Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر روحی ملکی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ‌البته این ثبت نام شامل افرادی است که پیش از این نام نویسی کرده و در نوبت ثبت نام تشرف به حج تمتع قرار داشتند.

وی افزود: اولویت های اصلی شامل آن دسته از دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۸۶ که قبلاً نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه reserve.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

haj.ir
 اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: این دسته از واجدان شرایط باید برای انتخاب کاروان، رزرو و ثبت نام اولیه به سامانه ذکر شده مراجعه و پس از آن مدارک لازم را به مرور زمان به مدیر کاروان مربوطه تحویل دهند.

روحی ادامه داد: در صورت مراجعه ‌نکردن بموقع رزرو فرد باطل و ظرفیت خالی کاروان طبق برنامه زمانبندی در اختیار دارندگان سایر اولویت ها قرار می گیرد.

وی همچنین گفت: ثبت نام ذخیره نیز از دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۶ که قبلاً در سامانه یاد شده با تکمیل و بروز رسانی اطلاعات خود کد رهگیری دریافت کرده اند، از امروز انجام می گیرد.

وی ادامه داد: چنانچه تا قبل از زمان پیش بینی شده ظرفیت کاروان ها در هر استان کامل ‌شود، ثبت نام متوقف می شود.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی ادامه داد: درصورت عدم مراجعه اولویت های اصلی در زمان مقرر از تاریخ ۲۱ اسفند ماه ‌امسال ظرفیت های خالی موجود در کاروان ها با فراخوان از اولویت های ذخیره (دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ ) تکمیل می شود.

‌روحی یادآور شد: برابر فراخوان قبلی سازمان حج و زیارت کلیه دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع باید با مراجعه به سامانه این سازمان،  نسبت به تکمیل و بروزسانی اطلاعات و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.  

وی افزود: باتوجه به اینکه ثبت‌نام قطعی در کاروان (پس از ثبت‌نام اولیه) منوط به مراجعه و ارائه بموقع مدارک به مدیر کاروان، پرداخت بخش اول هزینه سفر به میزان بیست و پنج میلیون تومان (بااحتساب اصل مبلغ ودیعه و سود متعلقه) و انجام معاینات پزشکی و اخذ تأییدیه پزشک و نیز واریز باقیمانده هزینه سفر می باشد.

‌وی گفت:  پس از سپری شدن مدت ثبت‌نام، ظرفیت های خالی برابر جدول زمان‌بندی فوق در اختیار اولویتهای ذخیره قرار گرفته و نیز به محض تکمیل ظرفیت کاروانهای هر استان/ شهرستان/ شهر، امر ثبت‌نام در کاروان مربوطه پایان یافته و به هیچ عنوان امکان افزایش وایجاد ظرفیت جدید وجود ندارد.

روحی یادآور شد: تاریخ اعلام و درج مشخصات کاروان‌ها، اسامی، نشانی و تلفن دفاتر ثبت نام مدیران و مشخصات کاروان های حج تمتع در سطح استان، پیش از آغاز ثبت نام قابل رویت خواهد بود.

وی ادامه داد: ‌فعلا ٢٤ کاروان برای آذربایجان شرقی پیش بینی شده که پس  از تکمیل کاروان ها کلاس های آموزشی نیز سال آینده آغاز می شود.

وی اضافه کرد: ‌سال گذشته ٣٨٠٠ زایر در قالب ٢٧ کاروان از آذربایجان شرقی به حج مشرف شدند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز سازمان حج و زیارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی تبریز سازمان حج و زیارت دارندگان قبوض ودیعه گذاری آذربایجان شرقی کاروان ها اولویت ها ثبت نام حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکاران ما در سازمان، ارز مورد نیاز حج وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران در حال پیگیری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید عباس حسینی در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به شعار حج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی، دفاع از فلسطین مظلوم» گفت: یکی از راهبردهای امام خمینی(ره) برای حمایت از ملت فلسطین، حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین بود و این راهبرد  با توجه به شرایطی که در جهان اسلام حاکم است تا به امروز دنبال شده است.

وی افزود: در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا در این عملیات بزرگ که دربرگیرنده بیش از 85 هزار نفر است عملکرد موفقی داشته باشیم. هرچند در این مسیر چالش‌های متعددی هم وجود دارد که از آن آگاه هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکارانمان  ارز مورد نیاز حج  وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در حالیکه با تلاش صورت گرفته هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته 319 دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیط هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است اما در خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد و این موارد برای زائران باید تبیین شود .

 حسینی با بیان اینکه انتظار یاری از سوی تک تک شما روحانیون و خادمان حج را داریم، افزود: ما با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستیم، به عنوان مثال در منا و عرفات کمبود فضا داریم و لازم است  پیش از سفر، این موارد برای زائران تبیین شود.

وی اقدامات انجام شده برای تسهیل برقراری ارتباط اینترنتی زائران با خانواده هایشان از کشور میزبان را یادآور شد و با اشاره به وضعیت جسمی زائران و حضور افراد کهنسال در کاروان ها، خواستار توجه به این موضوع شد.

به گزارش تسنیم، در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد، به صورت زنده و از طریق فضای مجازی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج سایر استان ها حضور داشتند.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی