Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه شرکت دانش‌بنیان مازندران با حمایت، پیگیری و تسهیلات پارک علم و فناوری مازندران، تولید انبوه دستگاه و مواد ضدعفونی‌کننده را برای مقابله با کروناویروس بر حسب نیاز استان آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، برای مقابله با ویروس کرونا که سرعت انتقال آن بسیار بالاست؛ نیاز به عزم عمومی مورد تأکید است و همگان در هر قشری باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از افزایش شمار مبتلایان جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین مبتلایان افراد عادی تا کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی دیده می‌شوند.

سه شرکت فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران باتوجه به نیاز کشور به دستگاه‌ها و محصولاتی که در کاهش مبتلایان و پیشگیری از کرونا ویروس نقش دارند؛ با حمایت پارک علم و فناوری و مجوزی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دریافت کرده‌اند، تولیدات خود را افزایش دادند که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

تولید ماده ضدعفونی‌کننده دست و سطوح با پایه گیاهی

یکی از این تولیدات، ماده ضدعفونی کننده دست و سطوح با پایه گیاهی است که به‌علت استفاده از فرمولاسیون موجود، دست‌ها پس از استفاده خشک نمی‌شوند و کاربرد وسیعی علیه میکروب‌ها شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و.... دارد.
عملکرد این محصول با دارابودن اکتیویته بالا و تاثیر برروی سلول های میکروبی می‌تواند بافت غشای سلولی میکروب‌ها را از بین ببرد.

از دیگر محصولات این شرکت محلول ضدعفونی کننده میوه و سبزیجات با پایه "گیاهی‌پوشان" است، این محصول یک ضدقارچ و ضدباکتری با پایه گیاهی متشکل از عصاره‌های گیاهی است که توسط یک شرکت دانش بنیان  تولید می‌شود.

تولید دستگاه ضدعفونی و استریل

همچنین دستگاه ضدعفونی و استریل اتاق عمل نیز توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مازندران تولیدات خود را افزایش داده است، این دستگاه قابلیت استریل وسایل آزمایشگاهی و پزشکی، ضدعفونی ملحفه و البسه بیماران و …، کاهش بیماری‌ها و حذف مواد شیمیایی، کنترل میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا نظیر قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها را دارد.

کاهش بو و گازهای آلی در هوای بیمارستان و سرویس‌های بهداشتی، تولید آب خالص برای مصارف دارویی و آزمایشگاهی، تصفیه زباله‌های بیمارستانی و تصفیه پساب بیمارستانی، اکسیژن فعال بعد از واکنش به اکسیژن تبدیل شده، افزایش اکسیژن و بهبود کیفیت هوا و ضدعفونی بالش و ملحفه در هتل‌ها از دیگر قابلیت‌های این دستگاه است.

تولید ژل الکلی

محصول دیگر، ژل الکلی نام دارد که برای ضدعفونی دست، ضدعفونی تمامی وسایل و تجهیزات اعم از درب‌ها، دستگیره، کامپیوتر و موبایل است.

این محلول همچنین ضدعفونی کننده محوطه‌ها و فضاهای عمومی از قبیل فضای داخلی اماکن عمومی به‎ویژه سازمان‌ها و ادارات، کارخانجات، ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، قطار و فرودگاه‌ها و …، داخل متروها و اتوبوس‌ها و هواپیماها و… است.

ظرفیت تولید این محلول روزانه (در حال حاضر) پنج تن ژل الکلی در حجم‌های ۲۵۰ میلی‌لیتری، یک لیتری و چهار لیتری است، پنج تن نیز محلول الکلی در حجم‌های یک و چهار و ۱۰ و ۲۰ و ۲۲۰ لیتری و ۳۰ تن نیز محلول ضدعفونی‌کننده محوطه، است.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این محصولات با حمایت و تسهیلات ویژه پارک علم و فناوری مازندران به مرحله عملیاتی رسیده‌اند و در هفته آینده تولید صنعتی خواهند داشت تا بخشی از مشکلات جامعه در بحث ویروس کرونا را مرتفع کنند؛ ضمن اینکه مجوزهای مورد نظر صادر شد تا تولید انبوه داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس پارک علم و فناوری مازندران پارک علم و فناوری کرمانشاه پارک علم و فناوری ضدعفونی کننده دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در ده شهرستان استان یزد بارش‌های رگباری و بهاری را شاهد بوده ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 

وی ادامه داد: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال موجب شد تا برای حفظ ایمنی شهروندان مسدودی مسیر اعلام شود تا رواناب‌ها فروکش کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم وبارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.

ملک زاده ادامه داد: در سالجاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته ا یم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 

وی افزود: دوهزار سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهر‌ها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است والبته در برخی محور‌ها شاهد واژگونی خودرو‌ها بوده ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا فردا گفت: بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی در دستگاه‌های مختلف سازماندهی شده اند که گروه‌های جهادی نیز هم در کنار این تیم‌ها در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • دستگاه بلوک زنی
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک