Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بین‌الملل مجلس دومای روسیه، ترکیه را حامی تروریسم در منطقه دانست و در خصوص هرگونه اقدام نظامی این کشور در سوریه هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ولادیمیر جباروف» معاون اول کمیسیون بین‌الملل مجلس دومای روسیه امروز (جمعه) گفت که اقدامات ترکیه، باعث شده است تا ادلب به پایگاهی برای تروریست‌ها تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ترکیه به هیچ کدام از تعهدات خود در خصوص مبارزه با تروریسم پایبند نیست و علاوه بر این خود حامی و پشتیبان تروریسم در منطقه شده است.

جباروف از دولت ترکیه خواست تا به اقدامات خود پایان دهد اقداماتی که به گفته وی نه تنها تهدیدی برای سوریه، بلکه برای کل منطقه محسوب می‌شود.

این نماینده روسی افزود: «اگر ترکیه به روش خود و حملات و تهدیدات خود ادامه دهد، از جمله اینکه بخواهد هواپیماهای ما را هدف قرار دهد، به طور قطع یقین درگیری میان نیروهایمان رخ خواهد داد و این به هیچ وجه رخداد خوبی نیست.»

او در پایان تأکید کرد: «هرگونه اقدام نظامی وسیع ترکیه در ادلب، در نهایت عواقب وخیمی برای این کشور در پی دارد.»

در پی کشته شدن ۳۴ نیروی نظامی ترکیه در ادلب در پی حمله جنگنده‌های ارتش سوریه، سخنگوی دولت آنکارا تهدید کرده است که تمامی مواضع زمینی و هوایی دولت سوریه هدف نظامی ترکیه محسوب می‌شوند.

وزارت دفاع روسیه صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ترکیه‌ای کشته شده در بین تروریست‌ها بودند و علاوه بر جابه‌جایی خود را به اطلاع روسیه نرسانده بودند. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران قاطع‌تر خواهد بود

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت نوشت:جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع تردید نخواهد کرد. اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

 به گزارش ایسنا در متن این نامه آمده است :« متعاقب حملات مسلحانه رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت جمهوری عربی سوریه، که منجر به شهادت هفت تن از مستشاران ارشد نظامی ایران شد، به اطلاع می‌رساند جمهوری اسلامی ایران در ساعات پایانی روز 13 آوریل 2024، مبادرت به انجام سلسله حملات نظامی به اهداف نظامی رژیم اسرائیل نموده است.

این اقدام در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده 51 منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در

1 آوریل 2024، که در تناقض کامل با ماده 2 بند 4 منشور بود، اتخاذ شده است. متأسفانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی کوتاهی نموده و به رژیم اسرائیل اجازه داده تا خطوط قرمز و اصول اساسی حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارد. چنین تخلفاتی موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته است.

جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج ذیل منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل متعهد بوده، و موضع ثابت خود مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست را تاکید می‌ کند .

جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی بیشتر توسط رژیم اسرائیل، بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای دفاع و پاسخ شدید و مطابق قوانین بین‌الملل در برابر هرگونه تهدید یا تجاوز علیه مردم، امنیت ملی، منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع تردید نخواهد کرد. اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.»

 انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • پاکستان: هرگونه اقدام نظامی جدید از سوی اسرائیل به ضررشان تمام خواهد شد
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان در حمایت از پاسخ نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • نماینده روسیه: نشست شورای امنیت نمایش ریاکاری غرب است
  • خوشحالی مردم سوریه از اقدام تنبیهی ایران در برابر رژیم صهیونیستی
  • نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام دفاعی ایران
  • اگر رژیم اسرائیل دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران قاطع‌تر خواهد بود
  • اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران قاطع‌تر خواهد بود
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟/ انتظارهای تهران از مسکو در صورت جنگ با اسرائیل چه خواهد بود؟