Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:42:11 GMT

پیکر یک جانباز شهید در اصفهان تشییع شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۳۰۴۴

پیکر یک جانباز شهید در اصفهان تشییع شد

پیکر پاک سردار شهید حاج حسن عمویی معروف به حاج حسین عمویی صبح امروز از مسجد فاطمیه خیابان زینبیه بر روی دستان مردم شهیدپرور تشییع و در قطعه وداع ۲ گلستان شهدا اصفهان به خاک سپرده ‌شد.

این جانباز شهید پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل شد. جانباز حسین عمویی اهل اصفهان بود و فعالیت‌های انقلابی‌ خود را از همین شهر و از دوران نوجوانی‌اش آغاز کرد و از شانزده سالگی و همزمان با پیروزی انقلاب، در بسیج مسجد محله‌ مشغول به فعالیت‌ و در راس همه برنامه‌ها، به تقویت نیروهای سپاه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از نخستین روزهای آغاز جنگ به عنوان نیروی بسیجی راهی مناطق عملیاتی جنوب شد و اولین بار در عملیات فرماندهی کل قوا به عنوان آر پی چی‌زن حضور یافت و در سال ۶۰ در این عملیات که در جاده اهواز - آبادان و در منطقه‌ای معروف به محمدیه - سلمانیه انجام شد، شرکت کرد و از ناحیه شکم دچار جراحت شد، مدتی را در بیمارستان بستری شد.

شهید عمویی دومین‌ بار با عنوان نیروی لشکر ۱۴ امام حسین(ع) راهی جنوب شد و در عملیات رمضان به عنوان معاون گروهان حضور داشت و در این عملیات در سال ۶۱ ترکش خمپاره ۶۰ به چشمانش اصابت کرد و به طور کامل نابینا شد.

استان اصفهان در دوران دفاع مقدس افزون بر 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها اصفهان بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پدر شهید در بلداجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: عیدی محمد حاتمی پدر شهید قباد حاتمی آسمانی شد و به فرزند شهیدش پیوست.
عسگری افزود: سرباز وظیفه، شهید قباد حاتمی بلداجی یکم مهر ۱۳۴۵ بدنیا آمد، دوران کودکی خود را در بلداجی گذراند، سپس عازم خدمت مقدس سربازی شد.
وی گفت: بعد از گذراندن دوره آموزش نظامی به جبهه‌های دفاع مقدس عازم شد.
عسگری گفت: قباد حاتمی۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۵ براثر اصابت ترکش خمپاره به سر در شمال فکه- مرز شرهانی به شهادت رسید.
مزار وی در گلزار شهدای شهر بلداجی (رضوان شهدا بلداجی) قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • پیکر مرزبان شهید فردا ۲۹ اسفند در شهرستان جیرفت تشییع می‌شود
  • پیکر مرزبان شهید فردا ۲۹ اسفندماه در شهرستان جیرفت تشییع می‌شود
  • تشییع پدر شهید در بلداجی
  • تشییع جانباز۷۰ درصد امیر محمد رضوانی نیا در چابهار
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در تبریز
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید رضایی هرندی
  • تشییع پیکر شهید کوچکزایی در زابل
  • تشییع پدر شهید امیر جدیری در تبریز
  • تشییع پدر شهیدان موسوی فرد در اندیمشک
  • عکس‌های منتشر نشده از تشییع پیکر سید احمد خمینی