پایان تلخ ستاره هالیوود
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۳۵۷۳
در تاریخ سینما همواره هنگام صحبت درباره زنانی که به عنوان ابزار برای به تصویر کشیدن جذابیتهای فیزیکی معرفی شده اند، نام مرلین مونرو به میان آمده است. اما به نظر میرسد جودی گارلند بازیگری بوده که تاریخ بیش از آنچه که درباره مرلین مونرو نوشته شده، به او بدهکار است.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم judy ساخته روپرت گولد و و با بازی رنه زلوگر (برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در اسکار2020) تصویر جودی گارلندی رو به نمایش میگذارد که از ستاره های به نام قرن بیست بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شروع « جودی » در سال ۱۹۶۸ است، جایی که جودی در کاخ – تئاتر نیویورک مشغول اجرا به همراه دو فرزندش است. او مادری متعهد است اما توانایی برآوردهکردن تمامی نیازهای فرزندانش را ندارد. از وضعیت مالی چندان خوبی برخوردار نیست و قرضهایش رو همدیگر تلنبار شده اند، از هتلی که در آن اقامت دارد اخراج میشود که این مسئله وی را مجبور میکند تا فرزندانش را به خانهی همسر سابقش، « سید لوفت » ببرد و پیشنهاد خوانندگی در لندن را هم بپذیرد. او در آنجا با مشکلات شخصی خودش دست و پنجه نرم میکند و تبدیل به دردسری برای همکار خود « روزالین ویلدر » و صاحب کلوپ شبانهی « سخنان شهر » یعنی « برنارد دلفونت »میشود.در آنجا « جودی » با « میکی دینز » یکی از دوستانش در ایالات متحده مجددا ارتباط میگیرد، کسی که تبدیل به آخرین « آقای گارلند » در زندگی او میشود.
جودی از دختران بااستعدادی بود که توسط هالیوود کشف و سپس نابود شد. نمایشی کوچک از عواقبِ یک تصمیم حیاتی (قسمتی از دیالوگ ابتدایی فیلم:اگر میخوای بری و به آدمای عادی ملحق شی میتونی، تصمیم خودته)تصمیمِ زنی که اسطوره بازیگری و خوانندگی در امریکا شد اما آرامش و تعادل را برای همیشه از دست داد.
در تلخی زندگی هالیوودی و نمایش یک زندگی کاملا ربات گونه پشت تمام شیرینی های ظاهری شهرت(زندگی مرفهانه،لایک ها و فالوئر های بیشمار،تبلیغات ،اتومبیل های لوکس،و میزان محبوبیت).
ما قرار است شاهد «فروپاشی نهاییِ» یک آدم مشهور اما تنها باشیم و چه چیزی از این تلختر، بحرانیتر و مهمتر. معمولا فیلمهای منتقدِ دنیای هالیوود سعی میکنند تصویری کاریکاتوری شده از آن نشان دهند. بنابراین شاهد شکنجههای روانیِ ستارهها هستیم و یادمان میرود که از خود بپرسیم: مگر این ستارهها عروسکهای بیارادهای بودهاند؟
آیا امثال جودی گارلند و مرلین مونرو در میانهی راه نمیتوانستند بگویند: نه!؟ سکانس پرش در آب که نوعی آزدیخواهی در برابر تمام رفتارهای محدود کننده روسای هالیوود است و جودی خیس شده ای که چهره واقعیِ رئیسش را میبیند. جواب او همچنان به همه رنجها بله است.
تابعیتِ تمام و عیار از تربیتیافتههای هالیوود،روز به روز در حال افزایش است و جودی واکنشیست به این سیاست.
اگر جوکر هشدار بزرگی به ثروتمندانِ سرمایهسالارِ بیتوجه به نود و نه درصد دیگر است،جودی هم هشدار به جامعه سلبریتی هاست.
در تاریخ سینما همواره هنگام صحبت درباره زنانی که به عنوان ابزار برای به تصویر کشیدن جذابیت های فیزیکی معرفی شده اند، نام مرلین مونرو به میان آمده است. اما به نظر می رسد جودی گارلند بازیگری بوده که تاریخ بیش از آنچه که درباره مرلین مونرو نوشته شده، به او بدهکار است.
بازیگری که در قرن بیستم یک نمونه تمام و کمال از ماشین آدم سازی هالیوود بود و سرنوشتش به گونه ای رقم خورد که می توان او را یک قربانی تمام عیار هالیوودی در کنار مرلین مونرو دسته بندی کرد.
جودی در پایان بر اثر افسردگی ناشی از این زندگی هالیوودی بر اثر مصرف بیش از اندازه قرص اوردوز کرد.
منبع: خبرنامه دانشجویان ایران
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: اسکار 2020 فیلم judy مرلین مونرو سینمای هالیوود جودی گارلند مرلین مونرو ستاره ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تیاگو موتا: بازیکنان رم خسته بودند؟ در این سطح، خستگی معنا ندارد
شاگردان تیاگو موتا با این برد بزرگ در المپیکو، شاهکار خود را تکمیل کردند و دیگر باید آنها را یکی از نماینده های ایتالیا در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا دانست.
دیدار آاس رم و بولونیا در هفته 33 سری آ 2023/24 با برتری 3-1 بولونیا به پایان رسید. تیاگو موتا بعد از این برد ارزشمند، خستگی بازیکنان رم را بی معنا دانست.
به نقل از رمانیوز؛ سرمربی موفق بولونیا گفت:
وقتی شما به پایان فصل می رسید و چندین هدف را دنبال می کنید، در این سطح خستگی هیچ معنایی ندارد؛ به خصوص برای تیمی چون رم که دارای ترکیبی گسترده است. خستگی در این سطح و در این مقطع از فصل که زمان دستیابی به اهداف است، جزیی ترین تاثیر را بر عملکرد تیم می گذارد. رم ترکیبی بزرگ و با کیفیت دارد. این تیم تا همین چند روز پیش بهترین عملکرد را با دنیله ده روسی داشت. در هفته های اخیر موقعیت های زیادی داشتیم اما در تمام کردن موقعیت ها دچار مشکل بودیم. امیدوار بودم که امروز عصر این مشکل برطرف شود. خوشبختانه همینطور شد. هنوز چیزی تمام نشده و بازیکنان من باید روی 5 بازی باقیمانده تمرکز کنند. در پایان فصل، فرصت برای جشن گرفتن خواهیم داشت.
از دست ندهید ????????????????????????
باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سهبعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟