Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@06:46:52 GMT

کالاهای اساسی در شرایط کیفی نگهداری می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۲۵۰۹

کالاهای اساسی در شرایط کیفی نگهداری می‌شود

گندم و سایر کالاهای اساسی شرکت بازرگانی دولتی ایران در شرایط مطلوب و براساس دستورالعمل" تعیین حداقل شرایط و ضوابط کنترل کیفیت کالاها" که توسط مرکز پژوهشهای غلات تدوین شده، نگهداری می شود. ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ دستورالعمل "ضوابط و شرایط کیفی در ذخیره‌سازی و نگهداری خوب کالا" برای شرکت بازرگانی دولتی ایران و ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این دستورالعمل، انبارهای نگهداری، برحسب نوع کالا باید دارای یژگی‌هایی شامل: سقف و دیوارهای غیر قابل نفوذ در مقابل رطوبت، حرارت و آفات انباری باشد و کف انبار از سطح زمین بالاتر و شیب تمام قسمت انبار طوری باشد که از تجمع آب جلوگیری شود و انبار خشک و مجهز به در و پنجره، هواکش و تهویه باشد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در بوشهر: مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی آغاز شده استسرپرست وزارت جهاد کشاورزی در بوشهر: 20 میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی تخصیص یافت

 

در این دستورالعمل بر چیدمان درست کالاها، قرار گرفتن محموله‌ها برروی پالت، جریان آزاد هوا در بین این کالاها، جلوگیری از ریزش محموله‌ها، سهولت در نظافت و ضدعفونی انبار و چینش مناسب تأکید شده است.

این دستورالعمل رعایت استانداردهای 3989، نگهداری غلات (آیین کار)- استاندارد 2493 آیین کار ضد عفونی غلات - استاندارد 9374 انبارش غلات و حبوبات (کنترل حمله آفات) - دستورالعمل گردش کار و نگهداری و مصرف سموم تدخینی و دستورالعمل‌های مرکز پژوهشهای غلات برای نگهداری کالا را مهمترین راه برای برقراری کیفیت می‌داند.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کالاهای اساسی بازرگانی دولتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالاهای اساسی بازرگانی دولتی کالاهای اساسی بازرگانی دولتی بازرگانی دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اغاز مانور نظارتی براماکن تامین وتولید وبسته بندی کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،باقری سرپرست جهاد کشاورزی استان گفت قبل از سال جدید در ماه مبارک‌رمضان در قالب یک‌مانور این طرح را در خصوص امنیت غذایی و نظارت بر محصولات کشاورزی و مراکز عرضه محصولات اجرا کردیم و در تداوم این طرح مانور همچنان اجرا میشود تا بر مراکز عمده و بسته بندی و تولیدیها بمنظور امنیت غذایی نظارت کنیم .

یش از۲۴۵۰ واحد فعال تولیدی شناسایی شده که با همکاری تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی کار بازرسی از انها اغاز شده است

مردم می توانند تخلفات را با توجه به اینکه ارزش افزوده در کالاهای اساسی مثل شکر حبوبات بیش از یک درصد نشده حتما به سامانه پلیس امنیت اقتصادی ۰۹۶۳۰۰ و یا سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلفاتی در حوزه بازار کالاهای اساسی لرستان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی در لرستان
  • اغاز مانور نظارتی براماکن تامین وتولید وبسته بندی کالاهای اساسی