Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@22:56:24 GMT

خسارت ۸۶۵ میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی دلفان

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۲۷۲۳

خسارت ۸۶۵ میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی دلفان

فرود ساروقی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سیلاب به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی، ۱۵۰ هکتار باغات حاشیه رودخانه‌ها خسارت زده است.
وی بیان کرد: تخریب ۲۱۲ واحد جایگاه‌های دامی روستایی سنتی، ۷۵ واحد انبار علوفه، ۵۰ تن علوفه دام، تلف شدن ۳۰ راس دام سبک و سنگین،۷ واحد پرورش آبزیان و تلف شدن ۸۰ تن ماهی از دیگر خسارات سیل در بخش دام و شیلات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سیل به ۳  ایستگاه پمپاژ آب در گرمه خانی، چروش و خاتونبان خسارات جدی وارد کرده است.
وی ادامه داد: ۲۵۰ کیلومتر جاده بین مزارع و راههای عشایری و ۹۶ کیلومتر از کانال‌های آب بر سنتی نیز تخریب گردیده که نیاز به لایروبی دارند.
ساروقی اضافه کرد: با توجه به شدت و حجم بارندگی اخیر   به تمام کشاورزان و دامداران از طریق سامانه پیامکی مراکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی شده بود، که خوشبختانه خسارت وارده به حداقل رسید.

بارش های سیل آسا از دوشنبه پنجم اسفند ماه تا ظهر چهارشنبه در استان جریان داشت و بر اثر آن خسارتی به بخش های زیر ساختی استان وارد شد.

میانگین این بارندگی های در لرستان به ۱۰۴ میلیمتر رسید که در این مدت نورآباد با میانگین بارندگی ۱۴۴.۹ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است.

این بارندگی ها در خرم آباد ۸۹ میلیمتر، بروجرد۱۱۷.۳، الیگودرز ۸۳.۱، کوهدشت ۹۴.۹، دورود۱۲۸.۸، الشتر۱۲۲،  ازنا ۸۹.۸، رومشکان ۹۹.۳ و سراب دوره ۱۰۵.۱ میلیمتربه ثبت رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بخش کشاورزی جهاد کشاورزی زمین سیل کشاورزی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرور رکورد دار بارندگی در استان سمنان+ فیلم

در نگارمن ۳۸/۵ میلیمتر، تاش ۳۸ میلیمتر، حسین آباد کالپوش ۳۷/۴ میلیمتر، بادله کوه ۳۷/۳ میلیمتر ، جودانه ۳۲ میلیمتر و ملاده ۳۱.۲ میلیمتر باران باریده است و در سایر مناطق کمتر از ۳۰ میلیمتر باران باریده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پرور رکورد دار بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان