Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:08:55 GMT

مروری بر بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۳۷۲۷

مروری بر بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت

طبق اعلام نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در اواخر هفته‌ای که گذشت علاوه بر اوضاع اقتصادی جهانی که سبب کاهش قیمت اونس جهانی طلا شد؛ کاهش تقاضا و تردد در بازارها نیز سبب کاهش گردش نقدینگی و کاهش قیمت‌ها در بازار داخلی سکه و طلا شده است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طول هفته گذشته از ابتدای هفته قیمت اونس جهانی طلا صعودی و در محدوده ١۶۴٠ تا ١۶٨٠ دلار در نوسان بود که علت آن کاهش رشد اقتصاد جهانی و افزایش تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در روزهای پایانی هفته، تا حدودی اوضاع دگرگون شده و قیمت اونس جهانی طلا رو به کاهش رفته است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه همین موضوع سبب بالا رفتن قیمت سکه و طلای داخلی در طول هفته شده بود، افزود: در اوایل هفته که قیمت سکه تا شش میلیون و ١۵٠ هزار تومان افزایش پیدا کرد، اما از روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مجدداً قیمت‌ها به سمت کاهشی شدن پیش رفت و از روز گذشته با توجه به کاهش ارزش اونس جهانی، کاهش قیمت سکه در بازار داخلی را نیز شاهد بودیم.

وی افزود: علاوه بر این وضعیت بازار به‌گونه‌ای است که با کاهش تردد در سطح شهر، کاهش داد و ستد در بازار ایجاد شده است و تقاضایی در بازار وجود نداشته و به حالت رکود درآمده است. کاهش دادوستدها به نوعی گردش نقدینگی را در بازار کاهش داده که همین موضوع، به کاهش قیمت سکه و طلا کمک کرده است. ضمن اینکه قیمت‌ها حبابی ندارد و به دلیل کاهش تقاضا، حباب منفی نیز در قیمت سکه و طلا مشاهده می‌شود. در مجموع بازار پرنوسانی را به دلیل افزایش قیمت‌های شدید در اوایل هفته و در روزهای پایانی هفته کاهش شدید قیمت‌ها، داشتیم.

کشتی آرای اعلام کرد: قیمت سکه اکنون به شش میلیون و ٧٠ هزار تومان رسیده است. البته روز سه‌شنبه قیمت شش میلیون و ١۶٠ هزار تومان هم برای سکه داشتیم. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز در این هفته در گرانترین وضعیت خود به ۶٣٠ هزار تومان رسیده بود و اکنون نیز در محدود ۶٢۵ هزار تومان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طلا سکه قیمت طلا هزار تومان اونس جهانی کاهش قیمت سکه و طلا قیمت سکه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳