Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- همزمان با تشدید درگیری‌ها میان نیروهای "ارتش ملی لیبی" و نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی این کشور در محورهای طرابلس مذاکرات سیاسی لیبی برای سومین روز متوالی در ژنو ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع نظامی آگاه اعلام کرد، درگیری‌های شدید و توپخانه‌ای میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" وابسته به خلیفه حفتر در جریان است و نیروهای دولت وفاق ملی پایگاه‌های طرف مقابل را با خمپاره هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همزمان منابع اعلام کردند مذاکرات سیاسی لیبی بدون حضور نمایندگان پارلمان طبرق در ژنو ادامه دارد. پارلمان طبرق شورای هیئت سازمان ملل را به دلیل مداخله در انتخاب نمایندگان برای حضور در این مذاکرات مورد انتقاد قرار داد.
این مذاکرات با هدایت سازمان ملل در حالی ادامه دارد که هیئت سازمان ملل در حمایت از لیبی لیست شرکت کنندگان را منتشر نکرده و تنها برخی از شبکه‌های خبری عربی توسط منابع خود به اسامی این لیست دست یافته‌اند.
گفت‌وگوی سیاسی با هدف حل بحران لیبی از روز چهارشنبه بدون حضور نمایندگان اصلی طرف‌های درگیر در این کشور در ژنو آغاز شده است و همین مسئله تهدیدی برای بی‌نتیجه ماندن این مذاکرات است که سازمان ملل امیدوار است خروجی آن دستیابی به یک راه حل مسالمت‌آمیز به دور از مداخله‌های خارجی و راه‌حل‌های نظامی برای حل این بحران باشد.
هیات سازمان ملل در حمایت از لیبی روز چهارشنبه نسبت به برگزاری این نشست پافشاری کرد به این امید که طرف‌هایی را که نشست مذکور را تحریم کردند تحت فشار قرار داده و آنها را مجبور کند به این نشست ملحق شوند اما موفقیتی به دست نیاورد و طرف‌های اصلی درگیری در لیبی همچنان این مشارکت را تعلیق کردند.
نهادهای سیاسی لیبی با اعلام اینکه دستور کار این نشست مبهم بوده و شرکت‌ کنندگان آن مشخص نیستند، نشست ژنو را تحریم کردند. از طرفی هم شرکت در این مذاکرات را به انجام مجموعه‌ای از شروط منوط کرده‌اند از جمله پارلمان مستقر در شرق لیبی خواستار انحلال شبه نظامیان مسلح و اخراج مزدوران سوری و نیروهای ترکیه از طرابلس شد و دولت وفاق هم حضور در این مذاکرات سیاسی را به عقب نشینی نیروهای ارتش ملی لیبی از مناطق تحت کنترل خود در طرابلس مشروط کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تشدید درگیری پایتخت مذاکرات سازمان ملل دولت وفاق ملی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت

یک منبع در جنبش حماس از حضور میدانی یحیی السنوار در غزه و دیدارش با نیروهای مقاومت خبر داد؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی این اتفاق را به منزله شکست این رژیم و کابینه جنگ آن دانستند.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) افشا کرد «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه به تازگی از مناطق درگیری میان نیروهای مقاومت و ارتش اشغالگر بازدید کرده و با تعدادی از نیروهای این جنبش روی زمین و نه در تونل‌ها دیدار کرد.

این منبع در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «العربی الجدید» اظهار کرد: در رایزنی‌هایی که به تازگی میان سران جنبش در داخل انجام شد، السنوار، رئیس حماس در خارج را از شرایط مقاومت در نوار غزه آگاه کرده و بر اساس آمار و گزارش‌های میدانی دقیق بر موضعگیری قدرتمند مقاومت و صلابت و اقتدار آن در مواجهه با نیروهای رژیم اشغالگر تاکید کرد.

روز دوشنبه روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا به نقل از چند مسوول رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره قدرتی که حماس پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ و نسل‌کشی در نوار غزه از آن برخوردار است، نوشت.

برخی مسئولان سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفتند حماس و دیگر تشکل‌های مسلح فلسطین هنوز توانایی‌های متعددی روی زمین و زیر آن داشته و هنوز توان بسیاری برای مقاومت و ادامه دادن به جنگ دارند.

این منابع افزودند: «حدود چهار تا ۵۰۰۰ نیرو در شمال غزه با وجود محاصره شدید در تمامی مناطق آن مقاومت کردند، در حالی باور داشتیم این دلیل برای ضعف و تسلیم شدن کافی است».

السنوار در میدان حاضر است

منبع آگاه حماس در ادامه و درباره مطالبی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی در مورد السنوار منتشر می‌کنند، گفت: اینکه گفته می‌شود السنوار در تونل‌ها منزوی و پنهان شده، تنها ادعایی از سوی نتانیاهو و دستگاه‌هایش با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست او در تحقق اهداف اعلام شده برای حمله به غزه در برابر افکار عمومی اسرائیل و هم‌پیمانان آن است و السنوار به عنوان رهبر جنبش، در حال انجام کار خود در میدان نبرد است.

پس از تایید صحت خبر حضور السنوار در خیابان‌های غزه و دیدارش با نیروهای مقاومت و بازدید او از مناطق درگیری، این اظهارات ساکنان اراضی اشغالی را به خروش آورده و سونامی را در افکار عمومی آن ایجاد کرد.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» به نقل از برخی منابع اطلاعاتی صهیونیست صحت خبر خروج السنوار از تونل‌ها به غزه را تایید کرد.

ستاد خانواده‌های اسرای صهیونیست هم اعلام کرد تصویر السنوار در خیابان‌های غزه در حالی که اسرا در تونل‌ها می‌میرند، در حقیقت تصویر شکست اسرائیل و کابینه جنگ است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
  • تشدید تنش در هائیتی؛ پورتوپرنس میدان جنگ و بیمارستان غارت شد
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود