Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از تولید روزانه 4 هزار ماسک توسط دو شرکت دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رئیس اداره تجهیزات پزشکی این دانشگاه در خصوص تمهیدات صورت گرفته برای جبران کمبود ماسک در استان، اظهار داشت:باتوجه افزایش تقاضای ماسک در بازار در پی بروز بیماری کرونا ،دو واحد دانش بنیان در استان کار تولید ماسک را شروع کرده‌اند که از هفته آینده ظرفیت تولید روزانه چهار هزار ماسک را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از این واحدهای دانش بنیان شرکت "نانو ریس" مستقر در پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی  کرمانشاه است که با دستگاهی به نام «الکتروریسی» اقدام به تولید الیافی در مقیاس نانو و میکرو می‌کند.

شیرزادیان بیان داشت: این الیاف کاربردهای متفاوتی دارد که بخشی از کاربرد آن در حوزه پزشکی و در تهیه انواع ماسک از جمله ماسک‌های پزشکی سه لایه(جراحی)، N95، N99، R95، R99، P95  و P99 است؛ این ماسک‌ها بر حسب میزان ذراتی که فیلتر می‌کنند، طبقه بندی می‌شوند که ماسک های سری P قویترین آنها هستند.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: با ارزیابی صورت گرفته بر روی ۵۰۰ ماسک تولیدی این شرکت قرار بر این شد تا ظرف سریعترین زمان ممکن مجوز تولید از وزارت بهداشت برای این شرکت صادر شود و این شرکت از 9 اسفند عملا کار تولیدروزانه دو هزار ماسک را در استان شروع می کند.

وی افزود: نوع ماسک های تولیدی این شرکت در حد ماسک های N95 است و دارای لایه محافظتی میکرو و نانو می باشد.

شیرزادی اضافه کرد: یک شرکت دانش بنیان دیگر در دانشکده داروسازی کرمانشاه نیز قرار است ماسک‌های سه لایه(جراحی) را تولید کند که مجوز تولید این شرکت نیز به زودی صادر می‌شود و تا هفته آینده تولید روزانه دو هزار ماسک را نیز در این شرکت خواهیم داشت‌.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه تولید دانشگاه علوم پزشکی دانش دانش بنیان خبرگزاری فارس کرونا در کرمانشاه شیوع آمار تولید روزانه دانش بنیان هزار ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره

پیمان بهرامی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت : مجتمع خدماتی رفاهی در زمینی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حمیل به ایلام احداث شده است.

وی افزود: این جایگاه که در یکی از مسیر‌های اصلی زوار کربلای معلی به سمت مرز مهران و مرز خسروی قرار دارد، دارای ۲ سکوی بنزین، ۲ سکوی نفت گاز است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه، مخازن بنزین و نفت‌گاز جایگاه این مجتمع خدمات رفاهی هر کدام ۴۵ هزار لیتر ظرفیت دارد، تصریح کرد: این جایگاه برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده است. با احداث این جایگاه، شمار جایگاه‌های سوخت مایع و گاز طبیعی این منطقه به ۱۶۵ باب جایگاه رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ جایگاه سیار در مرز‌های استان در حال سوخت‌رسانی هستند که از این تعداد ۶ باب جایگاه در مرز پرویزخان، یک باب در شیخ‌صله، یک باب در سومار و یک باب در مرز شوشمی است، جایگاه مستقر در مرز خسروی نیز با ظرفیت ۹۰ هزار لیتر در ایام اربعین فعال است.

بهرامی خاطرنشان کرد: منطقه کرمانشاه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که با ۶ ناحیه در شهر‌های مرکزی (کرمانشاه)، قصرشیرین، اسلام‌آباد، سنقر، پاوه و کنگاور وظیفه تأمین سوخت مردم این استان را به عهده دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره