Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مرکز پزشکی سازمان لیگ اطلاعیه‌ای در ارتباط با مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور صادر کرد. تاریخ انتشار: 14:52 - 09 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۰۴۶

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، مرکز پزشکی سازمان لیگ اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

بسمه تعالی
به منظور حفظ سلامت ورزشکاران و پیشگیری و کنترل شیوع ویروس COVID ۱۹ در محیط‌های ورزشی بخصوص استادیوم‌های میزبان مسابقات لیگ‌های فوتبال کشور، موارد ذیل علاوه بر دستورالعمل‌های صادره از سوی "ستاد ملی مبارزه با کرونا" ابلاغ می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است برای تمامی ارکان برگزاری مسابقات فوتبال که تحت پوشش سازمان لیگ فوتبال می‌باشند بعلاوه سایر دست اندرکاران، از جمله مربیان، مدیران، مسئولین برگزاری، اصحاب رسانه و... رعایت موارد ذیل الزامی می‌باشد.

همچنین مسئولیت اجرائی و کنترل موارد ذیل در مسابقات لیگ برتر و دسته یک آزادگان تماما بعهده باشگاه‌ها و با نظارت مستقیم هیئت فوتبال مربوطه بوده و در مسابقات لیگ‌های دو و سه این امر با همکاری باشگاه و هیئت فوتبال میزبان بصورت تعامل متقابل انجام می‌گردد. مسئول برگزاری مسابقات که از سوی سازمان لیگ بعنوان نماینده معرفی می‌گردد، موظف به کنترل صحت عملکرد موارد خواسته شده بود و می‌بایست در این خصوص گزارش‌های لازم را به سازمان لیگ ارائه نماید.

وظایف پزشکان تیم ها:
کادر پزشکی تمام باشگاه‌ها موظف هستند در اولین فرصت نسبت به اجرای موارد ذیل اقدام کنند:
- اجرای جلسه آموزشی برای تمام بازیکنان تیم و کادر تیم در خصوص علائم بیماری کرونا.
- آموزش راه‌های پیشگیری تغذیه‌ای که موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدنشان می‌شود.
- روش‌های رعایت بهداشت فردی در خصوص مبارزه با ویروس.
- کادر تیم و بازیکنان موظف شوند در صورت مشاهده علائم اولیه، در اسرع وقت کادر پزشکی را در جریان قرار دهند.
- یک روز قبل از مسابقه و بعد از آخرین تمرین، تمام بازیکنان و کادر تیم شامل سرمربی، مربی، آنالیزور و هر شخصی که در ارتباط با بازیکنان است توسط کادر پزشکی از لحاظ علائمی مثل تب، تنگی نفس و سرفه معاینه شوند
- کادر پزشکی وظیفه دارد در زمان اعزام و به خصوص در فرودگاه، هواپیما و هتل تیم همواره نکات بهداشتی را به بازیکنان و کادر تیم یادآوری و کنترل کنند.

وظایف باشگاه:
- باشگاه موظف است که وسایل محافظتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را در اختیار کادر پزشکی قرار دهد تا از طریق آنها به دست بازیکنان، کادر مربیگری، آنالیزور‌ها و... برسد.
- زمانی که مسئولیت غذای بازیکنان به عهده باشگاه است یا در هتل، غذایی به صورت دسته جمعی استفاده می‌شود، نظارت کامل روی پخت غذا و تهیه غذا انجام شود.
- سابقه تماس مشکوک با فرد کرونایی در دو هفته اخیر از کلیه بازیکنان و کادر فنی استعلام شود. بدیهی است در صورت مثبت بودن این امر، فرد از همراهی تیم منع و جهت ادامه درمان معرفی می‌گردد.

وظایف تیم میزبان:
- تیم میزبان وظیفه ضدعفونی کردن کلیه فضای اجرائی مسابقات ورزشگاه از جمله رختکن‌ها و سرویس‌های بهداشتی را دارد؛ لذا می‌بایست روز قبل و نهایتا صبح روز بازی این موارد را انجام داده و رختکن را در حضور نماینده سازمان لیگ و یا هیئت فوتبال پلمب نموده تا در بدو ورود تیم مهمان و داوران رختکن‌ها بصورت پلمب شده تحویل ایشان نماید.
- حتما صابون مایع به اندازه کافی و محلول ضدعفونی دست در رختکن‌ها قرار داده شود.
- فقط از آب‌های بسته بندی شده استفاده شود.

در صورت حضور نمایندگان پزشکی سازمان لیگ (ایفمارک) در روز مسابقه شایسته است جهت کنترل موارد ذیل همکاری لازم صورت گیرد. بدیهی است فردی که از سوی سازمان لیگ فوتبال به عنوان افسر پزشکی معرفی می‌شود، مجاز به کنترل و نظارت بر این موارد است.

کنترل و ثبت درجه دمای بدن، علائم تنفسی و علائم دیگر همچون سابقه تماس با فرد کرونایی طی ۱۴ روز اخیر بازیکنان، کادر مربی هر دو تیم، داور‌ها و حتی اصحاب رسانه‌ها (خبرنگاران و عکاس ها) بدیهی است گزارش‌های مرتبط با این امر محرمانه تلقی شده و در اختیار مراجع لازم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ورزشگاه آزادی ضدعفونی شد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان لیگ سازمان لیگ کرونا سازمان لیگ فوتبال پزشکی سازمان لیگ کادر پزشکی کادر تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیماری سرخک در افغانستان

سازمان جهانی صحت در افغانستان اعلام کرد موارد مثبت بیماری سرخک در افغانستان در حال افزایش است.

این سازمان بدون ارائه آمار در صفحه اکس خود نوشته است که سرخک یکی از مسری‌ترین بیماری‌ها است.

به‌گفته‌ این نهاد اگر یک نفر به این بیماری مبتلا باشد، همه‌ افرادی که در برابر این بیماری واکسینه نشده‌اند ممکن است به آن مبتلا شوند.

سازمان جهانی صحت از خانواده‌ها خواسته است که فرزندان‌شان را برای ایمن نگه‌داشتن واکسینه کنند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی سمنگان، بلخ، فراه و خوست به ترتیب در جایگاه اول تا چهارم مبتلایان به سرخک در افغانستان قرار دارند؛ این سازمان با اشاره به این‌که موارد مشکوک از اواخر نوامبر سال گذشته سیر صعودی داشته گفت سرمای زمستان و پوشش اندک برنامه‌های ایمن‌سازی می‌تواند دلیل افزایش این بیماری باشد.

بیماری سرخک یکی از بیماری‌های شایع در میان کودکان در افغانستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • آمادگی مراکز درمانی آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به شهروندان
  • آغاز اردوی رسمی تیم ملی با معرفی بازیکنان به کادر فنی
  • افزایش بیماری سرخک در افغانستان
  • انتقاد جامعه پرستاری از پخش سکانسی در سریال هفت سر اژدها
  • ۳۶۱ راس دام قاچاق در مرز سردشت کشف‌ شد
  • این بار قلعه‌نویی از استقلال خوزستان بازیکن دعوت کرد!
  • ٢٩ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شدند
  • مهار دام‌های قاچاق در مرز سردشت
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید