Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی عبداله یوسفی گفت: سالانه بیش از ۵۵۰ تن قارچ خوراکی در واحدهای تولیدی این استان تولید می‌شود که در سال جاری با بهره‌برداری از دو واحد پرورش و تولید قارچ خوراکی میزان تولید نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این میزان قارچ خوراکی در ۴۸ واحد تولید می‌شود که چهار واحد آن صنعتی و بقیه در قالب مشاغل خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی میزان اشتغال مستقیم در واحدهای پرورش قارچ استان را ۸۰ نفر و ارزش اقتصادی این محصول را هفت میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: قارچ تولید شده استان علاوه بر مصرف داخلی به سایر استان‌های هم‌جوار نیز صادر می‌شود.

وی بهبود کمی و کیفی تولید قارچ را مشروط به استفاده از پارامترهای متعددی از قبیل کیفیت کمپوست، اسپان یا بذر انتخاب شده و ایجاد عوامل محیطی مطلوب (تأمین دما و رطوبت) در سالن‌ها عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به این که قارچ تولیدی استان غالباً از نوع دکمه‌ای است گفت: در راستای حمایت از تولید و ارتقا دانش فنی بهره‌برداران اقدامات لازم جهت تسهیل در امور صدور مجوزهای تأسیس و بهره‌برداری، تأمین تسهیلات برای طرح‌های تولید و توسعه و برگزاری کلاس‌های آموزشی با هم‌کاری سایر دستگاه‌ها (اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی) انجام شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی جهاد کشاورزی حمایت از تولید خراسان شمالی کشاورزی و منابع طبیعی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی قارچ خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی

مسعود قلعه‌سفیدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۵ نفر (سه مرد و ۲ زن) در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی از مسمومیت با قارچ سمی فصلی در سال جاری گزارش نشده است، تصریح کرد: یک نفر از این بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و چهار نفر در بیمارستان شهدای هرسین پذیرش شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند و برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع قارچ سمی از انواع قارچ خوراکی توجه نکنید، افزود: شناسایی انواع قارچ خوراکی از انواع قارچ سمی تنها براساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است.

قلعه‌سفیدی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته