Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@15:05:04 GMT

آغاز تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در قم

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۳۸۳۸

آغاز تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ،دکتر علی اِبرازه، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از آغاز تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان قم خبر داد و گفت: به منظور رفع مشکل ماسک مورد نیاز برای مردم، دستگاه تولید ماسک را در استان قم مستقر شد.

او اضافه کرد: این دستگاه ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک را دارد که نیاز داروخانه‌ها و مرکز‌های درمانی استان را تامین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابرازه عنوان کرد: دستگاه به صورت خودکار (اتوماتیک) دوردوزی و کِش‌گذاری و مراحل بسته‌بندی را انجام می‌دهد.

پیش‌تر رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده بود: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ تن و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ تن رسیده است.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه (دیروز) در گفتگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا افزود: از روز گذشته تاکنون با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده است و در این بازه زمانی هفت تن فوت کرده‌اند؛ در نتیجه در مجموع ۲۴۵ تن ابتلای قطعی و ۲۶ تن فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است. 

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم ابتلای قطعی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد

حمیدرضا کاشانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت پیشنهادی تخم مرغ برمبنای هزینه تمام شده تولید مواد اولیه در سال جدید به معاونت امور دام ارجاع داده شده که امیدواریم هرچه سریع تر نرخ مصوب جدید اعلام شود چراکه طبق تفاهم قبلی مرغداران تا پایان عید فطر موظف به رعایت نرخ مصوب قبلی بودند.

او قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۳۲ تا ۳۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون مرغداران هرکیلو تخم مرغ را ۱۵ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب قبلی و ۳۰ هزارتومان کمتر از نرخ واقعی عرضه می کنند.

کاشانی از تولید روزانه ۳ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ خبر داد و گفت: با احتساب مصرف روزانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ، ۷۰۰ تن تولید مازاد بر نیاز کشور است که براین اساس تا پایان خرداد ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد باید توسط پشتیبانی امور دام خرید تضمینی شود تا پایداری تولید در معرض خطر قرار نگیرد.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: بنابر آمار روزانه صنعت مرغداری ۱۰۰ میلیارد تومان ناشی از عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب و تمام شده تولید متحمل زیان است که براین اساس در یک ماه اخیر حدود ۳ هزار میلیارد تومان متضرر شده است.

او گفت: معاونت امور دام باید هرچه سریع تر دستور خرید و جمع آوری تخم مرغ مازاد را به پشتیبانی امور دام بدهد و از طرفی کمیته قیمت گذاری در خصوص تعیین قیمت خرید حمایتی باید تشکیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • آغاز اکران آنلاین یک فیلم پلیسی-جنایی
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم