Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تکذیب استفاده از تریاک در واحد‌های مرغداری گفت: طی ماه‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی به اشکال مختلف اخبار کذبی مبنی بر استفاده از آفلاتوکسین در شیر، تریاک در مرغ و قرص در بیسکویت مطرح شد که در خصوص بحث استفاده از مواد مخدر اخبار منتشر شده از سوی افرادی است که الفبای صنعت را نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سازمان دامپزشکی به عنوان ناظر و مسئول تأمین سلامت مردم ضمن استقرار همکاران سازمان دامپزشکی در واحد‌های مرغداری، بازدید‌هایی را هم به صورت دوره‌ای انجام می‌دهند که با وجود این نظارت‌ها جای هیچ گونه نگرانی نیست.

بیشتر بخوانید: صادرات تخم مرغ به ۳۳ هزار تن رسید 

رفیعی پور ادامه داد: افرادی که چنین شایعاتی را مطرح می‌کنند، حتی الفبای اولیه صنعت طیور را نمی‌دانند چرا که ماده مخدر تریاک قاچاق است و تولیدکنندگان طیور هیچ وقت سرمایه میلیاردی خود را به خطر نمی‌اندازند.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی، با وجود آنکه استفاده از ماده مخدر تأثیری در مصرف درمانی طیور ندارد، از این رو تولیدکنندگان سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی خود را به خطر نمی‌اندازند و بیان چنین موضوعاتی تنها به صنعت طیور لطمه می‌زند.

خبری از رخداد اپیدمی یا همه گیری بیماری دام و طیور در سال ۹۸ نیست

او درباره آخرین وضعیت بیماری‌های استراتژیک دام و طیور گفت: طی سال ۹۸ در حوزه بیماری استراتژیک دامی تب برفکی و بیماری طیور آنفلوانزا فوق حاد پرندگان هیچ رخداد اپیدمی یا همه‌گیری نداشتیم که این موضوع افتخار بزرگی برای سازمان دامپزشکی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: ثبات قیمت مرغ در بازار /نرخ هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان 

رفیعی‌پور با بیان اینکه امسال گزارش اپیدمی از حیث بیماری تب برفکی و آنفلوانزا فوق حاد پرندگان نداشتیم، اظهار کرد: امسال واکسن داخلی و خارجی به موقع تأمین و دام و طیور علیه بیماری واکسینه شدند و گزارشی از شیوع بیماری نداشتیم.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و رونق و توسعه کمی دامداری‌ها، امکان جابه‌جایی بیماری به سبب چرای دام در عرصه‌های طبیعی وجود داشت، ضمن آنکه به سبب شرایط مناسب تالاب و برکه‌ها ۳ تا ۴ میلیون پرنده مهاجر وارد کشور شد که می‌توانست بیماری وارد کشور کند اما به سبب اقدامات مراقبتی و بهداشتی به موقع صنعت طیور گزارشی از بیماری آنفلوانزا یا سویه‌های جدید نداشتیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی مرغ گوشتی بیماری دام و طیور سازمان دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: تب مالت بیماری هزار چهره و مشترک بین انسان و دام است.

دکتر متقی با بیان اینکه دام مبتلا باکتری را از راه شیر، ادرار و ترشحات در هنگام زایمان و سقط می‌تواند منتشر کند، افزود: این بیماری در انسان علائم مختلفی دارد که می‌توان به تب مواج، افسردگی، عرق شدید، سردرد ضعف، کاهش وزن، درد کمر، پشت و مفاصل است که ممکن است پس از چند هفته تا چند ماه از بین برود و در برخی افراد مزمن شده و اثرات آن تا چندین سال ادامه یابد.

وی گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از بیماری تب مالت شیر را قبل از مصرف به مدت ۵ دقیقه به طور کامل بجوشانند و یا از شیر و لبنیات به صورت پاستوریزه استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین
  • واکسیناسیون بیش از دو میلیون طیور بومی در لرستان
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل