Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@09:16:16 GMT

مردم از حضور در تجمعات پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۳۱۹۳

مردم از حضور در تجمعات پرهیز کنند

عباسی از مردم خواست از سفرها، ترددهای غیرضروری و حضور در تجمعات پرهیز و با شستشوی مداوم دست ها و رعایت بهداشت از کرونا پیشگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«نظام عباسی» امشب(پنجشنبه، ۸ اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان که در محل شبکه بهداشت و درمان برگزار شد،اظهارکرد: تاکنون ۳۷ بیمار مشکوک به آنفولانزا و کرونا در بیمارستان شهید بهشتی بندر آستارا بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ نفر بهبود یافته و مرخص شده اند،افزود: ۲۵ نفر بیمار دیگر تحت درمان هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر بستری شدگان مشکوک به آنفولانزا و کرونا ۴۵ تا ۵۵ ساله هستند،تصریح کرد: ۱۰ نمونه آزمایش کرونا از آستارا به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال و هنوز جوابی دریافت نشده است.

 

عباسی با بیان اینکه ۲۵ تخت در بخش داخلی بیمارستان شهید بهشتی برای بیماران مشکوک به کرونا و آنفولانزا در نظر گرفته شده است،گفت: در صورت نیاز بخش های دیگر با تعداد تخت های بیشتر برای این منظور در نظر گرفته می شود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ پرستار و ۲ پزشک در بخش قرنطینه بیمارستان شهید بهشتی به صورت شبانه روزی به مردم خدمات ارائه می دهند.

 

وی در ادامه از ورود کیت های تشخیص کرونا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی به استان گیلان در آینده نزدیک خبر داد.

 

عباسی با بیان اینکه تاکنون موردی از کرونا در مرز مشاهد نشده است،خاطرنشان کرد: ۷۵ هزار ترددکننده در مرز آستارا ظرف یک ماه تب سنجی شدند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با اشاره به اینکه بیمارستان قدیمی این شهرستان به قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا اختصاص ندارد،افزود: طی چند روز گذشته معابر شهری، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، محوطه امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع)، محوطه بیمارستان، آرامستان و برخی از ادارات و نهادها گندزدایی و ضدعفونی شدند.

 

وی از مردم خواست از سفرها، ترددهای غیرضروری و حضور در تجمعات پرهیز و با شستشوی مداوم دست ها و رعایت بهداشت از کرونا پیشگیری کنند.

 

عباسی گفت: اگر فردی سرفه های شدید خشک، عطسه و تب داشت به مراکز درمانی مراجعه کند تا تحت درمان قرار گیرد.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا ویروس تجمع مردمی بهداشت و درمان بندر آستارا شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

مصطفی پوردهقان نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن پی‌گیری مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه درمان شامل بیمارستان‌های صدارا و فرزان اردکان و ساختمان ICU و نیز کیفیت‌بخشی به حوزۀ درمان باتوجه به افزایش جمعیت شهرستان در سال‌های اخیر شد.

وی در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، گزارشی از وضعیت درمانی و بهداشتی شهرستان دریافت و در تماس تلفنی با معاونان آموزشی و عمرانی وزیر بهداشت، مشکلات این حوزه‌ها را پی‌گیری کرد.

او همچنین در ارتباط تلفنی با مدیرعامل چادرملو، تسریع در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در این حوزه را خواستار شد.

پوردهقان اردکان در ادامه بر اولویت‌بندی فاز‌های ICU بیمارستان ضیایی، تأمین نیروی انسانی در بخش‌های بهداشت و درمان و رسیدگی به معیشت کارکنان ازجمله تأمین مطالبات کادر درمانی تأکید کرد.

نمایندۀ منتخب مردم اردکان همچنین در تماس تلفنی با دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت بر پادارکردن ردیف اعتبارات ملی ساختمان خیری مرحوم صدارت تأکید و با یادآوری برخی از نیاز‌های شهرستان در این بخش ازجمله تقویت دانشکدۀ طب سنتی اردکان، ایجاد پردیس‌های دانشگاهی، جذب نیرو در هنرستان بهیاری و همچنین مسایل معیشتی پرستاران و کادر بیمارستان و...، خواستار پیگیری و حل مشکلات مذکور شد.

پوردهقان اردکان همچنین در تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و نگاه مثبت مدیرعامل این مجموعه در حوزۀ مسئولیت‌های اجتماعی، بر تخصیص اعتبارات این حوزه به تکمیل ساختمان ICU در زمان‌بندی مشخص به‌عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • پیشرفت فاز نخست طرح بیمارستان مهاباد به ۶۲ درصد رسید
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است
  • شهروندان از خرید گوشت کنار معابر و جاده پرهیز کنند
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران
  • بیمارستان های دولتی ملزم به درمان رایگان کودکان هستند
  • مراکز بهداشت و درمان باید ۳۶۵ روزه خدمت کنند
  • تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت
  • آمبولانس دریایی در جزیره خارگ راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای موفق طرح ملی پایش مراکز درمانی کشور در تعطیلات نوروز