Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسئولان جشنواره موسیقی کوچه بوشهر، برگزاری سومین دوره این رویداد را به تعویق انداختند.

در یادداشتی که در صفحه رسمی این جشنواره منتشر شده آمده است:" آن بی تعلقی و فراغت از کژُمَژ روی‌های روزگار که مراد ما از برپاییِ یک هنگامه و فستیوال موسیقی بود و هست، در وانفسایِ این حجم از استرس و هراسِ این روزهای ایران رُخ نخواهد داد؛ هر چند که هنر بهترین بدیلِ آلام بشر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال و به هر دلیل زور حادثه بر خویشتن داری ما فائق آماده. در انتظار بهبود احوال و شرایط، کوچه فستیوالِ سومِ موسیقی بوشهر را به تاخیر می‌اندازیم. امید که در آینده‌ی خیلی نزدیک، در روزهایی پر از عشق و دلخوشی و امیدواری، دوباره هفت شب و روز در بندر بوشهر دور هم جمع شویم و در جهانِ رازوارِ آواها و ترانه‌هایِ ایران زمین، باز هم خاطراتِ یگانه و بی نظیری ثبت کنیم.

این مهم، یعنی تاریخ برگزاریِ جدید، مجددا از همین صفحه (https://instagram.com/koochehfestival) اطلاع رسانی می‌شود. از خدا دلخوشی و آرامش شما و خودمان را طلب می کنیم."

فستیوال موسیقی بوشهر  به صورت مستقل و توسط جمعی از هنرمندان  برگزار می‌شود، تا به حال دو دوره آن برگزار شده است.

 این رویداد هنری، کاملا مستقل بوده و از هیچ سازمانی کمک مالی دریافت نمی‌کند. با اینکه برای اجراها باید بلیت ورودی تهیه شود، اما هزینه‌ به دست آمده از بلیت‌فروشی صرف برگزاری مراسم و پرداخت دستمزد گروه‌های موسیقی می‌شود.  برنامه‌های دیگری نیز در کنار برنامه‌های اصلی برگزار می‌شود که برای شرکت در آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه‌ نیست. موسیقی حنابندان، موسیقی بندری و بوشهری و خیام‌خوانی برخی از آن برنامه‌ها هستند.

کوچه فستیوال موسیقی بوشهر، توسط محسن شریفیان، احسان عبدی پور  و برخی دیگر از هنرمندان استان، هر ساله در کافه‌ حاج رئیس بوشهر برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استرس ایران دستمزد عشق وزارت ارشاد کرونا محسن شریفیان دفتر موسیقی کمک مالی فستیوال کوچه موسیقی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد

ضرغام مردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اولین دوره مسابقه استانی مشاعره سمپادی ویژه دانش آموزان متوسطه اول مدارس استعدادهای درخشان استان بوشهر در دبیرستان علامه حلی شهرستان گناوه همزمان با روز بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه افزود: هدف از برگزاری این مسابقه، کشف استعدادهای ادبی و کمک به شکوفایی استعداد دانش آموزان، حفظ میراث ادبی این مرز و بوم و ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین دانش آموزان در راستای سند تحول بنیادین است.

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات تأثیر مطلوبی در گسترش گنجینه شعر و ادبیات دانش آموزان خواهد داشت، افزود: ترویج فرهنگ شعر و ادب و ایجاد شور و نشاط علمی، ایجاد و تقویت روحیه مطالعه در زمینه شعر خوانی در بین دانش آموزان از جمله اهداف برگزاری این گونه مسابقات است.

مدیر دبیرستان علامه حلی و میزبان این مسابقه استانی گفت: این برنامه به مناسبت بزرگداشت روز سعدی شیرازی برای اولین بار در کشور بین مدارس سمپاد استان بوشهر برگزار شد و قصد داریم سال‌های آتی به عنوان دبیرخانه کشوری از دانش آموزان سمپادی سراسر کشور برای شرکت در این مسابقات دعوت کنیم.

عبدالرضا باز هوایی افزود: این مسابقه با شرکت ۹ نفر از دانش آموزان دختر و پسر از مدارس سمپاد سراسر استان بوشهر برگزار شد که در پایان دانش آموزان «امیرمحمد علیپور» و «کیان پور داوود» از دبیرستان علامه حلی گناوه مقام‌های اول و دوم و «آرش ایزدپناه» از دبیرستان «زنده‌یاد کردی» دشتستان مقام سوم را کسب کردند.

وی گفت: معاونت برنامه ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر و هیأت همراه، فرماندار گناوه، رئیس اداره استعدادهای درخشان استان بوشهر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه و معاونت آموزشی آموزش و پرورش گناوه از مهمانان ویژه برگزاری این مسابقه بودند.

کد خبر 6084060

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • قزوه: جشنواره «نفس پاک» با شاعران فارسی زبان برگزار می‌شود
  • برگزاری موسیقی نواحی در «بیشه»/ سرنا نماد فرهنگ لرستان است
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • بیش از ۱۰۰ اجرای موسیقی زنده در استان بوشهر برگزار شد