Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-20@00:10:35 GMT

نگرانی والدین کرمانی از شنیدن خبر بازگشایی مدارس

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۲۰۴۸

خرداد: حالا پس از مثبت شدن تست کرونای تعداد زیادی از بیماران در کشور مطالبه بحقی به نام تعطیلی مدارس در بین والدین شکل گرفته و خواهان پاسخگویی از سوی مسئولان هستند.
به گزارش خرداد ،این روزها  گپ و گفت های فضای مجازی و همچنین درد دل های افراد حاکی از دلواپسی و نگرانی ها در زمینه بازگشایی مدارس و در کنار آن انتشار ویروس کرونا و ابتلای فرزندانشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرهای ضد و نقیض از مبتلا شدن یا نشدن کودکان در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است و این مهم بر نگرانی و وحشت والدین در فرستادن فرزندانشان به مدرسه می افزاید.
هر چند تعداد اندکی از افراد از تعطیلی مدارس سوء استفاده کرده و به جای قرنطینه خانگی زمان را برای سفر و خرید غنیمت شمرده اند اما بسیاری از افراد با توجه به توصیه های پزشکان خانه هایشان را امن ترین مکان برای سکنی برگزیده اند.
اما با نزدیک شدن به پایان هفته و البته اتمام تعطیلی مدارس نگرانی و مطالبات والدین برای تعطیلی مدارس شدت گرفته است.
خبرنگار ایرنا به منظور آگاه شدن از مطالبه والدین کرمانی با آنها به گفت و گو پرداخته است.
یک بانوی کرمانی که خود را صاحب یک فرزند معرفی می کند با بیان اینکه خبر انتشار ویروس کرونا در کشور رعب برانگیز است گفت: باز شدن مدارس بر نگرانی من می افزاید.
مریم محمودی افزود: فرزند من هشت سال سن دارد اما خیلی از موارد بهداشتی را آنطور که باید رعایت نمی کند.
وی ادامه داد: بیشتر کلاس های درس در استان کرمان به دلیل ازدحام جمعیت و کمبود فضای آموزشی دارای جمعیت زیادی است.
وی تاکید کرد: نمی توانم درس خواندن فرزندم را با قیمت سلامت و جانش معاوضه کنم لذا او را تا بعد از تعطیلات نوروز به مدرسه نمی فرستم.
یک بانوی کرمانی دیگر نیز با بیان اینکه دو دختر 11 و 16 ساله دارم افزود: زمانی حتی یک ژل ضد عفونی کننده در کرمان پیدا نمی شود چگونه فرزندانم را راهی مدرسه کنم.
وی که از معرفی خود امتناع  می کند،  افزود: چه فرقی دارد من چه کسی هستم اکنون این مطالبه به حق تمام والدین است و متولیان امور بهداشتی باید به این حق مردم پاسخ دهد.
این بانو تصریح کرد: با توجه به فضای کوچک کلاس ها امکان انتشار ویروس بسیار زیاد است و سرد بودن هوا نیز مانع از باز گذاشتن در کلاس می شود که البته تاثیر چندانی هم ندارد.
وی تاکید کرد: من فرزندانم را تا فرو کش کردن بیماری کرونا حتی اگر به قیمت بازماندن از درسشان باشد در خانه نگه می دارم.
یک پدر کرمانی نیز با اشاره به منفی شدن تست هشت نفر از بیماران مشکوک به کرونا در این استان گفت: باز شدن مدارس به انتشار ویروس کرونا کمک می کند و ما باید کمک کنیم شرایط را در همین حد نگه داریم.
وی با بیان اینکه به طور قطع با توجه به بازگشتن دانشجویان و طلابی که در سایر استانها تحصیل می کردند به کرمان که طی چند روز اخیر احتمال در گردش بودن کرونا در این استان بسیار زیاد است تصریح کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان احتمال وجود کرونا را در کرمان پیش بینی کرده اند اما ممکن است در چند روز اخیر تست بیماران مشکوک مثبت شود که دیگر برای مراقبت و پیشگیری خیلی دیر است.
وی تاکید کرد: بازگشایی مدارس نه تنها دردی را از این شرایط دوا نمی کند بلکه نگرانی جدیدی را در اذهان عمومی ایجاد می کند.
وی گفت: من فرزندانم را تا فروکش کردن بیماری به مدرسه نمی فرستم اما بازگشایی مدارس و حضور حتی تعداد اندکی از دانش آموزان در این اماکن سرعت انتشار ویروس را بالاتر می برد.
یکی دیگر از ساکنان کرمان نیز می گوید: بازگشایی مدارس منجر به انتشار بیش از پیش ویروس کرونا می شود.
محمود کریمی افزود: مسئولان باید به مطالبه مردم در مورد تعطیلی مدارس پاسخ دهند زیرا این امر به یک دغدغه و نگرانی برای افراد تبدیل شده است.
  

منبع: خرداد

کلیدواژه: بازگشایی مدارس انتشار ویروس تعطیلی مدارس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محور رودبارجنوب به کهنوج در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان صبح چهارشنبه اعلام کرد: محور رودبار جنوب به کهنوج در فرعی (آبسردوییه) با فروکش‌کردن آب و تلاش راهداران بازگشایی شد.

قابل ذکر است محور رودبار جنوب به کهنوج در فرعی آبسردوئیه روز سه شنبه به دلیل بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده بود و خودروها از محور جایگزین و اصلی رودبار_ پل بهادر آباد_ کهنوج تردد می‌کردند.

کد خبر 6080632

دیگر خبرها

  • درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • بازگشایی محور رودبارجنوب به کهنوج در جنوب کرمان
  • محور رودبار جنوب به کهنوج بازگشایی شد