روشنی مبنی بر مناسب نبودن بازار ارزی برای سرمایه گذاری است، گفت: مردم باید بدانند که نوسانات ارزی به زودی به ثبات نزدیک خواهد شد از این رو سرمایه های خود را باید در بستری مطمئن سرمایه گذاری کنند.

حسن پور بیگلری با تاکید بر اینکه توجه به هشدارهای بانک مرکزی در خصوص آینده ارزی کشور از سوی مردم لازم است، افزود: باید سازوکاری برای هدایت همه سرمایه ها به سمت بازار بورس فراهم شود زیرا ادامه رویه فعلی از سوی مردم و اعتماد به آینده سرمایه گذاری در بازار ارز به مثابه اعتماد به هیچ است.

وی ادامه داد: مجلس پشتیبان سیاست های بانک مرکزی در جهت تسریع در بهبود وضعیت بازار بوده و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تغییرات قیمت ارز در دوره های گذشته به وضوح نشان می دهد که سرمایه گذاری در این بازار به طور حتم ضررهای هنگفتی را برای مردم به ارمغان خواهد آورد از این رو با دوری از خریدهای غیر ضرور ارز، بازار به ثبات نسبی نزدیک خواهد شد.

منبع: ایبنا

کد خبر 412656

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس نرخ ارز نوسانات نرخ دلار حباب قیمت حباب نرخ ارز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرمایه گذاری بانک مرکزی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم باید قبل از اتمام کار مجلس یازدهم به سرانجام برسد

 جعفر قادری نماینده منتخب مردم شیراز در مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه  در گفت و گو با قدس بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده، بیشتر بر مالیات بر مصرف تمرکز داشته و تاثیر روی سرمایه‌گذاری مولد نخواهد داشت؛ در مقابل، کاهش مالیات بر سودهای تولیدی فرصت‌های بیشتری برای شرکت‌ها در جهت سرمایه‌گذاری فراهم کرده است؛ در حال حاضر دولت این عدد را از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش داده است اما این عدد باید بازهم کاهش یابد که بتوانیم انگیزه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در کشور و افزایش مشارکت مردم در تولید داشته باشیم.

قادری همچنین در رابطه با اهداف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از جمله به کاهش مالیات عملکرد تولید، تغییر در قوانین مالیاتی کشور با محوریت افزایش جذابیت کسب‌وکارهای موجود و همچنین راه‌اندازی تولید گفت: دولت از سال گذشته در جهت تشویق مردم به سمت مشارکت در جهش تولید، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم  را ارائه کرده است. همانطور که گفتیم کاهش مالیات بر سود یا عملکرد واحدهای تولیدی می‌تواند فرصت‌ و امکان برای سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم کند، همچنین دولت هم باید سهم بیشتری از مالیات‌ها را در بودجه داشته باشد که بتواند نسبت مالیات به تولید ناخالص ملی را افزایش دهد و مالیات را از سمت تولید به سمت مالیات مصرف ببرد. از این طریق در حقیقت مالیات برای تولید کاهش یافته و انگیزه برای سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد شد. این لایحه که دولت باید اجرا کند در همین راستا است و کمک می‌کند که مشارکت بیشتر مردم در فعالیت‌های اقتصادی راشاهد باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تاکید کرد: مالیات بر سود واحدهای تولیدی اگر از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش یابد و در کنار آن مالیات بر فعالیت‌های غیر مولد افزایش پیدا کند منابع از سمت فعالیت‌های غیرمولد به سمت فعالیت‌های مولد کشیده خواهد شد. این اقدام بر پایه سیاست‌های منطقی و درستی است که انگیزه را برای سرمایه‌گذاری و مبادرت به فعالیت‌های تولیدی بیشتر خواهد کرد.

او همچنین افزود: تلاش دولت باید بر این باشد که سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کم‌توسعه‌یافته و مناطق کم‌برخوردار را افزایش دهد و از این طریق بتواند به ارتقا رشد و توسعه فعالیت‌ها در این مناطق کمک کند. از آنجا که تحقق عدالت اجتماعی از اهداف دولت‌ها است، چنانچه مناطق کم‌برخوردار با افزایش سرمایه‌گذاری مورد حمایت دولت قرار بگیرند شکاف و فاصله طبقاتی کاهش خواهد یافت و تحقق عدالت اجتماعی در کنار رشد اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

قادری  خاطر نشان کرد: با توجه به نامگذاری سال پیش‌رو با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، در همین امسال و توسط مجلس یازدهم باید به سرانجام برسد و چنانچه بخواهند منتظر بمانند که مجلس دوازدهم شکل بگیرد، با توجه به اینکه ماه‌های اول مجلس درگیر تایید اعتبارنامه نمایندگان و ... است ممکن است زمان زیاده برده و بخش قابل توجهی از سال از دست برود. این لایحه جز اولویت‌هایی است که قبل از اتمام کار مجلس یازدهم باید به سرانجام برسد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • مالیات بر عایدی سرمایه ۱۲ سال در انتظار تصویب
  • پیمان سپاری تنها راه مقابله با خروج سرمایه
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم باید قبل از اتمام کار مجلس یازدهم به سرانجام برسد
  • منابع قاچاق کالا و فرار سرمایه از کجا تأمین می شود؟
  • کالای اساسی به نرخ ارز آزاد به دست مردم می رسد
  • پذیرش تاثیر بازار غیر رسمی ارز بر افزایش نرخ تورم
  • واکنش مردم و فعالان بازار سرمایه به ریزش جنگی بورس / بورس هم از پول «کلیر» شد!
  • بازی دلار با جیب مردم به رغم ادعای فرزین / چرا بازار ارز با هر خبری به هم می‌ریزد؟
  • بازی دلار با جیب مردم علی‌رغم ادعای فرزین/ چرا بازار ارز با هر خبری به هم می‌ریزد؟
  • تدوین طرح مقاوم‌سازی نظام ارزی کشور در مجلس