Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@07:03:01 GMT

تعطیلی مدارس در استان‌های درگیر کرونا

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۴۱۶۲

تعطیلی مدارس در استان‌های درگیر کرونا

آفتاب‌‌نیوز :

تائید تولید کیت تشخیص قطعی کووید ۱۹ وزارت دفاعآقای کیانوش جهانپور افزود: درباره تعطیلی مدارس در ستاد کشوری مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌شود، در حال حاضر پس از ابلاغ وزیر بهداشت مدارس تا روز دوشنبه تعطیل خواهد شد و بعد از آن در صورت نیاز درباره آن مجدداً تصمیم گیری می‌شود.

وی گفت: کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا پایان هفته تعطیل هستند و بعد از آن هم براساس ارزیابی خطر تصمیم گیری‌های جدید اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهبود ۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۷۳ نفر از کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده اند.

کیانوش جهانپور در مصاحبه خبری بعد از پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور معاون اول رئیس جمهو در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: از روز گذشته تا کنون ۱۴۳ نفر به تعداد مبتلایان ما در کشور اضافه شد و با احتساب این افراد جدید در مجموع ۳۸۸ نفر تا این لحظه ابتلا قطعی به کرونا در کشور داریم که از این میان ۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده اند.

وی گفت: سن بستری مبتلایان در کشور به طور میانگین بیش از ۵۰ سال است و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از میان مبتلایان جدید ۶۴ نفر در تهران، ۲۵ نفر در گیلان، ۱۶ نفر در قم، ۱۰ نفر در اصفهان و بقیه در استان‌هایی نظیر مازندران، کردستان، آذربایجان شرقی، قزوین و اردبیل هستند.

آقای جهان پور افزود: در پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع‌هایی نظیر کاهش ترددها، اعمال محدودیت در تجمع ها، کاهش ساعات اداری در شرایط خاص و دور کاری و مرخصی افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: آمار ما در روز‌های آینده صعودی خواهد بود و علت آن هم فعال‌تر شدن بیماریابی ما در استان هاست، در حال حاضر برای بررسی کرونا ۱۵ آزمایشگاه مورد تایید در کشور داریم که روز‌های آینده به ۲۲ آزمایشگاه افزایش خواهند یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: کاهش شیب نمودار شیوع کرونا در کشور به مشارکت مردم و رعایت نکات بهداشتی بستگی دارد هر چه قدر که سفر‌های بین شهری کاهش یابد و مردم کمتر از خانه خارج شوند، بهتر می‌توانیم این بیماری را کنترل نماییم.

وی گفت: در روز‌های اخیر شاهد افزایش سفر‌ها به بعضی استان‌ها بودیم، طبق گزارش وزیر راه ورودی اتومبیل‌ها به استان مازندران بیشتر از خروجی آن‌ها بوده و این یعنی مردم آن جا را به عنوان مقصد مسافرتی انتخاب کرده اند که این موضوع خطرساز است.

تائید تولید کیت تشخیص قطعی کووید ۱۹ وزارت دفاع

مدیرکل مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از تائید نهایی کیت تشخیص کووید۱۹ تولید شده در وزارت دفاع خبر داد.

کیانوش جهانپور در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: کیت تشخیص قطعی ‎کووید ۱۹ با تلاش فناوران وزارت دفاع، پس از تایید نهایی به زودی و ظرف هفته آتی، تولید و وارد نظام آزمایشگاهی کشور می‌شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت بهداشت تعطیلی مدارس ویروس کرونا وزارت بهداشت کیت تشخیص استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه هایتک (با تکنولوژی بالا) با قیمت بیش از یک میلیون دلار در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

 به گزارش وبدا، سعید کریمی در نشست روسای بیمارستان‌های منتخب استان‌های تهران و البرز در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت، گفت: این تجهیزات توسط وزارت بهداشت تامین شده در حالیکه خرید چنین تجهیزات پیشرفته‌ای از توان دانشگاه‌ها خارج بود، اما این دستگاه‌ها تامین و با اولویت مناطق کمتر برخوردار، در سراسر کشور توزیع شده است.

وی افزود: برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال جای نگرانی نیست، زیرا در جهت رفع مشکل تامین نقدینگی بیمارستان‌ها و پرداخت مطالبات آنها، اخیرا ۱۶۸ میلیارد تومان به بیمارستان‌های اطفال پرداخت شده است. ضمن اینکه برای درمان اطفال امسال توسط مجلس ردیف بودجه اختصاص یافته است.

معاون وزیر بهداشت با اعلام این که تمام اسناد مالی که بیمارستان‌ها ارسال کرده اند تا پایان اسفندماه تسویه شده است، گفت: سامانه کارآمد به جای قاصدک فعال شده و خوشبختانه موجب رضایتمندی پرسنل شده است. اداره بیمارستان‌ها از پیچیده‌ترین کار‌ها است چراکه تمام اجزای یک شهر در یک بیمارستان وجود دارد و بیمارستان‌ها هیچ روز تعطیلی ندارند.

دکتر کریمی با بیان اینکه برنامه ما برای سال آینده، افزایش رضایتمندی و کرامت بیماران است، تاکید کرد: رضایتمندی بدون کسب رضایت پرسنل رخ نمی‌دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ دستورالعمل طرح سلامت نوروزی از سوی این معاونت به دانشگاه‌های علوم پزشکی و تمامی مراکز درمانی، عنوان کرد: روسای بیمارستان‌ها باید شخصا بر اجرای دقیق این دستورالعمل که نسبت به سال گذشته تفاوت‌هایی داشته، نظارت داشته باشند تا خدمات مطلوب درمانی به بیماران ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اورژانس خط مقدم بهداشت و درمان است
  • توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • دانش آموختگان مدارس شاهد،عهده‌دار مسئولیت‌های کلیدی کشور هستند
  • دانشمندان می‌گویند کرونا باعث کاهش هوش مبتلایان شده است!
  • تعطیلی بیمارستان‌ها در نوروز تخلف است
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید
  • اعتباربخشی بیمارستان‌ها در نوروز/ ممنوعیت تعطیلی بخش‌های بستری
  • آخرین روز اداری در سال ۱۴۰۲ چه روزی است؟