Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز» یک مقام ارشد ترکیه در پاسخ به کشته شدن ۳۳ سرباز ترک در حمله هوایی نیروهای دولت سوریه در منطقه شمال غربی ادلب سوریه گفت: آنکارا دیگر از رسیدن پناهجویان سوری به اروپا جلوگیری نخواهد کرد.

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه اعلام کرد: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه ریاست یک نشست اضطراری در مورد این حمله را در آنکارا برگزار کرد، در حالی که خلوصی آکار وزیر دفاع و فرماندهان نیروهای ترکیه عملیات‌هایی را در سوریه در مرزهای ترکیه انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود یک میلیون غیرنظامی از ماه دسامبر (آذر/ دی) در نزدیکی مرز ترکیه آواره شده‌اند.

یک مقام ترکیه‌ای به رویترز گفت: با انتظار ورود قریب‌الوقوع پناهندگان از ادلب، به مقامات پلیس، پاسدار ساحلی و مرزبانی ترکیه دستور داده شده است که از کنترل گذرگاه‌های زمینی و دریایی پناهندگان به سمت اروپا پرهیز کنند.

این مقام مسئول ترکیه که خواست نامش بیان نشود گفت: ما به طور موقت تصمیم گرفته‌ایم که مانع ورود پناهندگان سوری از طریق دریا یا زمین به اروپا نشویم.

به گفته این مقام ترکیه، از ورود پناهجویان به ویژه سوری‌ها برای رسیدن به اروپا استقبال می‌شود.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش این کشور با تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست‌ها در سوریه است.

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان‌های ادلب و حلب، تنش جدیدی را میان آنکارا و دمشق ایجاد کرده و ‌تنش‌های نظامی میان دو طرف را رقم زده است.

استان ادلب ۱۱ درصد خاک سوریه را تشکیل می‌دهد و نیروهای سوری در ماه‌های اخیر بخش‌های زیادی از آن را آزاد کرده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب به نقل از منابع خبری سوری، این افراد به دنبال کمین تروریست‌ها در مسیر عبور اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.   این کمین در شمال منطقه السخنه در شرق بیابان حمص رخ داده است.   هرچند تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شبکه خبری «ال بی سی» نیوز لبنان اعلام کرد که نیروهای وابسته به ارتش سوریه در در دو عملیات که توسط گروهک تروریستی داعش انجام شد، کشته شدند.   این شبکه خبری به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.   آخرین عملیات گروهک تروریستی داعش به مردادماه ۱۴۰۲ بر می گردد که در آن به یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه حمله کرد و ۲۳ نظامی این کشور را کشت.   داعش، به عنوان یک گروه تروریستی که در سال ۲۰۱۴ در مناطق وسیعی از سوریه و عراق حضور داشت، در سال ۲۰۱۹ متعاقب شکست‌های پی در پی که از سال ۲۰۱۷ متحمل شد، ناچار به ترک همه این مناطق شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • نیویورک تایمز : اشتباه محاسباتی اسرائیل باعث تنش شد / عصبانیت امریکا بعد از حمله اسرائیل به دمشق
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد
  • نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران
  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود