Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع لیبیایی از تعلیق پروازها در فرودگاه بین‌المللی «معیتیقه» در طرابلس پایتخت لیبی در پی حمله موشکی نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای دولت وفاق ملی (غرب لیبی) امروز جمعه از تعلیق پروازها در فرودگاه معیتیقه پس از حمله نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به این فرودگاه خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش وبگاه «بوابة الوسط»، دفتر رسانه‌ای عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که پروازها در فرودگاه معیتیقه به دنبال حمله موشکی نیروهای حفتر به این فرودگاه تعلیق شد و فرودگاه از مسافران خالی شده است.

در همین ارتباط شبکه اسکای‌نیوز به نقل از یک مسئول گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر حفتر گزارش کرد که در حمله توپخانه‌ای به فرودگاه معیتیقه، هفت تا ۱۰ نفر از نظامیان ترکیه نیز کشته شده‌اند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

این کشور از حدود یازده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.

ازسرگیری درگیری‌ها در محورهای جنگی طرابلس

در همین ارتباط یک منبع یک نظامی لیبی وابسته به نیروهای حفتر از آغاز مجدد درگیری‌ شدید با استفاده از سلاح سنگین در محورهای جنگی در طرابلس خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منبع نظامی گزارش کرد که «محور ابوسلیم شاهد درگیری شدید با توپخانه سنگین بین نیروهای دولت وفاق ملی و یگان‌های «ارتش ملی»(وابسته به حفتر) است».

این منبع افزود که «شبه‌نظامیان دولت وفاق ملی دیشب و صبح امروز مواضع ارتش ملی لیبی را با خمپاره هدف قرار دادند».

سازمان ملل نقض آتش‌بس در لیبی را محکوم کرد

هیأت سازمان ملل روز پنج‌‌شنبه(دیروز) استمرار نقض آتش‌بس اعلام شده در لیبی (۱۲ ژانویه) که آخرین مورد آن نیز حمله به فرودگاه معیتیقه است، محکوم کرد.

در بیانیه این هیأت آمده است که فرودگاه معیتیقه گذرگاه حیاتی و مهم برای هزاران لیبیایی ساکن طرابلس است.

در این بیانیه آمده است که نقض آتش‌بس در حالی است که طرف‌های لیبی با سازمان ملل در تلاش هستند به درگیری‌ها پایان داده و به راه‌حل نهایی برای پایان دادن به بحران این کشور دست یابند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی طرابلس درگیری ژنرال خلیفه حفتر فرودگاه معیتیقه نیروهای دولت وفاق ملی فرودگاه معیتیقه خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌کشته و سه‌مصدوم در واژگونی پژو پارس در آزادراه قزوین-زنجان

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: واژگونی یک دستگاه سواری پژو پارس در آزاد راه قزوین-زنجان یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت.

فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در پی اعلام یک مورد حادثه رانندگی در آزادراه قزوین-زنجان بعد از عوارضی شماره ۳ به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با حضور مأموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه سواری پژو پارس سفید با چهار سرنشین به دلایل نامعلوم از مسیر خود منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و راننده و دیگر سرنشینان آن نیز مصدوم که با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

ذاکری‌منش با بیان اینکه علت تامه تصادف توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است، از رانندگان خواست؛ ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به توصیه‌های پلیس توجه کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

کد خبر 739422

دیگر خبرها

  • شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید
  • کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • تکذیب همکاری نظامی با اسرائیل ازسوی وزارت دفاع ترکیه
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • درگیری درساحل بندر امام حسن بوشهر یک کشته برجا گذاشت
  • یک‌کشته و سه‌مصدوم در واژگونی پژو پارس در آزادراه قزوین-زنجان
  • اوکراین| سرنوشت کمک مالی آمریکا به کی‌یف روشن می‌شود